• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • annanoa

Liten, smidig å lättkörd, ett måste för oss. Det enda negativa är väl priset :(

• roxylady
    annazelda skrev 2011-06-13 22:05:49 följande:
    Det här med kombi å duo är jag inte alls hemma med, vad är skillnaden?

Jag tror inte att vi kommer beställa via nätet utan köpa i butik, man vill ju provköra. Även om jag provkört väninnans å jag älskar den!
    annazelda skrev 2011-06-13 22:06:49 följande:
    Liten, smidig å lättkörd, ett måste för oss. Det enda negativa är väl priset :(
    Hm nä.. man skulle ha luskat fram vilka som säljer dessa märken man är nyfiken på. Ja jag vill ju också provköra.
    Jag skulle kunna åka en bit för att beställa den också om den inte finns i stan.

Ja precis! Ja men man får tänka på hur faktiskt enkelt det är att sälja en vagn på blocket sedan när man inte vill ha den längre. Men man kommer väl förhoppningsvis få fler barn :)
  • annanoa

Vi har nog flera butiker här i Sthlm som säljer :)
    Var bor du? Går säkert att googla återförsäljare nära er :)

Ja men precis så resonerar jag också, att man förhoppningsvis får syskon sen annars brukar de ha ett väldigt bra andrahandsvärde :)

• roxylady
    annazelda skrev 2011-06-13 22:17:10 följande:
    Vi har nog flera butiker här i Sthlm som säljer :)
    Var bor du? Går säkert att googla återförsäljare nära er :)

Ja men precis så resonerar jag också, att man förhoppningsvis får syskon sen annars brukar de ha ett väldigt bra andrahandsvärde :)
    Ja man kanske får ta en dagstur ned nångång :) Bor ju i Falun så vi har ju inte så långt med E4an. Går fort att åka den.

Ja exakt! Sedan kunde man väl bygga på ståbräda också? :)
  • zatori
    Trasslet skrev 2011-06-13 21:57:37 följande:
    Om jag räknat rätt så ska vi få vårt lilla pyre den 21:a maj, men har bara vetat om det i en knapp vecka. :S Har egentligen inte märkt av några speciella symptom förrän jag testade mig (då mensen dröjt alldeles för länge), men den här veckan har jag varit duktigt illamående. Undrar om det bara är psykiskt...

Har inte fått någon som helst mage heller, inga konstiga cravings och känner mig egentligen inte gravid. Det kändes jätteskumt att kika på era fina bebismagar som redan syns! :O Tog ett extra test idag för säkerhets skull och det är fortfarande ett skarpt plus iaf.

Imorgon ska jag på inskrivning hos MVC. Ska bli sååå spännande och det ska bli intressant att se hur hon räknar. :)
    Maj kan inte vara rätt nedkomstdatum? Då skulle du isåfall vara gravid i typ 11 månader? ;)
  • Trasslet
    zatori skrev 2011-06-13 22:32:55 följande:
    Maj kan inte vara rätt nedkomstdatum? Då skulle du isåfall vara gravid i typ 11 månader? ;)
    Hahaha, är vimsighet ett symptom kanske? :D Januari såklart. :)
  • Missoctober88

Har googlat runt lite nu och det är en del som säger att de känt "fladder" i vecka 11. Jag känner att det fladdrar och bubblar..

• LillaEko

Åh så spännande med allt vagn prat. Vågar nog inte tänka på det fullt ut förrän efter rul.
    Men vi ska åka runt och prova har vi sagt, är ju en hel djungel.
    Babyskydd kan man hyra här för typ5-600 för ett halvår så det kommer vi inte köpa. Får bli en bilstol som funkar längre sen istället.

Vi har sen semester, så ska på Roxette konsert i Gbg precis i början, så sen stannar vi nog där några daga. Sen blir det nog sommarstugan på ostkusten med småutflykter. Sugen på en restresa sen till hösten...någon som vet hur länge man får flyga?

• LillaEko

En vecka kvar till kub-ul, längtar som en tok. Går in i v 12(11-0) imorgon.

Nä. Ska väl lyckas kravla mig upp nu å gå ut med hunden 1 timme, men sängen är ju grymt skön så här dags.

• Frökenolson

En fråga tjejer:
    Drömmer ni mycket m bebisen.
    Jag drömde för några veckor sedan om att jag låg på BB och skulle föda.
    Inatt drömde jag så mysigt, jag drömde att jag låg och amma i vår säng, det var så mysigt, en sådan närhet har jag aldrig känt. Åhh vad jag längtar!!!

Går in i v.12 imorgon, nu börjar det synas på riktigt inte bara svullna tarmar.. Är så lycklig!!

Ha en underbar dag tjejer!
    kram

Svar på tråden Januaribebis 2012