• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-08 13:16:10 följande:
    Liiv: kommer säkert att gå kanon imorgon när ni får kolla in, jag känner ju inget typ och det verkar ganska vanligt om man lyssnar på dem som har haft ickesymptomsgraviditeter...lyssnar bara på dem för annars blir man ju rädd hi,hi,hi!
    Lycka till imorgon!!
    Med min dotter så började jag inte må illa förrän i vecka 9..
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-06-08 14:16:09 följande:

Förstod det häromdagen när du (tror det var du) som skrev att du tränade. Själv kände jag, herregud, och jag som inte ens orkar ut och gå med hunden! Och jag brukar i alla fall gå på bodypump och yoga varje vecka + jogga med hunden flera gånger i veckan.

Men som du säger, alla gravidier är olika, och det är säkert inget fel på era pyren! Njut av att ni mår bra!

Åh orkar du inte heller träna. Känner mig grymt lat och sväller ju för bara mer för varje dag som går känns det som.
    Nästan så jag börjar få panik.
    Men längtar tills jag kan komma igång och orka iallafall minst 1 pump pass i veckan + hunden. 
  • RaraS
    LillaEko skrev 2011-06-08 15:17:03 följande:
    Åh orkar du inte heller träna. Känner mig grymt lat och sväller ju för bara mer för varje dag som går känns det som.
    Nästan så jag börjar få panik.
    Men längtar tills jag kan komma igång och orka iallafall minst 1 pump pass i veckan + hunden.

Jajamen, jag förstår dig så väl. Som tur är tar min man hand om hunden så jag slipper ha dåligt samvete för honom... Jobbigt, dock hur snabbt de lär sig. Förr brukar vovven följa mig med blicken på kvällarna och följde efter mig när man närmade sig dörren. Nu gör han bara det med husse....han vet att jag är en latmask som inte är ute och joggar med honom längre...

Jaja, hoppas vi mår bättre snart igen så man kan få tillbaka sina gamla rutiner!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Butikslager
    zatori skrev 2011-06-08 14:11:26 följande:
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.
    Så var det med sonen också, jag trodde inte på att jag var gravid förrän jag sett det. Men typ dagen efter VUL:et började jag inbilla mig att vi nog sett fel ändå, hur kan man veta att en liiiiten liiiiiiiten prick är ett blivande barn? Helt jättekonstigt.
  • Snösport
    Missoctober88 skrev 2011-06-08 14:57:46 följande:
    Med min dotter så började jag inte må illa förrän i vecka 9..
    TACK! Precia vad jag behövde höra! Hjärta
    RaraS skrev 2011-06-08 15:29:27 följande:

Jajamen, jag förstår dig så väl. Som tur är tar min man hand om hunden så jag slipper ha dåligt samvete för honom... Jobbigt, dock hur snabbt de lär sig. Förr brukar vovven följa mig med blicken på kvällarna och följde efter mig när man närmade sig dörren. Nu gör han bara det med husse....han vet att jag är en latmask som inte är ute och joggar med honom längre...

Jaja, hoppas vi mår bättre snart igen så man kan få tillbaka sina gamla rutiner!

Ha ha ha ..japp hundar har ju koll hi,hi,hi!  
    Nä eftersom jag vet hur du ser ut så tror jag inte du blir stor och tjock iaf men stor om magen lär du bli!!! 
  • Butikslager
    Snösport skrev 2011-06-08 15:37:32 följande:
    TACK! Precia vad jag behövde höra! Hjärta
    RaraS skrev 2011-06-08 15:29:27 följande:

Nä eftersom jag vet hur du ser ut så tror jag inte du blir stor och tjock iaf men stor om magen lär du bli!!! 
    Med sonen blev jag inte heller illamående förrän typ vecka 8..
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-08 15:37:32 följande:

Jag tycker jag har börjat känna mig rundare...hoppas inte killarna här på jobbet misstänker något... Min plan är ju att avslöja det först efter semstern, när jag går på semester är jag i v 11+5, enligt planen.

Hoppas-hoppas magen håller sig på plats och att den här värmen försvinner...man kan ju inte ha stora bylsiga tröjor som döljer magen i den här värmen!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • zatori
    Butikslager skrev 2011-06-08 15:36:53 följande:
    Så var det med sonen också, jag trodde inte på att jag var gravid förrän jag sett det. Men typ dagen efter VUL:et började jag inbilla mig att vi nog sett fel ändå, hur kan man veta att en liiiiten liiiiiiiten prick är ett blivande barn? Helt jättekonstigt.
    Hihi. Åhfan. Trodde man skulle lugna ner sig lite efter att ha sett något där. Men då ska jag inte ropa hej ännu! ;)
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-08 16:46:50 följande:
    Hihi. Åhfan. Trodde man skulle lugna ner sig lite efter att ha sett något där. Men då ska jag inte ropa hej ännu! ;)
    jag är lugn =) känns skönt att få se ett hjärta
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-06-07 21:15:29 följande:
    Mår du också hur bra som helst? :)
    Ja nästan :) Mår sjuuukt illa av att åka färdtjänst (jobbar inom vården och hon jag jobbar åt åker sånt skit...blir som sjösjuk)
Svar på tråden Januaribebis 2012