• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager

Tack alla för att ni är positiva i mitt ställe :)

Problemet nu är ju att det inte finns gynläkare här så kan ändå inte boka tid här utan det är 12 mil iväg om jag ska på VUL.

Jag orkar inte bråka mer.. Det är bara vänta och plågas.

• Jessica82

var på inskrivning igår, allt verkade bra och jag hade samma bm som dom 2 andra gångerna, MEN mitt blodsocker låg på 8,1 och jag fick bokat en tid för glukosbelastning,

blir riktigt orolig nu då jag ganska ofta får påpekat att jag skulle ha diabetes till saken hör att jag inte han äta nån frukost innan vi åkte ner och drack en cola på bussen mot mvc för att orka en stund tills ja kunde äta

vad tror ni? beöver jag vara orolig

(låg runt 7 förra graviditeten i blodsockret men då sa hon ingenting om det :-/)

• Stellan
    roxylady skrev 2011-06-22 09:22:00 följande:
    Är det bara jag som snurrar runt på natten och sover så sjukt oroligt??
    Sover jättedåligt. Dels så måste jag upp och kissa en gång och så drömmer jag otroligt jobbiga mardrömmar. Vaknar och skriker så sambon vaknar. Har ALDRIG sovit och drömt så. Hormoner kanske?
  • shadowstorm
    Jessica82 skrev 2011-06-22 09:46:28 följande:

var på inskrivning igår, allt verkade bra och jag hade samma bm som dom 2 andra gångerna, MEN mitt blodsocker låg på 8,1 och jag fick bokat en tid för glukosbelastning,

blir riktigt orolig nu då jag ganska ofta får påpekat att jag skulle ha diabetes till saken hör att jag inte han äta nån frukost innan vi åkte ner och drack en cola på bussen mot mvc för att orka en stund tills ja kunde äta

vad tror ni? beöver jag vara orolig

(låg runt 7 förra graviditeten i blodsockret men då sa hon ingenting om det :-/)

blodsocket ska inte ligga så högt nej, och 7 är väl gränsen när man gör glukosbelastningen ? jag hade 4.7 på min och jag måste kolla även denna gång eftersom pappa har diabetes
  • shadowstorm

"Högt blodsocker kallas hyperglykemi på läkarspråk. Det är per definition ett onormalt högt blodsocker för kroppen. Gränserna vid blodsocker taget som stick i fingret är över 6,0 fastande eller över 8,7 efter måltid."

rättar mig :)

• RaraS

Idag har jag varit på VUL, är i vecka 10+3 och bebisen var 40 mm (normalt enligt henne) och hjärtat slog så fint!

Fick en bild också så jag kunde mms:a till min man som jobbar utomlands i 8 veckor till! Jätteskönt att få se, det har ju huggit så mycket i magen så jag har varit orolig, hon trodde det nog var tarmarna eller möjligtvis foglossning, men inget att oroa sig för! Skönt, nu kanske man kan njuta lite mer!

Jag hade bokat ultraljud privat och det kostade 270 kr. Det var ju inte alls så farligt som jag först trodde!

Synd Liiv, att du bor så långt bort utan någon privat mottagning....lider med dig! Hoppas verkligen allt går bra!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Sussolita
    RaraS skrev 2011-06-22 10:20:04 följande:

Idag har jag varit på VUL, är i vecka 10+3 och bebisen var 40 mm (normalt enligt henne) och hjärtat slog så fint!

Fick en bild också så jag kunde mms:a till min man som jobbar utomlands i 8 veckor till! Jätteskönt att få se, det har ju huggit så mycket i magen så jag har varit orolig, hon trodde det nog var tarmarna eller möjligtvis foglossning, men inget att oroa sig för! Skönt, nu kanske man kan njuta lite mer!

Jag hade bokat ultraljud privat och det kostade 270 kr. Det var ju inte alls så farligt som jag först trodde!

Synd Liiv, att du bor så långt bort utan någon privat mottagning....lider med dig! Hoppas verkligen allt går bra!

Åhhh grattis till lyckat vul och pickande hjärta :) Hoppas jag får samma glädjande besked senare.
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Stellan
    RaraS skrev 2011-06-22 10:20:04 följande:

Härligt för dig : ) Och roligt med en bild att visa din man. Vi fick ingen bild, men min syster som var med på mitt ul i fredags kom på att hon kunde filma skärmen, så nu har jag en liten film där man ser lille bebisen sprattla. (Måste jag tillägga att jag tittar på den ett antal gånger om dagen : ) 
  • fabler

liiv Vad synd att du har så långt till gyn för nu bara du på oro som inte är nå bra. Jag har blött lite till och från denna graviditet men inga mängder så än oroar jag mig inte.

elias är världens sötaste!!!
  • SysterAnna

Är det någon annan som fått halvdille på viss mat redan? Jag kan inte få nog av micrade dubbelmackor med ost och skinka i. 

Svar på tråden Januaribebis 2012