• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

Sessan4: Om man har så ont så man måste äta värktabletter så tycker jag nog man ska ringa och kolla så att det står rätt till. Men som jag sagt innan, jag är ju präglad av min höst med utomkveds så jag ringer hellre ett samtal för mycket än ett för lite... Hoppas det går över snart så du inte behöver oroa dig!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Eljesa

nån som har bf runt 12/1 och vill följas åt ???

jag är då gravid med 3:dje bebben och längtar mår illa av och till men jag mår betydligt bättre denna gång än med de två andra

• LillaEko
    RaraS skrev 2011-06-08 15:29:27 följande:

Jajamen, jag förstår dig så väl. Som tur är tar min man hand om hunden så jag slipper ha dåligt samvete för honom... Jobbigt, dock hur snabbt de lär sig. Förr brukar vovven följa mig med blicken på kvällarna och följde efter mig när man närmade sig dörren. Nu gör han bara det med husse....han vet att jag är en latmask som inte är ute och joggar med honom längre...

Jaja, hoppas vi mår bättre snart igen så man kan få tillbaka sina gamla rutiner!

Bara för att jag gn'ällde av mig så fick jag energi ikväll :P
    Varit ute på en ordentligt svettig powerwalk med hunden en timme, men nu kryper vi i säng vill jag lova.
    Hoppas energin fortsätter fylla på. 
  • misssally
    Eljesa skrev 2011-06-08 21:11:13 följande:

nån som har bf runt 12/1 och vill följas åt ???

jag är då gravid med 3:dje bebben och längtar mår illa av och till men jag mår betydligt bättre denna gång än med de två andra

Jag är beräknad runt den 14/1 :)
  • erajka
    misssally skrev 2011-06-08 22:28:06 följande:
    Någon från Örebrotrakten i tråden förresten?
    jag bor i Filipstad :-P har 9 mil till Örebro, inte så jättenära kanske
  • misssally
    erajka skrev 2011-06-08 22:30:13 följande:
    jag bor i Filipstad :-P har 9 mil till Örebro, inte så jättenära kanske
    Hihi, du är närmast hittills i alla fall :)
  • erajka
    misssally skrev 2011-06-08 22:35:04 följande:
    Hihi, du är närmast hittills i alla fall :)
    inte dåligt
  • Zimmis
    roxylady skrev 2011-06-08 08:44:14 följande:
    Zimmis: jag mår bra. Inget illamående så länge det inte är några illaluktande saker nånstans:) annars är jag bara öm i bröst och känner av lätt molvärk då och då. Du då?:)
    Jag mår också bra. Får illamåendeattacker lite då och då, men det går över när jag tar något att äta. Har också svårt för illaluktande saker :) och blir äcklad av fet mat, usch! Molvärken var väldigt intensiv i början, men har lagt sig nu, nu kan jag få något hugg på ena eller andra sidan ibland. Har dock haft några små blödningar (3, med ca en veckas mellanrum), visserligen väldigt små och snabbt övergående, men man blir ju panikslagen när man ser blod! Har tid för ultraljud den 20:e så tiden kan inte gå nog fort nu! Men barnmorskan sa att om hon var jag så skulle hon inte oroa sig, så jag förösker tänka på de orden...
  • roxylady
    Zimmis skrev 2011-06-08 23:21:11 följande:
    Jag mår också bra. Får illamåendeattacker lite då och då, men det går över när jag tar något att äta. Har också svårt för illaluktande saker :) och blir äcklad av fet mat, usch! Molvärken var väldigt intensiv i början, men har lagt sig nu, nu kan jag få något hugg på ena eller andra sidan ibland. Har dock haft några små blödningar (3, med ca en veckas mellanrum), visserligen väldigt små och snabbt övergående, men man blir ju panikslagen när man ser blod! Har tid för ultraljud den 20:e så tiden kan inte gå nog fort nu! Men barnmorskan sa att om hon var jag så skulle hon inte oroa sig, så jag förösker tänka på de orden...
    Okej då är vi på samma nivå där då :) Klarar heller inte det. Bara fräsha saker som frukt och vatten. haha. Men det är ju bara bra! Kan iofs äta nån godis ibland ;) Ja molvärken var mkt kraftigare för mig med förut.. tydligen brukar den kunna vara det över BIM tiden då kroppen inte riktigt fattar att den är gravid än sa min BM. Men sedan vänjer man sig lite och känner av det då och då istället.

Fy då vad läskigt med blödningar. Men om du haft så lite så låter det ju inge oroande. Kan ju vara något kärl som brister i med att man är så känslig där just nu. Precis! Lyssna på BM :)

Ja 20:e känns långt bort.. längtar också dit.. mest för att vi ska fira vår treårs dag då :) Får tänka på att den här veckan snart är slut. Så nu är det ca bara en vecka kvar :)
Svar på tråden Januaribebis 2012