• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!

• Missoctober88
    zatori skrev 2011-06-09 00:24:19 följande:
    Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!
    Var läste du det?
  • curiosa
    Det är väl två perioder som den är som störst?
    Första när hjärtat skall börja slå och nästa när moderkakan skall ta över försörjningen.
  • LillaEko
    Fast jag har läst att efter vecka 10 börjar mf risken sjunka! 
    Tror inte man ska läsa så mycket egentligen, inte konstigt att man blir nojjig!
    Vi har ju vårt ul om 1,5 vecka nu....längtar som sjutton och hoppas näsa vecka bara rusar förbi.

Någon som börjat drömma bebisdrömmar?
    Drömde att jag födde en liten son i natt. Fast typ NU, men att det var helt fel räknat så han var färdig och inte alls i v 11. Dessutom gick förlossningen så fort att det bara sa plopp och så var han ute. Behövde inte ens åka in till förlossningen =P 
  • Jessica82

har inte drömt bebisdrömmar men mardrömmar dock...

usch och fy, inatt drömde jag att jag vaknade och kudden kryllade av löss, panik undersökte ungarna men dom hade inget det var bara jag än så länge.

hemsk dröm, måste varit för det var så varmt och jag var svettig i hårbottnen

• RaraS
    Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!

Jo, jag tror det gäller om man inte varit på VUL...att det är vanligt att MA ger sig till känna i v 9-12. Men har man varit på VUL så upptäcker man ju MA tidigare eller får se ett hjärtat slå så är inte risken störst i veckan 9-12 längre.

Har jag i alla fall för mig att jag läste någonstans!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Butikslager

VUL idag då. Nervig som tusan är jag.
    Hade en kräkattack när jag klev upp, skönt det. :)

Fan vad jag hatar att oroa mig hela tiden, jag vet ju att det inte finns något vi kan göra åt saken. Vad som helst kan hända när som helst.

Men jag uppdaterar er sen om läget. Förhoppningsvis ser vi ett hjärta.

• Sessan4
    Butikslager skrev 2011-06-09 07:47:50 följande:
    VUL idag då. Nervig som tusan är jag.
    Hade en kräkattack när jag klev upp, skönt det. :)

Fan vad jag hatar att oroa mig hela tiden, jag vet ju att det inte finns något vi kan göra åt saken. Vad som helst kan hända när som helst.

Men jag uppdaterar er sen om läget. Förhoppningsvis ser vi ett hjärta.
    Lycka till idag!! håller tummarna!
  • shadowstorm

vecka 10 idag :) Och så blev man 25 år idag också. Och det firades med att må grymt illa nu när jag vakna. Tror det är värmen som gör det =P

Svar på tråden Januaribebis 2012