• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • erajka
    Sessan4 skrev 2011-06-15 20:10:58 följande:
    Det stämde på min dotter och enligt kalendern så får vi en flicka till ja vi får väl se!
    MissT skrev 2011-06-15 20:14:16 följande:
    Jag ska få en flicka enligt den. Spännande att se om den stämmer....har ju två tjejer sedan tidigare
    Sapato skrev 2011-06-15 20:14:50 följande:
    Fick pojke på kinesiska
    Spännande, vi får se när våra fina barn kommer om det stämmer Jag har hela tiden trott att vi kommer få en pojke hehe
  • shadowstorm

pojke för mig men kunde bli flicka också hehe. sist var det flicka men vad jag vet så födde jag en gosse :)

• minneli

Precis så sa de till mig också, att ett skov är farligare för barnet!=)

erajka skrev 2011-06-15 20:14:37 följande:
    jag kontaktade mag och tarmmottagningen och de sa att det gick bra att äta asacol. Man vill gärna hålla tarmen stabil och undvika skov. Därför vill de inte riskera skov genom att sluta äta mediciner, om man inte måste (där medicinen är skadligare för barnet än ett skov)
  • TantTingeling
    anmaelli skrev 2011-06-15 18:42:04 följande:
    Det säger jag inte heller, jag säger att inga skador har kunnat konstaterats.

Och jag tycker att så länge det är så är det bättre att göra VUL för att få veta hur det står till där inne än att må konstant dåligt över att inte veta och att det därför var fruktansvärt oproffessionellt av Liivs bm att säga som hon gjorde.
    Ja, klart det var onödigt av Liivs gynekolog, precis som jag poängterade att jag oxå tycker. Precis som jag skrev i mitt inlägg så är det ju medicinsk indikation som ska vara starkare än ev. risk. Och oro är en typ av stress  och då stress ökar risken för mf så kan det vara en indikation i sig. Själv får jag mina extra VUL delvis av den anledningen. Men man ska inte tro att man är säker på att UL är ofarligt, det vara bara det som jag vill poängtera så att ingen nu går och betalar en massa för att få en massa onödiga UL på privatkliniker.
  • TantTingeling
    Butikslager skrev 2011-06-15 19:25:36 följande:
    Läkaren som gjorde VUL:et snackade om att man använder ultraljud för att spränga saker. Och att dom sprängde gallstenar och sånt och att man kan spränga stora järnföremål osv.

Tyckte hennes föreläsning kändes lite överflödig..
    Ja, så himla onödigt. Det är ju inte ens samma typ av ultraljud som används till fosterdiagnostik som till att spränga gallstenar. Hon måste ha haft en riktigt dålig dag, vilket tyvärr gick ut över dig....
  • Pebbles82
    pernillis skrev 2011-06-15 19:41:29 följande:
    hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 
    Usch, har tyvärr inget vettigt att komma med men hoppas att allt löser sig för dig! 
  • SysterAnna

Hej alla härinne igen!
    Är idag i v 7+2. Mår rätt bra ändå måste jag säga, illamåendet kommer och går men är värst på morgonen. Tröttheten är mer och mer utbredd. Har även en del värk i tjejmagen som kommer och går. Ikväll är dock det värsta att jag bara vill äta!!! All sorts mat verkar så underbar! Åt två jättelass spagetti och köttfärssås förut, går långsamt dock då jag blir mätt och illamående fort. Sen lite senare käkade jag en halv liter jordgubbar med mjölk och nu funderar jag på att fixa lite rån att knapra på... Så det verkar vara en hungrig buse jag har i mig

• roxylady

Jag mår bara mer och mer illa för varje dag verkar det som. Jag som trodde att jag skulle klara mig utan det.
    Det är ganska lindrigt men jag kan inte äta vad som helst riktigt.. då mår jag bara ännu sämre om jag äter nått som mitt nya sinne inte vill ha. Men detta är tillräckligt för att det ska vara störande.. jag är nu i v7+6.. Har det blivit värre å värre för er som det blivit för mig? Är det verkligen mer säkert att ha illamående än att inte ha det alls eller är det bara en myt?

• Stellan
    SysterAnna skrev 2011-06-15 21:02:09 följande:
    Hej alla härinne igen!
    Är idag i v 7+2. Mår rätt bra ändå måste jag säga, illamåendet kommer och går men är värst på morgonen. Tröttheten är mer och mer utbredd. Har även en del värk i tjejmagen som kommer och går. Ikväll är dock det värsta att jag bara vill äta!!! All sorts mat verkar så underbar! Åt två jättelass spagetti och köttfärssås förut, går långsamt dock då jag blir mätt och illamående fort. Sen lite senare käkade jag en halv liter jordgubbar med mjölk och nu funderar jag på att fixa lite rån att knapra på... Så det verkar vara en hungrig buse jag har i mig
    Åhhh vad jag känner igen mig i ätandet. Kan lixom hitta på nått nytt att vara sugen på....hela tiden. Försöker hålla mig till frukt och yoghurt och inte choklad och plockgodis...... Känns ju tråkigt att behöva gå upp några kilon redan nu (då min lille bebis sägs väga 5 gram i vecka 10 ; ) 
Svar på tråden Januaribebis 2012