• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Josssa9o

Hoppar in här! enligt FL så är jag beräknad den 25 jan! fyra dagar efter min födelsedag=) så är i v.8 (7+1)

Ska ringa BM på måndag och skriva in mig!

Grattis till alla +

• Sunflower Sthlm

Bönan2012:
    Då ligger vi nästan lika, jag har BF 26 jan. Grattis! Glad 

RaraS:
    Glömde ju svara på en del av det du skrev, sorry. Ja, jag håller mig nog hellre här och pratar (och gnäller stundtals), tycker personligen inte att det är helt ok att göra i det X-tråden eftersom de flesta där fortfarande kämpar. Vissa tycker ju att det är ok att prata om sin grav hur mycket som helst där, men för mig känns det inte bra att göra det. Så därför kommer jag att hänga här till och från istället. Glad 

• Syoss

Jag är glad för att dom erbjuder KUB till alla i vårt landsting, nu när jag väl besämt mig för testet.
    Men jag tycker det vore bättre om alla landting ändrade i basprogrammet så att det ska ingå ett tidigt ultaljud kring v 12. Så kan bara dom som ligger i riskzonen få ett KUB.
    Det är en enorm väntan på RUL, då har man ju gått halvvägs nästan. Då är det ju bättre om man skulle upptäcka något på UL tidigt, så slipper man gå så långt med barnet OM det nu skulle vara något fel...
    Och sen ett UL kring v 20 också.

Nu dom senaste dagarna har jag haft lite mer ont i magen och är rädd varje gång jag ska gå på toaletten, ifall att det är blod i trosan. Jag är superrädd för att jag ska gå ett MA. Jag försöker inte tänka på det så mycket men det är nästan bara det som snurrat i huvudet nu dom senaste dagarna.
    Det är nog för att jag läser så mycket, borde nog försöka hålla mig borta från en massa sidor på internet.
    Usch, det är enormt påfrestande att vara gravid :P

• Jessica82

kikat in lite på mabilderna....det var inte alls bra för min oro.. 2 veckor sen från mitt vul och magen växer inte... syns inenting ochh fortfarande sitter jeansen som dom ska även på kvällen... gaaah blir galen. vågen går inte upp. brösten är inte det minsta ömma.. borde synas lite ju då jag är i v 10+1

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-10 08:28:23 följande:
    Paet, ja jag är jätteglad att jag får göra UL så tidigt. Förstår att det känns långt till v18 :/ Zatori, jag är i vecka 12 (11+6) dagen vi har inskrivning. Vet inte när man brukar ha.
    Ja men gud det förstår jag.. jag börjar överväga på att åka ned till sthlm och göra ett privat en månad innan RUL.
    Man får sysselsätta sig med massor nu så tiden går fort :) 
  • Butikslager
    Jessica82 skrev 2011-06-10 12:14:08 följande:
    kikat in lite på mabilderna....det var inte alls bra för min oro.. 2 veckor sen från mitt vul och magen växer inte... syns inenting ochh fortfarande sitter jeansen som dom ska även på kvällen... gaaah blir galen. vågen går inte upp. brösten är inte det minsta ömma.. borde synas lite ju då jag är i v 10+1
    När jag väntade sonen fick jag inte tillstymmelse till mage förrän vecka 20 typ. Då först började den växa.
    Innan det var jag bara lite svullen. Det är ju jätteolika och livmodern kommer faktiskt inte upp över blygdbenet förrän kring vecka 12-13. Innan det är det ju bara svullna tarmar och sånt som placerar om sig.

Såhär växer livmodern på ett ungefär. :)
  • zatori

Inskrivningen gick bra idag. Ska tillbaka och ta blodprovet för KUB-testet om ett par veckor. Hon tog även ett graviditetstest och teststrecket kom upp långt innan kontrollstrecket och min BM sa att det inte var någon tvekan om att jag är gravid. Höhö. Nu är det en helg kvar bara och sen dags för VUL. Är sjukt nervös.

• Pebbles82
    Jessica82 skrev 2011-06-10 12:14:08 följande:
    Nejdå, alla växer ju olika! 
    När jag väntade dottern fick jag inte mage förrän typ v 25. Skitjobbigt rent ut sagt, men såklart även skönt att slippa bli "stor". Titta i galleriet på mina bilder så får du se att det knappt syntes (och jag vet inte helt platt innan heller ska väl tilläggas)! 

(Förresten var jag svullen fram till v10-11 någonting, sen gick det ner...)
  • RaraS

Sunflower: Jo, jag håller helt med dig! Ibland gillar man ju dock att skriva i X-tråden när man har "kännt" alla så länge där. Men beklaga sig allt för mycket om hur man mår vill man ju inte göra trots att de säger att det ok. Himla bra att du fick till ett VUL till i alla fall!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012