• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget
    Pebbles82 skrev 2011-06-10 13:28:45 följande:
    Nejdå, alla växer ju olika! 
    När jag väntade dottern fick jag inte mage förrän typ v 25. Skitjobbigt rent ut sagt, men såklart även skönt att slippa bli "stor". Titta i galleriet på mina bilder så får du se att det knappt syntes (och jag vet inte helt platt innan heller ska väl tilläggas)! 

(Förresten var jag svullen fram till v10-11 någonting, sen gick det ner...)
    Kollade i ditt galleri. Men vecka 33 var du ju jätteliten! Hur såg du ut innan du födde? Måste ju varit skönt ändå att inte bli så stor för magen har väl lättare att komma tillbaka då :)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • misssally
    curiosa skrev 2011-06-09 21:19:44 följande:
    Ett HB på 119 är normalt men högt är det verkligen inte.
    På labbet på den vct jag praktiserar nu så är referensvärdena på kvinnor mellan 116-140 (övre gränsen är jag inte 100 på nedre vet jag då jag hade det idag)
    Tog hon det kapillärt eller venöst?
    Om kapillärt tog hon två så du fick ett medelvärde?
    hon tog den venöst.. Men som sagt så sa hon att allting såg normalt ut, men jag kanske får be henne hålla lite koll på det, ska ta nya blodprover inför KUB-test om ett par veckor, så då kn jag be henne kolla igen.. Tack för svar..
  • misssally
    Butikslager skrev 2011-06-10 15:55:22 följande:
    Jag får nog lämna tråden, började blöda.
    Hoppas det är någonting annat, var du inte på VUL idag? Då kan det ju vara så att man blöder lite efteråt vad jag förstått eftersom blodkärlen är väldigt sköra.. Jag gjorde cellprovstagning igår i samband med min inskrivning, och då började det blöde lite efteråt, men det sade BM kunde vara normalt.
    Jag håller tummarna för att det inte är så, ni har ju ändå fått se ett hjärta.
    Kram
  • Butikslager
    misssally skrev 2011-06-10 16:05:30 följande:
    Hoppas det är någonting annat, var du inte på VUL idag? Då kan det ju vara så att man blöder lite efteråt vad jag förstått eftersom blodkärlen är väldigt sköra.. Jag gjorde cellprovstagning igår i samband med min inskrivning, och då började det blöde lite efteråt, men det sade BM kunde vara normalt.
    Jag håller tummarna för att det inte är så, ni har ju ändå fått se ett hjärta.
    Kram
    Var på VUL igår, och det blöder ganska mycket färskt blod..
    Nu väntar jag bara på att det ska börja göra ont och forsa. Kommer nog inom en timme eller två.

Börjar känna mig rutinerad på det här med MF.
  • Snösport

Oj fler än jag :(

Kramar på er!!!Tyvärr har jag nu kommit från sjukhuset och fått konstaterat missfall, jag blöder inte men har känningar som väldig yrsel och ont i äggstocken...det var en tom livmoder men bra slemhinna och det syntes att det troligtvis varit ngt där. Dock eftersom jag gjorde ett positivt test idag med veckoindikator men den visade bara 1-2 + mina mensPMSvarningssignaler så ville jag kolla då jag aldrig får mens när jag tar progesteron. Eftersom jag hade mediciner hemma när jag blev spontant gravid har jag hjälpt upp med progesteron. 

Men positiva är ju att nu vet jag att vi kan bli gravida...ska till sjukhuset på måndag och se om mina värden ändrats eller om de måste in och leta vidare för att hitta ägget någonstans.

Nu kan jag ta upp målandet med fönstrena med gott samvete....ska ta det lugnt i helgen.
    Hade ju inte fattat att jag var gravid så det är faktiskt inte så stor chock, men givetvis känner jag mej lite sorgsen när jag äntligen blev gravid efter så många år av försök.  
    Sommar och sol för att göra om min spontana graviditet ...annars tar vi den sista IVFen i september så vi fortsätter tro att vi ska få en bebis även om jag kommer allt närmare 43 år!

Kramar på er!!!

• Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-10 16:23:30 följande:
    Oj fler än jag :(

Kramar på er!!!Tyvärr har jag nu kommit från sjukhuset och fått konstaterat missfall, jag blöder inte men har känningar som väldig yrsel och ont i äggstocken...det var en tom livmoder men bra slemhinna och det syntes att det troligtvis varit ngt där. Dock eftersom jag gjorde ett positivt test idag med veckoindikator men den visade bara 1-2 + mina mensPMSvarningssignaler så ville jag kolla då jag aldrig får mens när jag tar progesteron. Eftersom jag hade mediciner hemma när jag blev spontant gravid har jag hjälpt upp med progesteron. 

Men positiva är ju att nu vet jag att vi kan bli gravida...ska till sjukhuset på måndag och se om mina värden ändrats eller om de måste in och leta vidare för att hitta ägget någonstans.

Nu kan jag ta upp målandet med fönstrena med gott samvete....ska ta det lugnt i helgen.
    Hade ju inte fattat att jag var gravid så det är faktiskt inte så stor chock, men givetvis känner jag mej lite sorgsen när jag äntligen blev gravid efter så många år av försök.  
    Sommar och sol för att göra om min spontana graviditet ...annars tar vi den sista IVFen i september så vi fortsätter tro att vi ska få en bebis även om jag kommer allt närmare 43 år!

Kramar på er!!!
    snösport jag beklagar :(  Jag hoppas ni kommer få ert efterlängtade barn snart.
  • Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-10 16:11:41 följande:
    Var på VUL igår, och det blöder ganska mycket färskt blod..
    Nu väntar jag bara på att det ska börja göra ont och forsa. Kommer nog inom en timme eller två.

Börjar känna mig rutinerad på det här med MF.
    Beklagar Liiv
  • minneli

Liiv: Är det inte för du har gjort vul som det blöder då? Håller tummarna för att det är så!

Hur klarar ni värmen? Jag brukar inte ha några problem med den annars, men nu när jag är gravid blir jag ju helt matt. Vi är ute hela dagarna på jobbet också, så det känns ju när man kommer hem och då vill dottern ut.

Svar på tråden Januaribebis 2012