• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Jag har redan fått berätta för några av mina kollegor. För precis som sist så har jag fått lågt blodtryck, blir helt matt. Går det fel så är det skönt att de ändå vet.

• EttLitetPyre
    minneli skrev 2011-05-07 22:09:50 följande:
    Verkar som det är många här som har "tillgång" till vul. Där jag bor får man inte det om det inte är ngt speciellt. Jag fick göra vul i v.6 el. 7 förra gången jag var gravid och skickad dit via sjukvårdsrådgivingen. Hade en blödning som visade sig vara ofarlig. Kub-test blev jag inte erbjuden förra gången men jag tror man måste vara äldre för det. Har inte ringt bm än men kanske borde göra det till veckan då jag är i v.7?

Ikväll har vi varit på grillfest men jag körde och de undrade ju förstås varför vi inte kunde ta bussen, som tur är  går det väldigt få bussar till oss så det är inte så konstigt att ta bilen. Alla dessa vita lögner..
    Jag ringde när jag gick in i v 6 enbart för att det stod på alla internetsajter "V 6: Nu kan du kontakta MVC". Därför gjorde jag det. Var dit i torsdags men då var det bara hälsosamtal. Riktiga inskrivingen sker i v 9-10. För mig iaf :)

Ja, på tal om vita lögner.. Var bjuden på grillat hos pappa ikväll. När jag börjar skära i min köttbit ser jag att den är lite rosa (som jag i vanliga fall älskar). Jag har ju läst att man inte ska äta rått kött när man är gravid, samt steka köttet så det bli helt genomstekt. Hursomhaver, jag åt det som inte var rött, tog lite mer sallad och plockade med den en bra stund.. Pappa vet ju att jag är gravid men nu var det andra människor där som inte visste så därför kunde jag inget säga. Det blev till att tacka för maten med orden "Oj vad mätt jag blev.. Orkar tyvärr inget mer."

Jag har också "växtvärk" av och till. Ibland när jag reser mig upp, nyser eller hosta stramar det till som tusan i limodern. Jag frågade min BM om detta och det är helt normalt. Kallas tydligen ligamentsmärtor. Kort och gott: Livmodern växer och det k'änns :)
  • Shirin85

Ska ringa MVC nästa vecka!
    Jag ska göra UL i vecka 10, inget VUL för man gör inte det här om det inte är en speciell andledningObestämd

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • LillaEko

Mycket molvärk till och från här med.
    Men kan känna extra efter ansträngning och lite högre aktivitet.

• Gladamamsen
    Shirin85 skrev 2011-05-08 01:39:27 följande:
    Ska ringa MVC nästa vecka!
    Jag ska göra UL i vecka 10, inget VUL för man gör inte det här om det inte är en speciell andledningObestämd
    Vi har samma bf datum :) Grattis:)
  • Carolaj83

ska nog ringa mvc imorgon för inskrivningstid, vill berätta för alla, mannen o bästa vännen är dom som vet, försöka hålla mig till v.12

• minneli
    EttLitetPyre skrev 2011-05-07 23:02:44 följande:
    Jag ringde när jag gick in i v 6 enbart för att det stod på alla internetsajter "V 6: Nu kan du kontakta MVC". Därför gjorde jag det. Var dit i torsdags men då var det bara hälsosamtal. Riktiga inskrivingen sker i v 9-10. För mig iaf :)

Ja, på tal om vita lögner.. Var bjuden på grillat hos pappa ikväll. När jag börjar skära i min köttbit ser jag att den är lite rosa (som jag i vanliga fall älskar). Jag har ju läst att man inte ska äta rått kött när man är gravid, samt steka köttet så det bli helt genomstekt. Hursomhaver, jag åt det som inte var rött, tog lite mer sallad och plockade med den en bra stund.. Pappa vet ju att jag är gravid men nu var det andra människor där som inte visste så därför kunde jag inget säga. Det blev till att tacka för maten med orden "Oj vad mätt jag blev.. Orkar tyvärr inget mer."

Jag har också "växtvärk" av och till. Ibland när jag reser mig upp, nyser eller hosta stramar det till som tusan i limodern. Jag frågade min BM om detta och det är helt normalt. Kallas tydligen ligamentsmärtor. Kort och gott: Livmodern växer och det k'änns :)
    Det där med rått kött hände för mig igår också...Jag brukar också tycka det är jättegott och så kom jag på mig efter första tuggan och fick som äta det som gick... så ju lite mystiskt ut. Men ingen av de som var där har ingen speciell koll på vad man får äta eller inte när man är gravid som tur är =P
  • RaraS
    Maximumtaste skrev 2011-05-07 20:31:40 följande:
    Hur känns eran växtvärk? Jag är i v5+0 och har ibland molvärk mitt på livmodern och det kan variera frön höger till vänster sida.. Ibland känns det bara på vänster.. Normalt? Är så orolig att nått är fel.. Typ utomkveds men deg ska väl göra väldigt ont och blöda?
    När jag hade utomkveds så blödde jag inget. Jag hade en liten brun flytning en gång, det var allt. Men när jag var i vecka sex så började det göra ont på vänster sida...dock ej samma ställe så jag trodde det var lungt (sedan fick jag förklarat att det berodde på att äggledaren rör på sig), men sedan började jag äta alvedon för att kunna sova. Då borde jag ha åkt in till sjukhuset men man läser ju överallt på nätet på att det kan göra ont att  vara gravid så trodde det inte var någon fara. Efter ett par dagar ringde jag och frågade om det verkligen skulle vara så och då fick jag komma in direkt, fick en utskällning av läkare för jag inte åkt in när jag hade behövt ta alvedon för att kunna sova 3 dagar i rad och sedan blev det akut operation.

Så, ja, vad jag lärde mig var att det är ok att det gör ont. Men om man har svårt att sova, sitta, gå, så man känner att man måste ta alvedon för kunna leva normalt. Då är det dags att kontakta sjukhuset.

Hoppas detta gör er något lugnare!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Maximumtaste

Vilka bra svar ni gett mig.. Nu känner jag mig lite lugnare:)

SaraS: jo om man får så ont så lär man ju börja fundera, jag har mer som en nypande och stickande känsla.. Mest på em när jag hållt igång mycke.. Och den sitter ibland på höger och sen flyttar den till vänster.. Och en stund på mitten..

Jag har bf 6 januari:).. Andra barnet.. Men min son fyller 7 i år så jag har helt glömt bort hur det känns att vara gravid och hur ont det gjorde att föda så detta blir intressant:)

• MiAmore

Möhippan gick bra igår, tror inte att någon misstänkte något. Vi gick runt väldigt mkt i stan, och då hällde jag upp två glas "riktigt vin" för att dem skulle se att jag "drack" vin precis som dem andra. Där är väldigt många vinfläckar på gatorna i Hbg nu kan jag säga..... *flinar* Höll mig lite i bakgrunden, och så fort ingen av dem andra märkte något hällde jag ut lite vin på gatan. hehe Sedan när vi var hemma hos en av tjejorna drack jag ju då mitt eget vin. Vi var dock på ett ställe där vi blev bjudna på en päroncognac shot, och där var det lite svårt att hälla ut. Så jag drack en halv shot, sedan skyllde jag på att jag inte tyckte om det.

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012