• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    SysterAnna skrev 2011-06-22 10:39:46 följande:
    Är det någon annan som fått halvdille på viss mat redan? Jag kan inte få nog av micrade dubbelmackor med ost och skinka i.

Det låter jättegott!!! Ska nog plocka fram gamla smörgåsgrillen ikväll! :)

Sussolita: Lycka till på ultraljudet!!!!

Stellan: Förstår du tittar på filmen ofta! Bra tips! Ska komma ihåg det till RUL!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • elingabriella
    RaraS skrev 2011-06-22 11:04:19 följande:

Det låter jättegott!!! Ska nog plocka fram gamla smörgåsgrillen ikväll! :) 

Smörgåsgrillen går varm här hemma. När jag mådde som mest illa var det bara det som gick ner. Och ett tag var det kalla körsbärstomater med salt på som lockade mest. Och efter det nyponsoppa :) Haha, kroppen är lustig! Nu är jag dock inte lika kräsen längre (sambon pustar ut Flört
  • MiAmore
    Shadowstorm: Tycker att det är dålig stil av ditt dagis att säga så. Det är ju bra att dem reagerar klart, men samtidigt så utvecklas ju alla barn olika. Vissa utvecklar talet snabbt och motoriska saker lite långsammare, andra barn tvärtom, utvecklar talet långsamt och det motoriska lite snabbare. Där är nog inte många barn som utvecklar både tal och det motoriska i samma takt. Men som sagt, tycker ändå det är bra att dem uppmärksammar det. Där emot tycker jag dem gör fel som säger att han ska gå kvar i den lilla gruppen. Som du sa, hur ska han kunna utvecklas om han inte får gå tillsammans med barn i sin egen ålder??

Roewell: Det är absolut inte omöjligt När jag var gravid med sonen kände jag första lite fladdret runt v.14. Men sedan kände jag inget mer förens runt v.20-21, så bli inte orolig om du inte skulle känna det fler gånger förens senare i graviditeten.  Jättesöt liten bula du fått

Paet: Jag sover bra, där emot så drömmer jag mycket och väldigt konstiga drömmar

Jessielarsson: Nej jag har heller inte tänkt på det på länge nu, men jag är rädd att det kommer komma när förlossningen närmar sig. Och då känns det bättre att ha tagit tag om det innan sas. Kanske även kan hjälpa mitt hemska humör jag får så fort jag är trött o sonen strular

Jessica82: Säg till på bvc att du inte hade ätigt frukost innan och att du druckit en cola precis innan. En cola innehåller ju jättemkt socker, så inte konstigt att ditt sockervärde sköt i höjden *ler* Så be att få komma in en annan dag och få tagit nytt prov

RaraS: Då växer din böna på bättre än min *ler* Jag gjorde ul i v.10+3 och då var min bara 36 mm stor *ler*

SysterAnna: Nej jag har inte fått dille på något ännu. Men det hade jag aldrig med sonen heller
    ♥Milo 090107♥
  • curiosa

Mår oförskämt bra nu för tiden. Tänker tillbaka några veckor och då var det ju kaos! Mådde dåligt jämt!
    Magen växer och knakar men jag döljer den inte, är ju ändå i v 11+4 så det borde ju inte vara någon fara hoppas jag.

Är mkt mera blödig nu än innan, kan knappt se nått på tvn utan en stor klump i halsen.

Inte alls så trött längre utan kan faktiskt jobba hela dagen och åka och handla efter el liknande. Det var bara att glömma för några veckor sen.

Hoppas på att få göra ett ul när jag skall inte och ta nya prover på cellförännringen och funderar på att skaffa en angelsound men vet inte....

Tids nog så kommer den ju att röra sig så jag kommer att bli tokig på det istället....

• 87ida
    RaraS: Vart gjorde du ultraljudet där du fick betala 270 kr? Var det du som bodde i Skellefteå eller Luleå? :)
  • MiAmore
    curiosa skrev 2011-06-22 14:13:03 följande:
    Mår oförskämt bra nu för tiden. Tänker tillbaka några veckor och då var det ju kaos! Mådde dåligt jämt!
    Magen växer och knakar men jag döljer den inte, är ju ändå i v 11+4 så det borde ju inte vara någon fara hoppas jag.

Är mkt mera blödig nu än innan, kan knappt se nått på tvn utan en stor klump i halsen.

Inte alls så trött längre utan kan faktiskt jobba hela dagen och åka och handla efter el liknande. Det var bara att glömma för några veckor sen.

Hoppas på att få göra ett ul när jag skall inte och ta nya prover på cellförännringen och funderar på att skaffa en angelsound men vet inte....

Tids nog så kommer den ju att röra sig så jag kommer att bli tokig på det istället....
    Vad skönt att du mår så bra Jag har mått helt ok nu två dagar på raken och hoppas att det ska fortsätta så. Mår annars inte alls bra. Mår illa konstant, spyr varje morgon och är fruktansvärt TRÖTT i princip 24h/dygnet. Är detta ditt första eller andra barn? Om det är ditt andra, när släppte det för dig med första?
    ♥Milo 090107♥
  • RaraS
    87ida skrev 2011-06-22 14:23:44 följande:
    RaraS: Vart gjorde du ultraljudet där du fick betala 270 kr? Var det du som bodde i Skellefteå eller Luleå? :)

Jag bor i Luleå, ringde till Hermelinen och sa som det var, att jag var orolig för att jag mått bättre de senaste veckorna och då fick jag en tid, fast hon sa ju också att man inte ska gör UL/VUL i onödan, men det förstår jag själv, att jag inte ska springa dit varje vecka.

När det dessutom började hugga i magen så var jag väldigt glad för att jag bokat en extra koll!

Jag ville ha haft en tid nästa vecka, men då var de helt fullbokade...deras semesterperiod börjar då. Du kan ju testa Dr Hassler också om du vill, om Hermelinen är fullbokade, de ska också ha gyn, finns här i Luleå.

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • zatori

Idag går jag in i vecka 10 (9+0). Det går sakta men säkert framåt. :)

• Helena85

Går in i vecka 9 idag (8+0) :) känns som veckorna bara rullar fram

Fick redan på för ett tag sen att min lillasyster väntar sitt första barn och är enligt våra menser bara 4 dagar efter mig :) Spännande!

Svar på tråden Januaribebis 2012