• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Åh, jag känner igen mig med många. Inget matsug, men ändå hungrig och sugen?!?!
    Får jag dessutom för mig att jag nog skulle kunna tänka mig något så MÅSTE jag ha just det. Annars mår jag bara mer illa.

Usch, varit och fått mitt sommar schema idag, (jobbar ju i vanliga fall på särskolan, men sommarlov på fredag ju).
    Kommer bli tufft två av veckorna är det dygns pass, jobbar då ca 26 Tim i sträck med sovande journatt.
    Sen en av veckorna hade jag fått 3 vak nätter.
    Är ju så sjukt trött som det är efter mitt vanliga dagtids jobb nu så är livrädd för hur detta ska gå. Dessutom medicinansvarig på alla fyra kurserna jag ska jobba.

Måtte trötthet och illamående gå över nu.

• roxylady

Jag mår faktiskt inte illa när jag bara kommit till jobbet. Kan komma en släng innan förmiddagsmackan och innan lunch. Blir det värre så stannar jag nog hemma. Men så illa är det inte ännu som tur är. Men jag är ett åskmoln på jobbet kan jag ju säga haha!

• zatori

Enligt den kinesiska kalendern är det en liten flicka som döljer sig i min mage. ;) Jag har dock hela tiden haft känslan av att det är en pojke. Hihi. Vi får väl se!

• APEW

Jag mår fortfarande illa konstant, och går runt här hemma med kräkhinken.
    Klarar inga lukter utan att hulka, ev.kräkas. Så matlagning, tömma kompost, kattlåda osv. går inte alls.

Inte jättebra att jobba inom äldrevården när det är så, känner jag.

Har varit sjukskriven ett tag nu för detta. Plus att jag har pendlande TSH-värde, som gör mig yr o får mycket hjärtklappning. Men det är under övervakning nu och har blivit bättre. Det är sköldkörtelproblematik för er som inte är bekanta med det. =)

Jag trodde man skulle glädjas och njuta av en graviditet. Känns mycket tungt och mörkt nu tycker jag.

• lilja30

Hej
    Jag hoppar in här om det är ok. Gravid med BF 14 januari 2012 enligt vul. Har fem pojkar och väntar nu nummer sex som säkert också är en pojke.

• shadowstorm
    lilja30 skrev 2011-06-15 22:41:09 följande:
    Hej
    Jag hoppar in här om det är ok. Gravid med BF 14 januari 2012 enligt vul. Har fem pojkar och väntar nu nummer sex som säkert också är en pojke.
    nej jag tror det är en flicka då :) Nån gång ska mönster brytas :) Och ofta efter 5 lika kön så blir den 6.de de andra könet ;)
  • Trasslet
    Hej
    Wow, sjätte!! :O Grattis! :)
  • Shirin85
    Hej
    GrattisGlad
    Vem vet, det kanske är en flicka denna gången.
    ♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • LillaEko

Blev så sugen så var också tvungen att testa den kinesiska kalendern, här blir det en liten tös ;)
    Men tror väldigt lite på sådant! Men ändå lite kul! 

• bebis1201
    chicopico skrev 2011-06-15 19:24:51 följande:
    Hej!!!
    Jag har BF 12 jan 2012 och mår precis som du.... jag vaknar även på nätterna av illamåendet och måste då gå upp och spy för att kunna somna om.
    Jag gick till min husläkare och bad om att få Lergigan comp som är mot graviditetsillamående, och dem har hjälpt litegrann, jag tar 1 på morgonen och 1 på eftermiddagen och känner att jag klarar av dagarna bättre nu.
    Kräker dock massa slem och skit varje morgon och mår fortfarande kasst på nätterna men det är ändå mycket bättre. 
    Åh, vad skönt att höra att det finns nån som har det likadant... Hjälpte Lergigan comp mot allt spott också? Eller bara mot illamåendet? Tycker det är så äckligt med allt spott som bildas hela tiden.
    Jag hade hoppats att inte behöva äta nåt starkare än Postafen, men nu vet jag inte längre... Mådde ungefär likadant när jag var gravid med sonen, men minns inte riktigt när det gick över. Var på ett bröllop när jag var i vecka 16 och då tror jag inte det var nåt stort problem. Men det är ju fem-sex veckor tills jag är i vecka 16 nu och det känns som en evighet... Och är livrädd att det inte ska gå över denna gången utan hålla i sig hela graviditeten och då vet jag inte vad jag gör!! Så fruktansvärt att gå runt och ha som jordens värsta bakfylla varje dag...
Svar på tråden Januaribebis 2012