Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

46 dagar kvar Hjärta Det börjar ju närma sig nu. Om 16 dagar är det JULAFTON och då är det bara 30 dagar kvar till BF. Har en känsla att bebis vill titta ut innan BF, men vi får se. Det är väl för att jag är orolig att inte hinna med det sista i skolan. Har sista examinationen 18 januari, BF 23. Bebis får gärna hålla sig kvar till 19-20 januari men sen är det fritt fram Skrattande

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget
    roxylady skrev 2011-12-08 13:07:22 följande:
    Någon mer än jag som kan uppleva att bebisen rör och korvar runt i magen så mkt att magen nästan är lite öm?? Han håller på nästan hela tiden.. sover inte långa stunder. Jag vet att jag ska vara glad för att jag känner honom ofta! Det är jag! Men just att man är öm nästan ut på huden?
    Tuppen ja! Här bökas det runt mest hela tiden också. Och ja, magen är riktigt öm emellanåt! Ibland blir vi tillochmed lite osamsFlört Ondast får jag när han sträcker ut sig och trycker fossingarna i högra sidan, AJAJAJ!
  • Alltochinget

Vad är IBS egentligen? Hur vet ni att ni har det? Jag hade nämligen problem med min mage innan jag blev gravid (haft många år). Blev uppblåst och Fick ofta kramper i magen om jag var bortbjuden på middag där jag satt och höll mig och undvek att prutta. Då fick jag ofta jätteont i magen Men dagen efter när jag hade sovit var allt bra igen. Misstänker att det var för att jag släppte ut mina gaser. Kan det vara IBS?

• Alltochinget

Pebbles82: Jaha men jag är varken hård eller lös. Det är mest gaserna som är problemet hos mig tror jag. Nej, nu under graviditeten har jag inte märkt av det alls. Kan ju hoppas att tarmarna hamnat på rätt plats efter ommöbleringen :) fast jag får nog räkna med att bekymret kommer tillbaka efter graviditeten.

• Alltochinget

Vi kan inte heller komma överens om tjejnamn. Vi pratade om det senast igår. Sambon vill ha Signe, jag gillar Selda mest. Pojknamn är vi iaf överens om (och vi tror ju att det blir en pöjk, då slipper vi namnproblemet), det blir en Lionel :)

• Alltochinget

Jag fick göra TUL förra gången jag var hos BM. Det är ingen standard här. Vi erbjuds KUB.test runt vecka 12 och sedan RUL runt vecka 19-20. Jag hade absolut inte räknat med att få se lillen igen men som sagt när vi var där sist och BM klämde på magen misstänkte hon att bebis kanske var lite liten och så var hon inte säker på om huvudet var nedåt. Därför fick vi göra ett TUL när vi var där för maskinen och den BM var ledig efter vårt BM-besök. Men apparaten var ny hos dom och det kändes nästan mest som de ville göra UL bara för skojs skull, men inte mig emot. Det visade ju sig att bebis låg på + 10 % istället! Så stor bebis men liten mage. Då uppskattades vikten till 2240 gram, i vecka 32+2.

• Alltochinget

Hur har ni tänkt göra när det väl är dags? Ska ni ringa till närstående, exempel mor- och farföräldrar och berätta att ni åker in eller väntar ni tills bebis är ute och ringer och överraskar då? Nån som funderat på det? Jag är kluven :)

• Alltochinget

Förstår er som har barn sen innan (eller hund/katt) som behöver barnvakt att ni ska säga till. Vi hade nog tänkt säga till våra familjer iaf men på föräldragruppen pratade vi om det och BM föreslog att vi helst inte skulle tala om det just för att då har vi en skyldighet att höra av oss om hur det går med jämna mellanrum så de inte blir oroliga. Och jag tycker hon har en poäng där. Hade inte tänkt så innan.

Svar på tråden Januaribebis 2012