• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snösport

6+3 och sover ca 6,5-7 timmar / natt och är lite slöare men igår gick jag en runda, handlade, körde och fixade båtgrejjer, målade foder, grillade , käkade vid 19-tiden och plockade maskrosor till 21.00 sedan blev det vila i soffan och somnade vid 23.30 och vaknade 04.10 samt 06.10 men vilade till 06.45 innan jag gick upp...sambon behöver sova mer än jag och har alltid behövt det.
    Lite tröttare än vanligt men inte så farligt...fått en lätt huvudvärk igår som sitter där och som sagt lite lätt åksjuk på fm men det verkar sluta nu när jag fikade med knäckemacka.
    Hoppas allt är ok och att jag kommer må så här bra alltid!

Jag är då eftersom jag haft svårt att få till plusset en som käkar mycket vitaminer så eftersom jag boostat mej med det en längre tid så tror jag det spelar in till viss del. 
    Jag skulle däremot vilja sova en stund vid 14-tiden men då är man ju på jobbet så då är det bara att hålla sej vaken Tyst
    // Duracellkaninen med ganska nya batterier alltså.

• MissT

Hej tjejer! Var på nytt vul idag och allt ser bra ut Så skönt! Den lille har vuxit som den ska o hjärtat pickar för fullt. Är i 9+2 så BF på min födelsedag 10 jan

• roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-06-09 09:43:00 följande:
    Om man har gått 12 fulla veckor brukar största risken för mf vara över.
    Okej då vet jag :)

Ja idag är man bara på v8(7+0). Känns som en evighet att 5 veckor ska gå nu... hur gör man för att tiden ska gå fort? haha
  • RaraS

Jag vågar knappt säga det, men det känns som jag började bli mer "levande" igår...inte lika DÖDENS trött... Idag är jag i vecka 8+4. Hoppas det går till det bättre nu! Mår fortfarande illa dock, mest på eftermiddagarna/kvällen....

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • zatori
    LillaEko skrev 2011-06-09 07:20:19 följande:
    Fast jag har läst att efter vecka 10 börjar mf risken sjunka! 
    Tror inte man ska läsa så mycket egentligen, inte konstigt att man blir nojjig!
    Vi har ju vårt ul om 1,5 vecka nu....längtar som sjutton och hoppas näsa vecka bara rusar förbi.

Någon som börjat drömma bebisdrömmar?
    Drömde att jag födde en liten son i natt. Fast typ NU, men att det var helt fel räknat så han var färdig och inte alls i v 11. Dessutom gick förlossningen så fort att det bara sa plopp och så var han ute. Behövde inte ens åka in till förlossningen =P 
    Ja, man vet inte vad man ska tro. Det bästa är egentligen att undvika den formen av läsning. Förstår att du längtar till ultraljudet! :)

Jag drömmer inte bebisdrömmar men inatt drömde jag att jag skulle på VUL men att fostersäcken var tom. Helt tom och ingen bebis. Jävla nerver.
  • zatori
    MissT skrev 2011-06-09 11:05:37 följande:
    Hej tjejer! Var på nytt vul idag och allt ser bra ut Så skönt! Den lille har vuxit som den ska o hjärtat pickar för fullt. Är i 9+2 så BF på min födelsedag 10 jan
    Åh, vad härligt! :)
  • zatori

Inskrivningssamtal imorgon för oss. Ni som varit iväg på det redan, hur går det till? Vet att man ska ta lite prover och sånt? Men mer då? Vi är inbokade på en hel timme.

• Sessan4
    MissT skrev 2011-06-09 11:05:37 följande:
    Grattis! va härligt!

Själv går jag in i v 9 i morgon (8+0) magsmärtorna e borta idag, måste vara växtvärk. Har varit på min dotters blivande dagis o hälsat på idag, hon verkade trivas
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-09 12:22:59 följande:
    Inskrivningssamtal imorgon för oss. Ni som varit iväg på det redan, hur går det till? Vet att man ska ta lite prover och sånt? Men mer då? Vi är inbokade på en hel timme.
    vi pratade bara om hälsa, sjukdomar i släkten, mina sjukdomar osv. Sedan fick vi en tid 2 veckor efter som va igår, då prata vi om KUB-testet igen och fixade provtagningar (som tas i början i juli) Då tas de som alla tar + inför kubtestet.
Svar på tråden Januaribebis 2012