• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager

Läkaren som gjorde VUL:et snackade om att man använder ultraljud för att spränga saker. Och att dom sprängde gallstenar och sånt och att man kan spränga stora järnföremål osv.

Tyckte hennes föreläsning kändes lite överflödig..

• L1984M
    Mirakelbäret skrev 2011-06-14 10:31:35 följande:
    Välkommen och grattis! Jag har också en dotter född april 2010 =)

Ska bli spännande och se hur det funkar med två små. Ska ni köpa syskonvagn?
    Ja känns som att det är ett måste. Hur känner Ni? Vi lutar just nu åt Baby Jogger City Select, ska försöka titta på en butik sen kanske beställa från utlandet, är så stor prisskillnad.
  • pernillis

hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 

• Mirakelbäret
    L1984M skrev 2011-06-15 19:34:33 följande:
    Ja känns som att det är ett måste. Hur känner Ni? Vi lutar just nu åt Baby Jogger City Select, ska försöka titta på en butik sen kanske beställa från utlandet, är så stor prisskillnad.
    Jo, jag tycker också att det känns som ett måste, men de som är på bredd är så stora och de som är på rad, t.ex Phil & Teds har jag hört många som är missnöjda med.. Jag ska kolla in Baby Jogger direkt!
  • Sessan4
    erajka skrev 2011-06-15 19:48:41 följande:
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...

gjorde precis detta och enligt den ska vi få en pojke :-P OBS tänk på att det till stor del är på "skoj"
    Det stämde på min dotter och enligt kalendern så får vi en flicka till ja vi får väl se!
  • minneli
    erajka skrev 2011-06-15 12:24:03 följande:
    Idag ska jag på läkarbesök pga att jag har en kronisk inflammation i tarmen! Får se vad hon säger

Jag har också en kronisk inflammation i tarmen, förra graviditeten fick jag avstå från medicin eftersom jag då åt colazid mot Ulcerös Colit. Men efter att jag slutat amma så fick jag ett ordentligt skov och de konstaterade efter tusen prover att jag inte har ulcerös colit utan ospecifierad inflammatorisk tarmsjukdom... knepigt värre. Nu under graviditeten har jag fått sluta med ena medicinen och skurit ner på en medicim, Imurel. Men Asacol skulle gå bra att äta? Vet att min syster äter det mot hennes ulcerös.

• MissT
    erajka skrev 2011-06-15 19:48:41 följande:
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...

gjorde precis detta och enligt den ska vi få en pojke :-P OBS tänk på att det till stor del är på "skoj"
    Jag ska få en flicka enligt den. Spännande att se om den stämmer....har ju två tjejer sedan tidigare
  • erajka
    minneli skrev 2011-06-15 20:12:18 följande:

Jag har också en kronisk inflammation i tarmen, förra graviditeten fick jag avstå från medicin eftersom jag då åt colazid mot Ulcerös Colit. Men efter att jag slutat amma så fick jag ett ordentligt skov och de konstaterade efter tusen prover att jag inte har ulcerös colit utan ospecifierad inflammatorisk tarmsjukdom... knepigt värre. Nu under graviditeten har jag fått sluta med ena medicinen och skurit ner på en medicim, Imurel. Men Asacol skulle gå bra att äta? Vet att min syster äter det mot hennes ulcerös.

jag kontaktade mag och tarmmottagningen och de sa att det gick bra att äta asacol. Man vill gärna hålla tarmen stabil och undvika skov. Därför vill de inte riskera skov genom att sluta äta mediciner, om man inte måste (där medicinen är skadligare för barnet än ett skov)
Svar på tråden Januaribebis 2012