• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82
    Butikslager skrev 2011-06-10 12:35:16 följande:
    När jag väntade sonen fick jag inte tillstymmelse till mage förrän vecka 20 typ. Då först började den växa.
    Innan det var jag bara lite svullen. Det är ju jätteolika och livmodern kommer faktiskt inte upp över blygdbenet förrän kring vecka 12-13. Innan det är det ju bara svullna tarmar och sånt som placerar om sig.

Såhär växer livmodern på ett ungefär. :)
    även med 3dje barnet ?
  • Butikslager
    Jessica82 skrev 2011-06-10 18:04:19 följande:
    även med 3dje barnet ?
    Det är väl olika antar jag. Såg någon magtråd med en tjej som väntade andra barnet och magen var MYCKET mindre andra graviditeten än tredje.

Beror väl på hur barnet ligger och allt sånt.
  • Marsätt

En sak som jag har undrat är varför är det oftast samma personer som får missfall gång på gång.. Det måste vara otroligt tungt för er. Skickar styrkekramar till er!!

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • shadowstorm

men nej inte fler =( beklagar verkligen för er. Men Liv som de andra sagt säker det inte har med vul igår att göra

• Frökenolson
    Butikslager skrev 2011-06-10 16:11:41 följande:
    Var på VUL igår, och det blöder ganska mycket färskt blod..
    Nu väntar jag bara på att det ska börja göra ont och forsa. Kommer nog inom en timme eller två.

Börjar känna mig rutinerad på det här med MF.
    Usch vad tråkigt för er!
    Jag är i samma vecka denna veckan som jag var när mitt missfall/ma förra året började...
    Försöker att inte tänka på det är svårt..

Kommer tänka på dej ikväll för det gör ju så jävla ont när man kommit en bit in i grav.
    Massa styrkekramar!
  • Butikslager
    Marsätt skrev 2011-06-10 18:38:16 följande:
    En sak som jag har undrat är varför är det oftast samma personer som får missfall gång på gång.. Det måste vara otroligt tungt för er. Skickar styrkekramar till er!!
    Nu är det tredje MF:et..
    Jag är grymt glad över att vi har en perfekt son redan. Han gör allt mycket lättare.
    shadowstorm skrev 2011-06-10 18:55:16 följande:
    men nej inte fler =( beklagar verkligen för er. Men Liv som de andra sagt säker det inte har med vul igår att göra
    Jag vet inte? Det har varit färskt blod, som mens ungefär. Har lite molvärk nu också.. Får se hur det fortsätter under kvällen.. Men det är säkert ett MF. Känner igen känslan liksom.
    Frökenolson skrev 2011-06-10 18:55:17 följande:
    Usch vad tråkigt för er!
    Jag är i samma vecka denna veckan som jag var när mitt missfall/ma förra året började...
    Försöker att inte tänka på det är svårt..

Kommer tänka på dej ikväll för det gör ju så jävla ont när man kommit en bit in i grav.
    Massa styrkekramar!
    Så var det för mig också när vi väntade sonen. Innan honom hade vi ett MF i vecka 8, i vecka 8 med honom var jag på toa tusen gånger. Det var en riktigt jobbig vecka.

Nåja, life goes on.
    Det är bara blicka framåt och se det positivt!
  • Västeråsmamman

Snösport och liiv jag beklagar, även om det i ditt fall liiv ändå finns ett litet hopp.

• Frökenolson
    LivSå var det för mig också när vi väntade sonen. Innan honom hade vi ett MF i vecka 8, i vecka 8 med honom var jag på toa tusen gånger. Det var en riktigt jobbig vecka.

Nåja, life goes on.
    Det är bara blicka framåt och se det positivt!
    So true!
  • Syoss

Jag beklagar era MF :( Även om det är extremt jobbigt så får man försöka tänka att det är naturen som sköter sitt, antagligen var det något fel på den lilla :(
    Många kramar till er!!!

• anmaelli

Jag beklagar sååå Liiv & Snösport!

Blir så ledsen och samtidigt så orolig att det ska behöva vara så vanligt med missfall.

Svar på tråden Januaribebis 2012