• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2011-06-09 08:37:28 följande:

Lite nere idag...

Min man måste åka utomlands och jobba i drygt två månader...har misstänkt det ett tag men trodde inte att det skulle bli redan nu! Han åker om en och en halv vecka och kommer tillbaka i slutet av augusti, då är väl jag i typ vecka 20 när han kommer tillbaka.

Nu är det helt klart tid för mig att börja klara mig själv så jag kan ta hand om mig och hunden när han drar! Hoppas-hoppas pyret mår bra medan han är borta så jag inte behöver ta någon sorg själv!

Trist att höra men det ska nog gå bra ska du se! Somrarna går alltid fort så innan du hinner tänka så är han tillbaka. Och tur i oturen att du redan är gravid, tänk om ni inte kunnat försöka på hela sommaren. Tänk vad ledsen du hade varit då. Glad Men jag förstår att det känns jobbigt, helt klart. Kram!
  • Sunflower Sthlm

När brukar den här galna tröttheten gå över, ni som har varit gravida förut? Jag orkar knappt jobba, får ingenting gjort. Och när man dessutom mår illa nästan konstant så är det lite svårt att hantera. Vill hels tinte gå till jobbet alls, men det går ju inte. Är i vecka 6+5 idag.

• Västeråsmamman

Efter v 12 brukar tröttheten gå över

• roxylady

Tänkte på det här med v12? Måste man ha gått hela 12 veckor och ligga på 12+0 innan man kan pusta ut lite eller gått till 13+0?

• RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-09 09:15:09 följande:
    Trist att höra men det ska nog gå bra ska du se! Somrarna går alltid fort så innan du hinner tänka så är han tillbaka. Och tur i oturen att du redan är gravid, tänk om ni inte kunnat försöka på hela sommaren. Tänk vad ledsen du hade varit då. Glad Men jag förstår att det känns jobbigt, helt klart. Kram!

Jo, precis! Så sant, så sant! Ska boka en flygresa och tillbringa i alla fall ett par veckors semester med syster på bästa västkusten! De andra veckorna sparar jag nog till hösten, när han är hemma igen.

Det blir nog bra! Sommaren går nog fort! Hoppas inget tråkigt händer på vägen bara!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Västeråsmamman

Om man har gått 12 fulla veckor brukar största risken för mf vara över.

• Haanky

Hej tjejer! 7+2 idag och är helt slut! orkar inte ens gå in på datan så trött är jag.. jobbat ganska mycket det senaste dagarna så när man kommer hem på kvällen stupar man!!!

brösten ömma och jag äter hela tiden :) mår inte lika illa längre men det kommer hux flux nu istället för att hela tiden må illa!

hur går det för er?

• got2b
    LillaEko skrev 2011-06-09 07:20:19 följande:
    Någon som börjat drömma bebisdrömmar?
    Drömde att jag födde en liten son i natt. Fast typ NU, men att det var helt fel räknat så han var färdig och inte alls i v 11. Dessutom gick förlossningen så fort att det bara sa plopp och så var han ute. Behövde inte ens åka in till förlossningen =P 
    Jag drömde också att jag fick en son i natt. Jag var i och för sig på ett "sjukhus". Fanns inga väggar mellan rummen och folk stod runt omkring och kunde se allt som hände. Födde utan sambo och barnmorskor i närheten, bara annat folk. Mycket märklig dröm! Glad
  • lillrumpis mamma
    Csve skrev 2011-06-09 09:05:03 följande:
    Idag går jag in i vecka10, 9+0. Vill ha nåt att äta heeela tiden!
    Jag med=) inkl matätandet..
  • Alltochinget

En till på 7+2 idag. Jag är så trött hela tiden så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Som tur är är jag lite ledig från plugget nu. Har bara hemuppgifter men dom har jag inte orkat ta itu med heller :/ när ska tröttheten gå över? Ska man behöva vänta en månad innan det vänder?!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012