• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessielarsson

Jag går med i bikini hela sommaren. Bebisen har det bra i magen, det är nog mer om att man kan få pigmentfläckar som man bör skydda sin hud el mage mot solen.

• Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
    Någon mer som tycker magen minskat?
    v14 (13+5) idag och får åter igen vissa byxor som jag fått ha gummiband i en tid?
    Someday skrev 2011-07-04 05:48:31 följande:
    Jag rekommenderar glidmedel mot den brännande känslan efter sex...
    Det gör det hela lite enklare =)
    Min mage har också minskat om man jämför med hur den såg ut för några veckor sen. Svullnaden kan lägga sig efter en tid innan bebismagen börjar växa till sig :)
  • Marsätt

Jag ska på bröllop i sommar och undrar om ni vet någon bra sida med snygga kläder på... det är inte lätt när man bor i en småstad...

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • Niins

Inte varit inne på ett tag nu!! Haft semester en vecka, och imon åker vi på minisemester, kryssning till Riga! 

Här hemma har det heller inte blivit mycket sex... 3 gånger sen plusset. Känner att lusten börjar komma tillbaka så det är ju alltid nått!

Går in i v 15 imon, men än syns ingenting på magen, har en del hull runt magen så får nog vänta i några veckor till!! Nu längtar jag till RUL i början på augusti!

• Sunflower Sthlm
    zatori skrev 2011-07-03 22:22:23 följande:
    Jag springer ca 1 mil/vecka. Det är det enda just nu. Innan gick jag även på zumba 2 ggr/vecka men nu är det sommaruppehåll. Sen försöker jag hålla uppe vardagsmotionen så mkt som möjligt - cyklar till jobbet och försöker gå promender regelbundet.
    Ska du fortsätta med zumba efter sommaruppehållet? Hur länge tror du man klarar av att träna det? Jag har sagt upp mitt Sats-kort eftersom jag inte kommer iväg tillräckligt ofta men tänkte köpa zumba och träna hemma istället. Älskar det!
    LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
    Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
    Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
    Min kondis är som bortblåst, jag orkar ingenting. Cyklade en sväng igår, var visserligen länge sedan jag cyklade, men herregud vad jobbigt det var. Joggat har jag inte gjort sedan nån vecka efter att jag plussade, orkar helt enkelt inte. Blir det bättre sen? *hoppas* Känner mig som en soffpotatis nu, det enda jag gör är att gå långa promenader.

Hur länge kan man träna egentligen? Och hur är det med att träna magen, när måste man sluta det med? Tänkte fråga BM nästa gång jag ska dit men ni verkar ha en del erfarhet och kan kanske svara på det?
  • roxylady

Är idag 10+4 och var på inskrivningen för en liten stund sedan. Hade gått upp 2 kilo och hade bra värden.
    Men fy vad läskigt det var att ta blodproverna :S Hade en nål i armen i flera minuter.. ugh.. hur många ggr under graviditeten gör man detta?
    Förstår ju att det blir några ggr.. men ungefär hur ofta? Ska inte till MVC nu förens i Oktober sedan.. gud vad långt bort!! Och ultraljudet blir när jag är i v17-19.. långt bort ju... :(

• roxylady
    Marsätt skrev 2011-07-04 10:37:01 följande:
    Jag ska på bröllop i sommar och undrar om ni vet någon bra sida med snygga kläder på... det är inte lätt när man bor i en småstad...
    Vad är du ute efter för sorts kläder? :) Vanliga sidor som H&M har ju alltid lite annat än vad de har i butiken :)
  • MaHo89

fy så drygt att vänta, kan tidigast åka mot lassa om en timma..
    Pust och stön!

Svar på tråden Januaribebis 2012