• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    mariaterese skrev 2011-06-09 13:05:23 följande:
    Efter ett och ett halvt års försök kom äntligen plusset för en vecka sen. Men det har varit den längsta i mitt liv och dagarna sniglar förbi mot målet v. 12. Min sambo är överlycklig och jag hoppas mer än allt att det ska gå bra. Men när man börjar läsa om missfall känns det som att det är vanligare än att det går bra! Fast jag vet att det är fel! Jag vill våga vara överlycklig!
    Tänk på att det är större chans att man lyckas än misslyckas! Och att du väntar barn och inte missfall :)
  • Butikslager

Vi väntar andra barnet! Sonen är född april -10.

VUL:et gick bra och vi såg foster med hjärtslag!
    Läkaren var en kvinnlig från sunderbyn, hon var jättehärlig och sa att hon ville att vi skulle få komma på ett till ultraljud så hon bokade in oss till henne i sunderbyn 11 Juli. Då är vi på semester och den veckan är vi i piteå, så det passade oss jättebra.

Hon var verkligen jättego! Och det var underbart att se det lilla hjärtat. Hoppas att det fortsätter i rätt riktning nu!!

Funderade nu, när jag var på efterkontrollen efter förra MF:et så sa läkaren att jag hade bakåtlutande livmoder. Kan det vara en riskfaktor? Alltså att man har större benägenhet att få MF?

• Butikslager

Just ja! Hon trodde också att jag var lite kortare gången.. Vecka 5 eller 6 typ.
    Kan tänka mig att jag är några dagar kortare, men inte en hel vecka med tanke på att jag fick positivt på testet när jag fick det. Nå, det återstår att se..

Kanske det blir en bebis i början på februari?

• bumbi 84
    Butikslager skrev 2011-06-09 13:43:31 följande:
    Vi väntar andra barnet! Sonen är född april -10.

VUL:et gick bra och vi såg foster med hjärtslag!
    Läkaren var en kvinnlig från sunderbyn, hon var jättehärlig och sa att hon ville att vi skulle få komma på ett till ultraljud så hon bokade in oss till henne i sunderbyn 11 Juli. Då är vi på semester och den veckan är vi i piteå, så det passade oss jättebra.

Hon var verkligen jättego! Och det var underbart att se det lilla hjärtat. Hoppas att det fortsätter i rätt riktning nu!!

Funderade nu, när jag var på efterkontrollen efter förra MF:et så sa läkaren att jag hade bakåtlutande livmoder. Kan det vara en riskfaktor? Alltså att man har större benägenhet att få MF?
    tror bara det menas att magen växer mer mot ryggen! att den syns senare.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Missoctober88
    curiosa skrev 2011-06-09 07:01:39 följande:
    Det är väl två perioder som den är som störst?
    Första när hjärtat skall börja slå och nästa när moderkakan skall ta över försörjningen.

Första gången under min grav som jag börjar bli orolig för missfall.. Läste igår att det är mellan 8-11 veckor som missfallsrisken är störst, men att 60% av alla missfall sker tidigt i vecka 4-6.

• RaraS

Jag är verkligen mycket piggare idag. v8+4....

F-n vad orolig man blir...jaja, illamåendet finns kvar och brösten är enorma och ömma... Vet inte vad som är bäst, att må piss och vara helt lugn att allt är ok eller känna sig piggare helt plöstligt men oroa sig för missfall istället... Vilken upp och ner-vänd värld man lever....

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Snösport
    roxylady skrev 2011-06-09 13:24:51 följande:
    Tänk på att det är större chans att man lyckas än misslyckas! Och att du väntar barn och inte missfall :)
    Bra sagt..ingen idé att oroa och bekymra sej förrän man har något att oroa sej för!!!

RaraS:  Det går ju lite upp och ner så det är noghlet ok att du mår bra nu ...man ska inte fundera för mycket för då blir man ju knäpp!   Kollat test många ggr för att hålla mej lugn då jag som sagt är ganska pigg och mår toppen...det verkar man ju inte få göra för då är det fel mm...så passa på att njut av att du mår bra en dag     Är det ngt som händer så är det ju så att vi inte kan lösa alla problem och det är inte vårt fel att man inte upptäckte det.
    Nu ska vi ha barn!!  ska, ska , ska!!   "jag är gravid, jag ska ha barn" "jag är gravid, jag ska ha barn"
    "jag är gravid, jag ska ha barn"
    "jag är gravid, jag ska ha barn"   jo jag övertygar mej
  • Alltochinget

Paet, jag ligger bara 2 dagar före dig. Visst känns 5 veckor som en evighet?! Men vi ska nog vara glada att vi blev gravida just den här tiden på året. Sommarn brukar ju oftast springa iväg :) Vi väntar föresten första :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012