• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    roxylady skrev 2011-06-13 21:06:22 följande:
    Ser att ni pratar barnvagnar. Undrar lite när det är bra att beställa? Hört att det kan ta cirkus två månader innan man får vagnen. Så vi började fundera på om det var bra att beställa den redan i Oktober i med att bebisen faktiskt kan få för sig att komma en hel månad tidigare. Kan ju vara skönt att ha en vagn då.

Förra gången så beställde vi efter vi varit på rul. Då hade vi gott om tid att betala vagnen också. Dessutom behöll butiken vagnen tills man valde att hämta ut den och det var garanti på att lämna tillbaka den om något gick fel. Tyckte jag fungerade bra och så beställde vi babyskydd samtidigt som vi också kunde betala av lite som vi ville.

Idag har jag berättat på jobbet. Det gick bra, men jag var väldigt nervös innan och sov inte så mkt inatt. Och det blev ju att det kommer se lite annorlunda ut till hösten. Men det känns som vi kom fram till en bra lösning. Förstår inte hur jag ska orka jobba 100% snart. Är helt död efter idag och då har jag ju bara jobbat 75%.

• annanoa
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

För oss blir det Öland, Gotland å så lite i skärgårn härhemma i Stockholm

Å så en tripp till Barcelona i september måste jag hinna med :)

• minneli
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

Vi funderar på ett hotellpaket med två dagar på skara sommarland, sen blir det lite husvagnssemester i norge, några turer till stugan och så ska vi väl planera in ngt annat ställe att besöka när vi ändå har åkt så långt ner som till skara sommarland. En all inclusive resa till Turkiet är inte heller helt fel... men just då vi har semester är det ju så varmt där så det blir lite jobbigt för vår dotter tror jag.. Så det kanske får bli till hösten, om jag kan flyga då dvs. Kommer inte ihåg vilken vecka det blir flygförbud i.
  • Trasslet

Om jag räknat rätt så ska vi få vårt lilla pyre den 21:a maj, men har bara vetat om det i en knapp vecka. :S Har egentligen inte märkt av några speciella symptom förrän jag testade mig (då mensen dröjt alldeles för länge), men den här veckan har jag varit duktigt illamående. Undrar om det bara är psykiskt...

Har inte fått någon som helst mage heller, inga konstiga cravings och känner mig egentligen inte gravid. Det kändes jätteskumt att kika på era fina bebismagar som redan syns! :O Tog ett extra test idag för säkerhets skull och det är fortfarande ett skarpt plus iaf.

Imorgon ska jag på inskrivning hos MVC. Ska bli sååå spännande och det ska bli intressant att se hur hon räknar. :)

• Butikslager

Våran kronan fick vi på 7 dagar! :) Lite snabbare än vi tänkt. Haha.
    Är jättenöjd med våran kronan! Hade det funnits kronans syskonvagn hade jag köpt en sån!
    Mycket smarta finurligheter!

En liten trehjuling fungerar inte här, det är för mycket snö så det är svårkört och risk för att den tippar.

Du med en lång karl (minns inte vem det var): Emmaljunga med sportchassit är väl bra för både långa och korta? Har jag hört..

• roxylady
    annazelda skrev 2011-06-13 21:48:16 följande:

paet:

kolla in jollyroom.se :)

Åh tack :) Finns den inte i kombi? Är lite dålig på vagnar än så länge men har fått för mig att den är bäst??
    Eller funkar duo också bra? Så man får in enkelt i bilen å så :)
  • roxylady

En sak till! Hur säkert är det att tex beställa på nätet? Är det inte bra att känna på den först så den passar oss båda? Har också en långeman hihi!

• annanoa

Det här med kombi å duo är jag inte alls hemma med, vad är skillnaden?

Jag tror inte att vi kommer beställa via nätet utan köpa i butik, man vill ju provköra. Även om jag provkört väninnans å jag älskar den!

Svar på tråden Januaribebis 2012