• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-15 21:09:23 följande:
    Jag mår bara mer och mer illa för varje dag verkar det som. Jag som trodde att jag skulle klara mig utan det.
    Det är ganska lindrigt men jag kan inte äta vad som helst riktigt.. då mår jag bara ännu sämre om jag äter nått som mitt nya sinne inte vill ha. Men detta är tillräckligt för att det ska vara störande.. jag är nu i v7+6.. Har det blivit värre å värre för er som det blivit för mig? Är det verkligen mer säkert att ha illamående än att inte ha det alls eller är det bara en myt?
    jag har samma problem, mår illa av många grejer jag stoppar i munnen. Får tvinga i mig mat, läkaren tyckte jag skulle äta saker med mkt kalorier om jag inte får i mig så mkt
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-15 21:25:58 följande:
    jag har samma problem, mår illa av många grejer jag stoppar i munnen. Får tvinga i mig mat, läkaren tyckte jag skulle äta saker med mkt kalorier om jag inte får i mig så mkt
    Ja men visst är det jobbigt? Man är inte sugen på något alls men är ändå hungrig!! Vilken ond cirkel! haha!
    Men det som funkat är drickyoggi. Det har gått ned :)

Okej! Får prova det extra mkt å se om det funkar :)
  • Trasslet
    Butikslager skrev 2011-06-15 16:51:17 följande:
    ...

Men hon sa att hon såg något som pulserade, men kunde inte säkert säga att det var hjärtat.
    Hon tyckte jag skulle fortsätta vara beredd på att det kunde vara ett MF.

Verkade som om hon fick lite dåligt samvete över att hon tog i så hårt från början så hon gav mig två bider från VUL:et och gav mig en kram innan jag gick....?

Men vaf.. :( Håller tummarna för er!!!
  • Trasslet
    pernillis skrev 2011-06-15 19:41:29 följande:
    hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 
    Jag förstår att det känns skit, men det är ju absolut inget att skämmas över. :/ Hoppas det löser sig. {#emotions_dlg.flower}
  • Trasslet

Alltså, jag förstår inte hur nygravida kan gå till jobbet och låtsas som ingenting när de egentligen mår som skit? Nu har jag varit förkyld sen jag började må illa (i måndags), men imorgon ska jag till jobbet igen och jag vet inte hur jag ska dölja mina hulkningar?! Hur gör ni?

• RaraS

Mitt illamående har blivit bättre denna vecka men istället har jag börjat kräkas morgon och kväll....men jag föredrar faktiskt att kräkas ibland, tro det eller ej, än att må illa hela tiden för det var verkligen hemskt... Så länge kräkningarna bara kommer två gånger per dag kan jag hantera det!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Alltochinget

Nu har jag också känt av illamående några dagar, värst är det första halvan av dagen. På kvällarna mår jag oftast bra. Har blivit några spyor också :/ uscha! Idag är det exakt 4 veckor kvar till UL :D längtar som en tok!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • RaraS

Trasslet: Vet inte hur jag överlevde de tre värsta veckorna på jobbet. Jag berättade för hon jag jobbade mest med....orkade inte spela pigg och frisk hela tiden...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Helena85

Hej alla här inne. Hoppas in här jag med. Plussade för ca 2 veckor sen och är idag 7+0 enligt sista mensen, väntar vårat tredje barn o har BF den 31 januari :)

• Frökenolson
    pernillis skrev 2011-06-15 19:41:29 följande:
    hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 
    jobbigt för dej/er, det är klart det kan vara påfrestande när ni kanske inte känner varandra så väl egentligen.
    Hoppas det löser sej för er, kram
Svar på tråden Januaribebis 2012