• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • heythatsmybike

Hakar på här :) BF 20 januari , är i V 8, går o längtar tills det gått en månad till nu så man kommer äver V 12 :) Man vill liksom inte tänka på det, ändå snurrar tankarna tillbaka på det ofta :)

• shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-08 13:17:18 följande:
    Tack! :)

Så jobbigt att känna denna oro!
    Jag tycker liksom det räcker nu..

MF:et i mars satte sina spår. Mycket pga att det var så sent och jag trodde det var "säkert"..
    Liv jag känner precis samma sak, när jag vänta sonen ville jag dö haha....Gick inte en dag utan att jag spydde säkerligen 20 gånger! Rasa i vikt, kunde inte äta NÅT. Fick gå på en extra koll just för att de var oroad barnet inte fick den näring det skulle ha. VILKET inte var den minsta fara för i slutet på juli kom det ut en gosse på över 4 kg o 55 cm lång ;) Han åt upp mig...

Men denna graviditet är verkligen inte som min förra, jag mår bra, jag kan jobba. Visst kan må små illa ibland men mest frö jag slarvat med maten då. Jag tålde inte lukter nu spelar det ingen roll. Så jag tror inte du ska oroa dig :)

Sen läste jag att många inte får VUL inte här i Sundsvall heller här måste man vänta tills rutin ul :P Men jag funderar på ringa kvinnokliniken och dra en fuling det gjorde jag när jag vänta sonen haha :P
  • Sunflower Sthlm

Hej!

Jag hänger på er här. Är gravid för tredje gången, har haft två utomkvedshavandeskap och är nu äntligen gravid på rätt ställe. Är i vecka 7 och och mår skit rent ut sagt. Är vansinnigt trött, mår konstant illa och magen krånglar. Men vad gör väl det. Glad Efter två utomkveds tar man nästan vad som helst när man äntligen är gravid "på riktigt".

• Frökenolson
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-08 18:14:54 följande:
    Hej!

Jag hänger på er här. Är gravid för tredje gången, har haft två utomkvedshavandeskap och är nu äntligen gravid på rätt ställe. Är i vecka 7 och och mår skit rent ut sagt. Är vansinnigt trött, mår konstant illa och magen krånglar. Men vad gör väl det. Glad Efter två utomkveds tar man nästan vad som helst när man äntligen är gravid "på riktigt".
    grattis, härligt att höra att det sitter på rätt ställe!
  • bumbi 84

Blir att vänta på Rul i vecka 18 om inget händer.

skulle gärna tatt en liten kik nu men men...

Den här värmen är olidlig. särskilt när man bara spyr. är helt svag och skakig.

Men samtidigt är man ju glad då det för min del gått skit om jag slutat spy.

Lyckades baka 3 olika sortersbröd idag i alla fall så nu är frysen full

Hoppas ni haft en bra dag i värmen!!

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • RaraS

Sunflower: Välkommen hit! Kul att ha en gammal trådvän här! Ibörjan oroade jag mig för allt, som du vet, men nu har jag lugnat ner mig... :) Nu är det vår tur!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • minneli

Idag har jag svettats som en galning... brukar ju inte göra det men i den här värmen plus att man är gravid var det tydligen omöjligt att undvika. Det är så kvavt så man vet ju inte vart man ska ta vägen.

Berättade för två på jobbet idag, för det är schemaläggning hit och dit inför hösten så jag måste väl klämma ur mig det. Rätt skönt att säga det så jag funderar på att berätta för resten på måndag typ. Då är det en dag innan jag går in i v.12.

Sambons lillasyster fick reda på det idag och imorgon ska jag berätta för min lillasyster.

Det där med att ta graviditetstest för att försäkra sig om att man är gravid och så är det svagare. Var det inte så att det blev svagare med tiden? Att det är starkast alldeles i början av graviditeten?

• Sessan4
    heythatsmybike skrev 2011-06-08 17:46:03 följande:
    Hakar på här :) BF 20 januari , är i V 8, går o längtar tills det gått en månad till nu så man kommer äver V 12 :) Man vill liksom inte tänka på det, ändå snurrar tankarna tillbaka på det ofta :)
    Då ligger vi rätt lika, har bf 19 jan

Idag har jag mått skit, haft sååå ont i magen att jag knappt kunnat stå eller gå. tur det finns panodil annars hade jag inte klarat mig på jobbt. det molar o värker oxå. såhär va det absolut inte första graviditeten, nån som vet vad det beror på??. har inte haft blödningar eller nåt sånt, smärtan finns liksom i bäckenbotten på nåt sätt.. skumt
  • Marsätt

Jag är såååå trött. Fattar inte när denna trötthet ska gå över... Nu ska jag ta och gå och lägga mig bredvid min stora tjej som snart fyller 7 år.... hon ligger i sin pappas säng när han inte är hemma..supermysigt.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
Svar på tråden Januaribebis 2012