Inlägg från: Serendipitet |Visa alla inlägg
  • Serendipitet

Januaribebis 2012

Oki, har sökt runt lite på nätet men tyckte min barnmorska sa att kräftor gick jättebra att äta, men de säger ju så olika. Så tyckte det var bra att kolla upp iallafall.

Det stod att kräftor var oki på livsmedelverkets hemsida, så på fredag ska det ätas massor med kräftor :D 

cia80 kul att höra att du med tillhör gruppen kräftälskare under graviditeten :) Nu är vi iallafall 3.     

• Serendipitet

Klart havskräftor räknas, missade ditt inlägg totalt.. Förlåt.. Ibland skriver alla så fort så man inte hinner med :D Vi är fyra kräftälskare :) Underbart.

• Serendipitet
    Jämthund skrev 2011-08-10 22:49:41 följande:
    Jag tror att det beror på att den lever i samma vatten som vanlig insjöfisk. Ex. Gädda, gös, abborre och sådana fiskar skall man ju undvika p.g.s kvicksilver b.la. Kräftan tar oxå åt sig de skadliga ämnena men det "fastnar" i smöret. Det fastnar i fettet helt enkelt som allt dåligt gör..

Ah.. Ja men så är det säkert. Hade varit konstigt annars :) Men vilket är det man ska försöka undvika då? Nu äter jag bara klorna och rumpan.. Är det mycket smör/fett på de delarna?

Då festar jag till det med kräftor och alkoholfri cider på fredag med sambon (vi är barnlediga) och sedan får suget efter kräftor vila till efter förlossningen. Bara ifall ifall :D 
  • Serendipitet

Var på ultraljudet idag och allt gick jättebra och såg jättefint ut :) Det blir en liten flicka! Också blev jag flyttad en dag till den 9 januari istället för den 8 :D

• Serendipitet

Ultraljudet igår, bara flyttad en dag. Nytt BF 9 januari :D Och en liten flicka.
  • Serendipitet
    Jamirl skrev 2011-08-13 19:47:35 följande:
    Två:

Åh va söt! Blev oxå bara flyttad en dag. Grattis till tjejen!

Tack. Det var underbart att få se henne :) Vet ni om det blir en flicka eller pojke? Eller ni vill ha överraskningen senare? Skönt när BF inte ändras så mycket. Grattis :)
  • Serendipitet
    Frökenolson skrev 2011-08-13 20:03:17 följande:
    grattis till tjejen!

Jag kollade på våra ultraljudsbilder igår och är tämligen säker på att jag såg en lite snopp...
    Tack så mycket :) Grattis till ev. pojke, vad mysigt. Berättade de inte vad det var eller ni ville inte veta? Tror att om du ser något som ser ut som en snopp så är det nog en liten herre :D 
  • Serendipitet
    Marsätt skrev 2011-08-14 09:17:36 följande:

Vi hyrde skrinda första dagen men de är rätt jobbiga att dra runt...betydligt lättare med vagn... Men det  är ju en smaksak.

Det är ju betydligt lättare att dra runt på en vagn - de är lättare att styra med. Fungerar perfekt till packningen med. Eftersom ni ska vara där ett par dagar så kan ju benen bli trötta och som du tidigare skrev så vill man ju uppleva hela stället alla dagarna man är där. I just det fallet kan en vagn vara lämplig även åt en fyraåring, det är ju ett speciellt tillfälle. Prova om hon kan åka, får plats i vagnen innan bara. Och som sagt kanske blir vagnen bara en packåsna under vistelsen, barn har otrolig energi när det väl gäller.

Hoppas ni får kul :) 
  • Serendipitet
    GoodEnough mom skrev 2011-08-14 11:28:34 följande:

Det är ju betydligt lättare att dra runt på en vagn - de är lättare att styra med. Fungerar perfekt till packningen med. Eftersom ni ska vara där ett par dagar så kan ju benen bli trötta och som du tidigare skrev så vill man ju uppleva hela stället alla dagarna man är där. I just det fallet kan en vagn vara lämplig även åt en fyraåring, det är ju ett speciellt tillfälle. Prova om hon kan åka, får plats i vagnen innan bara. Och som sagt kanske blir vagnen bara en packåsna under vistelsen, barn har otrolig energi när det väl gäller.

Hoppas ni får kul :) 
    Postade till fel person.. haha.. Men men..
  • Serendipitet
    minjalin skrev 2011-08-14 11:36:19 följande:

Jag såg att det stod på lappen, men hur välfylld ska den vara? Jag är en sån som får kissa typ hela tiden när jag är gravid så jag är inte så taggad på att ligga där superkissignödig. Dom trycker ju ändå ganska rejält på magen, så hur långt innan kan man gå? Sa hon det till dig? :p

Jag kissade hemma så runt en timme innan.. Och det gick jättebra. Allt beror ju på hur snabbt blåsan fyller sig. Jag frågade lite om det och det är för att en fylld blåsa gör att livmodern puttas upp och det blir en tydligare bild. Lycka till alla som har ultraljud i morgon :D
Svar på tråden Januaribebis 2012