• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

Lite nere idag...

Min man måste åka utomlands och jobba i drygt två månader...har misstänkt det ett tag men trodde inte att det skulle bli redan nu! Han åker om en och en halv vecka och kommer tillbaka i slutet av augusti, då är väl jag i typ vecka 20 när han kommer tillbaka.

Nu är det helt klart tid för mig att börja klara mig själv så jag kan ta hand om mig och hunden när han drar! Hoppas-hoppas pyret mår bra medan han är borta så jag inte behöver ta någon sorg själv!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Snösport

RaraS: Nu ska detta gå bra så är det något är det bara att ringa oss!!!!
    Jag är ju hundgalen och sambon allergisk så känner du dej nere så ring mej för jag kan köra hem till dej och ut och traska för min mage och rygg kräver att jag rör på mej en hel del. 

Än tror jag inte jag kommer bli så illamående men jag är lätt snurrig i huvudet och i magen på fm alltså efter frukost och i ett par timmar..var det igår och samma idag...så jag lär ha krafter för en promenad på 30-60 minuter utan problem!!   Va inte blyg!!
    Hur mår du nu? fortfarande så illamående?
    Har du ringt och kollat så ni ev kan kolla in pyret innan han åker?

Kramar!!!! Japp lite grillning hemma eller pysselkvällar under sommaren då alltså! Allt för att hålla ditt humör på topp!!

• Snösport
    shadowstorm skrev 2011-06-09 08:27:16 följande:
    vecka 10 idag :) Och så blev man 25 år idag också. Och det firades med att må grymt illa nu när jag vakna. Tror det är värmen som gör det =P
    GRATTIS på födelsedagen, kul med 25 år!! Ok, inte läge för fest då alltså
  • Butikslager
    RaraS skrev 2011-06-09 08:37:28 följande:

Lite nere idag...

Min man måste åka utomlands och jobba i drygt två månader...har misstänkt det ett tag men trodde inte att det skulle bli redan nu! Han åker om en och en halv vecka och kommer tillbaka i slutet av augusti, då är väl jag i typ vecka 20 när han kommer tillbaka.

Nu är det helt klart tid för mig att börja klara mig själv så jag kan ta hand om mig och hunden när han drar! Hoppas-hoppas pyret mår bra medan han är borta så jag inte behöver ta någon sorg själv!

Trist att din sambo ska iväg så länge! Men hellre nu än när det närmar sig förlossningen!
    Fast förstår att du är orolig om det händer något när sambon är borta!
    När ska han åka?

Känner ni varandra snösport och RaraS? :)
  • Butikslager
    Butikslager skrev 2011-06-09 08:47:47 följande:
    Trist att din sambo ska iväg så länge! Men hellre nu än när det närmar sig förlossningen!
    Fast förstår att du är orolig om det händer något när sambon är borta!
    När ska han åka?

Känner ni varandra snösport och RaraS? :)
    Såg att han skulle åka om 1vecka typ. Hujja, jag är ju förvirrad.
  • Västeråsmamman

Jag borde ju veta efter så många barn men just nu är det noll koll. När kan bm höra hjärtat med sin doppler?
    Någon som vet när man kan höra själv hemma med en angelsound??
    Om jag nu fortfarande är gravid så är det 10+0 idag. Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro.

• RaraS

Jo, jag och Snösport arbetar i samma område, kanske man säga.

Tack, ni är gulliga! Jag mår fortfarande illa men herregud, kvinnor i världen har det nog värre än så här! Jag hade ju tänkt att vi skulle "kolla in" pyret innan åker, men trodde han inte skulle åka så snabbt. Dessutom måste han arbeta i en annan del av Sverige nästa vecka så han kommer ju inte vara hemma här i Luleå en enda vardag innan han åker utomlands så vi får helt enkelt lita på att pyret mår bra.

Tur vi såg hjärtat slå i v 6+4 annars hade jag varit väldigt orolig!

• Csve

Idag går jag in i vecka10, 9+0. Vill ha nåt att äta heeela tiden! 4 kg+ sen jag blev gravid..

?♥ För evigt ♥?
  • Snösport
    RaraS skrev 2011-06-09 08:57:44 följande:

Jo, jag och Snösport arbetar i samma område, kanske man säga.

Japp så e det!  Inte samma lokala område utan samma yrkesmässiga område

Jag vet skaffa en agelsound och spela in och mms:a till honom om det går, då blir han säkert superglad och överaskad!!

Västeråsmamman: jag läste om dem igår och det verkar som man helst ska vara i v 12+ för att få in barnets hjärta tydligare. Tror det kan ha att göra med att från v 12 så är barnet helt beroende av moderkakan och sitter kasnke inte så tätt med mammans hjärta som annars ev kan ta överhand. Men goggla!
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-09 09:06:17 följande:
    Japp så e det! Inte samma lokala område utan samma yrkesmässiga område

Jag vet skaffa en agelsound och spela in och mms:a till honom om det går, då blir han säkert superglad och överaskad!!

Västeråsmamman: jag läste om dem igår och det verkar som man helst ska vara i v 12+ för att få in barnets hjärta tydligare. Tror det kan ha att göra med att från v 12 så är barnet helt beroende av moderkakan och sitter kasnke inte så tätt med mammans hjärta som annars ev kan ta överhand. Men goggla!
    Jo...kanske ska beställa en angelsound...
Svar på tråden Januaribebis 2012