• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    Missoctober88 skrev 2011-06-09 14:35:58 följande:
    Länken funkade. Läste och vart orolig :(
    Förlåt! :( Inte alls min mening att skrämma upp dig. Men jag blev fan också skitorolig när jag läste det! Men jag måste verkligen försöka slappna av lite. Iallafall fram tills på måndag. Jag kommer att gå in i vecka 9 då, på dagen vi ska på VUL, men tror ändå att jag kommer kunna slappna av lite mer om jag får se att det verkligen är något där nu. Så får man helt eneklt hålla tummarna för att det går skitsnabbt sen till vecka 12+0.
  • zatori
    Astrogirl skrev 2011-06-09 18:04:06 följande:
    Var på inskrivning idag. Enligt deras beräkning är jag i v 7+1, men enligt min beräkning här på FL så är jag i v 6+4.  Bokade in tid för provtagning den 12 juli. Känns lite väl sent tycker jag. Fick en ultraljudstid den 4 juli. Så långt tills dess, så jag funderar på att boka in ett privat VUL innan.

Hade först en jättegullig barnmorskestudent som diskuterade det här med sjukdomar i släkten, alkohol och matvanor osv som man gör vid inskrivningen, men sedan kom en annan barnmorska in som hette Marita och skulle hjälpa mig boka in tider och hon lyssnade knappt på vad jag hade att säga. Angående ultraljudet så sade jag till henne att jag ville kolla sambons schema i min mobil så att tiden passade honom, men hon bara bokade in den utan att vänta på mitt svar. Tyvärr var den under sambons arbetstid, så jag frågade om det gick att flytta men hon sade att det inte gick, för det fanns inte mycket tider. Ville också tidigarelägga ultraljudet till veckan innan eller så men då sade hon att de bara kunde göra ultraljud från v 10. Tror kanske att det är ett UL de bokat in, då de sa så, och inget VUL. Hon verkade jättestressad och lyssnade inte alls. När vi bokade in tiden för provtagning så undrade barnmorskestudenten om det inte var lite sent med 12 juli, men hon sade att det nog inte var några problem. Litar inte ett dugg på den där Marita. Jag mailade barnmorskemottagningen senare idag, då jag glömt att säga att vi vill göra KUB-test och att man kanske behöver boka in tid för detta och provtagning inför detta redan nu. Hoppas bara det inte är den där Marita som tar hand om mitt mail. Tungan ute
    Gud vad jobbigt med en sån barnmorska! Det är ju skitviktigt att man känner förtroende för sin bm och att de verkligen tar sig tid och lyssnar på vad man har att säga. Jag skulle byta om jag vore du.
  • roxylady
    zatori skrev 2011-06-09 18:56:26 följande:
    Förlåt! :( Inte alls min mening att skrämma upp dig. Men jag blev fan också skitorolig när jag läste det! Men jag måste verkligen försöka slappna av lite. Iallafall fram tills på måndag. Jag kommer att gå in i vecka 9 då, på dagen vi ska på VUL, men tror ändå att jag kommer kunna slappna av lite mer om jag får se att det verkligen är något där nu. Så får man helt eneklt hålla tummarna för att det går skitsnabbt sen till vecka 12+0.
    Säger det igen :) Du får tänka på att det är vanligare att man lyckas med sin graviditet än misslyckas.
    Man ska inte läsa sådant där.. det mår man bara dåligt av. Du väntar ju barn och inget missfall :)
  • happiness89

jag är i vecka 7och tänkte bara fråga om någon här vet om det är dags att skriva in sig då? :S
    det är första gången för mig så är osäker på hur man ska gå tillväga efter ett positivt test...

• roxylady
    zatori skrev 2011-06-09 19:08:33 följande:
    paet:

Tack för peppet! :D
    Åh det var så lite så :) Man måste ju tänka på detta viset :)
  • roxylady
    happiness89 skrev 2011-06-09 19:08:54 följande:
    jag är i vecka 7och tänkte bara fråga om någon här vet om det är dags att skriva in sig då? :S
    det är första gången för mig så är osäker på hur man ska gå tillväga efter ett positivt test...
    Du kan absolut ringa nu! Ibland kan det vara dåligt med tider. Jag var inne v4+6 första gången :)
  • Lithe

Jag vågar knappt skriva här... men jag är gravid...för nionde gången (en son) och hoppas verkligen att den stannar denna gången.
    Jag har bf 17/1-2012

• happiness89
    roxylady skrev 2011-06-09 19:16:58 följande:
    Du kan absolut ringa nu! Ibland kan det vara dåligt med tider. Jag var inne v4+6 första gången :)
    okey. då ringer jag imorgon bitti fort jag vaknar :)
    så får man hoppas att allt är bra och att det kommer gå bra resten av tiden, blir bara lite orolig.men så kan det vara ibland
  • bumbi 84
    Lithe skrev 2011-06-09 19:17:17 följande:
    Jag vågar knappt skriva här... men jag är gravid...för nionde gången (en son) och hoppas verkligen att den stannar denna gången.
    Jag har bf 17/1-2012
    Välkommen! jag har med bf 17/1
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012