• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Det här är vårt 5:e, dessvärre är mannen inte alls glad just nu. Är det fler som har det så?
    Jag var hos läkaren idag pga mina smärtor har fått diskbråck. I alla fall så testade han och konstaterade att jag fortfarande är gravid. Hoppas nu att det stämmer.

Ska till bm den 14:e

• Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-09 10:34:47 följande:
    6+3 och sover ca 6,5-7 timmar / natt och är lite slöare men igår gick jag en runda, handlade, körde och fixade båtgrejjer, målade foder, grillade , käkade vid 19-tiden och plockade maskrosor till 21.00 sedan blev det vila i soffan och somnade vid 23.30 och vaknade 04.10 samt 06.10 men vilade till 06.45 innan jag gick upp...sambon behöver sova mer än jag och har alltid behövt det.
    Lite tröttare än vanligt men inte så farligt...fått en lätt huvudvärk igår som sitter där och som sagt lite lätt åksjuk på fm men det verkar sluta nu när jag fikade med knäckemacka.
    Hoppas allt är ok och att jag kommer må så här bra alltid!

Jag är då eftersom jag haft svårt att få till plusset en som käkar mycket vitaminer så eftersom jag boostat mej med det en längre tid så tror jag det spelar in till viss del. 
    Jag skulle däremot vilja sova en stund vid 14-tiden men då är man ju på jobbet så då är det bara att hålla sej vaken Tyst
    // Duracellkaninen med ganska nya batterier alltså.
    Jag försökte i fyra månader att bli gravid och sista månaden hade jag börjat med vitaminer så det hjälper verkligen :)  Vad äter du för vitaminer nu?
  • Alltochinget

Vill nån vänlig själ lägga in mig på BF listan? Jag hade helt missat den. 24 januari, 1a försöket 1a barnet :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Missoctober88
    zatori skrev 2011-06-09 12:14:18 följande:
    Länken funkade. Läste och vart orolig :(
  • roxylady
    Snösport skrev 2011-06-09 14:27:33 följande:
    Bra sagt..ingen idé att oroa och bekymra sej förrän man har något att oroa sej för!!!

RaraS:  Det går ju lite upp och ner så det är noghlet ok att du mår bra nu ...man ska inte fundera för mycket för då blir man ju knäpp!   Kollat test många ggr för att hålla mej lugn då jag som sagt är ganska pigg och mår toppen...det verkar man ju inte få göra för då är det fel mm...så passa på att njut av att du mår bra en dag     Är det ngt som händer så är det ju så att vi inte kan lösa alla problem och det är inte vårt fel att man inte upptäckte det.
    Nu ska vi ha barn!!  ska, ska , ska!!   "jag är gravid, jag ska ha barn" "jag är gravid, jag ska ha barn"
    "jag är gravid, jag ska ha barn"
    "jag är gravid, jag ska ha barn"   jo jag övertygar mej
    Nej men precis. Jag säger så till mig själv varje dag när jag kliver upp! Jag ser framåt och tänker att visst kan det gå snett. Men det kan det alltid göra i livet. Man vill ju tänka på att man ska bli förälder och inget annat :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-09 14:28:49 följande:
    Paet, jag ligger bara 2 dagar före dig. Visst känns 5 veckor som en evighet?! Men vi ska nog vara glada att vi blev gravida just den här tiden på året. Sommarn brukar ju oftast springa iväg :) Vi väntar föresten första :)
    Ja men du ser :) Ja fy tusan.. man får underhålla sig med roliga saker fram tills dess tror jag. Har endel saker att se fram mot till 1:a Juli i alla fall och då är det bara 2 veckor kvar :) Samt att vi ska till MVC den 4/7 för andra gången också :) När ska ni dit nu igen?
  • Marsätt

Jag väntar vårt 3:e barn.. Ska på inskrivning i morgon.. vi har en ny barnmorska så det ska bli intressant att se vad det är för någon.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • Snösport
    Marsätt skrev 2011-06-09 15:06:28 följande:
    Jag väntar vårt 3:e barn.. Ska på inskrivning i morgon.. vi har en ny barnmorska så det ska bli intressant att se vad det är för någon.
    Är det härligt att ha lite erfarenhet eller blir man mer nervös då?
  • Snösport
    Missoctober88 skrev 2011-06-09 14:32:52 följande:
    Jag försökte i fyra månader att bli gravid och sista månaden hade jag börjat med vitaminer så det hjälper verkligen :)  Vad äter du för vitaminer nu?
     Var beredd för snart kommer min vitamin lista...sista året har jag typ kört hårt på vitaminer innan dess bara mitt val kvinna och folsyraoch ja jag är piggare, bättre psyke (tränar mentalt för jag har ju varit oförklarligt barnlös ett bra tag då behövs positivitet)

Jag tar :
    Mitt val kvinna
    Folsyra             (finns på apoteket..käkat i 1 1/2 år)
    D-vitamin         (solen!! så starta med det till hösten så faller man inte in i tröttheten= funkar)
    b12 vitamin      (ska fråga om det jag kan fortsätta, det är bra om man vill bli gravid)
    Omega-3          (äter jag några ggr/ vecka de veckor jag inte äter fisk 4 ggr nu innan åt jag det mer )
    E-vitamin           (är bra om man som äldre har tunn slemhinna där ägget ska fästa...tar inte detta mer än ngn gång/vecka då jag inte är säker på om det är så bra som gravid...måste kolla)

Vi, sambon och jag äter också endel pumpakärnor= zink   och gojibär (dyrt men gjort småpåsar m 15 g i )Gojibär är en uppiggande liten sak 15 g/dag så blir mannens simmare fler och piggare men nu har vi det i vårt "godis" dvs nötter/pumpakärnor/gojibär. Det ökar fertiliteten och lusten hos bägge könen och det piggar upp...mest känd för uppiggande effekt.
    Jo så det är ju lite överdrivet kanske men pigg är jag
  • Marsätt

Jag är inte mer orolig över lag men inför förlossningen. För mina två tidgare förlossningar har gått himla snabbt och allra helst den sista som från första känning till han var ute tog 1 timme och 45 minuter..

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
Svar på tråden Januaribebis 2012