• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979

Vart erbjuden KUB och tackade nej,
    Har varit i den situationen att jag var tvungen att ta ställning till om mitt barn skulle få leva eller inte med MYCKET allvarliga fosterskador/hjärta& lungor. det var det värsta jag varit med om och anser att DS kan man ju faktiskt leva med och få ett riktigt bra liv med lite engagemang så nej det är itne ett val vi vill behöva göra.  Dock tittar de ju extra på denna bebis i magen ändå för att hålla koll på att det är ett friskt barn i övrigt.

• MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på ett ganska bra tag igen. Har börjat må kanske inte helt bra, men ändå helt ok och bra jämfört med i början. Jätteskönt! Går dock fortfarande omkring och känner mig trött nästan jämt, men sådan tur är inte så lamslående trött som jag var i början. Och tidiga morgnar är inte roliga, för att då mår jag illa och klöks ganska bra. Spyr dock inte längre (*peppar,peppar*). Går in i v.14 imorgon, och har börjat få små små buffar från bebisen sedan nästan/knappt en vecka tillbaka. Det är dock fortfarande så svaga buffar att det ibland är svårt att avgöra om det är en buff från bebisen eller något annat. Ska på rul den 11 aug, känns som en hel evighet tills dess *ler* Men snart är det semester (18/7) så då kommer jag inte har så mycket tid att tänka på tiden förhoppningsvis, att tiden kommer gå fort *ler* Så fort jag varit på ul'et ska jag kontakta försäkringskassan om graviditetspenning, kommer om det går igenom, gå hem i början på november. Ska bli skönt! Ska någon av er andra gå hem på graviditetspenning?

Hoppas att allt är bra med er iaf, ska försöka bli lite mer aktiv igen *ler*

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • pernillis

Hej, vill bara kolla... Är det någon av er som har känt något fladder eller liknande från bebban än? När borde man kunna göra det? Är i vecka 14 snart

• MiAmore
    pernillis skrev 2011-07-04 14:44:10 följande:
    Hej, vill bara kolla... Är det någon av er som har känt något fladder eller liknande från bebban än? När borde man kunna göra det? Är i vecka 14 snart
    Som jag skrev i mitt inlägg ovan började jag känna ett svagt "fladder"/buff lite då o då för snart en vecka sedan. (går i v.14 imorgon) Tror att man känner det tidigare under andra graviditeten, har hört att man gör det iaf.  Med sonen kände jag första lilla fladdret runt v.14 (så nästan/runt en vecka senare än denna gången), men sedan kände jag inget mer förens jag kände första lilla riktiga sparken runt v.20-21
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • Dontbeshy
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?
    Ska vara helt ärlig har inte haft sex sen jag plussa.. Har sina förklaringar..
    Men med mina andra barn så fick jag det ibland

Och även så fick jag det med xet när vi hade sex i vanliga fall så det är nog ingen större fara. kör mera med glidmedel så kommer det lösa sig.
  • Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-04 11:15:19 följande:

Är idag 10+4 och var på inskrivningen för en liten stund sedan. Hade gått upp 2 kilo och hade bra värden.
    Men fy vad läskigt det var att ta blodproverna :S Hade en nål i armen i flera minuter.. ugh.. hur många ggr under graviditeten gör man detta?
    Förstår ju att det blir några ggr.. men ungefär hur ofta? Ska inte till MVC nu förens i Oktober sedan.. gud vad långt bort!! Och ultraljudet blir när jag är i v17-19.. långt bort ju... :(

Jag har för mig att det bara är en gång i början bara för att dom ska ha ett på dig som person.
    Sen om det skulle vara något ni är oroliga över så kommer det att tas flera. Tipset är att inte gifta sig under graviditeten. då tar dom ett till bara för att man byter namn..
    (L) Hilma 2007-01-06 (L) Calle 2008-04-03 (L) Kärleken 2012-01-31 (L)
  • Dontbeshy
    pernillis skrev 2011-07-04 14:44:10 följande:
    Har du barn sen tidigare?

Som förstföderska så känner man från början inte igen fladdret för än det börjar bli lite mer distingt och då inser man att det är bebisen man kännt..

Själv har jag känt av fladret från allt från v16-14-12. Det svåra kan vara att urskillja fladdret med gaser
  • Sapato

Kände i v.11 nu men har barn sen innan så vet hur det känns. Tycker det kan vara svårt att känna skillnad på tarmarna och bebis men det jag kände var bebis

• Sapato

Något annat: Är det bara jag som knappt vågar säga på jobbet?? Vet inte alls hur jag ska berätta för chefen.
    Vill berätta denna vecka då det är semester sen och orkar inte gå runt i bikini och hålla in magen för att någon från jobbet kanske kan se.

• Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-07-04 15:19:13 följande:
    Kände i v.11 nu men har barn sen innan så vet hur det känns. Tycker det kan vara svårt att känna skillnad på tarmarna och bebis men det jag kände var bebis
    Grattis! Själv väntar jag fortfarande på att bebbens ska bli stark nog. Tyckte mig känna en välriktad spark nedåt då jag balanserar datorn mot livmordern. inget bra val kanske men hey..

Och livmoderna slutar ca två cm från naveln tror dock inte att den ska sluta där i v. 9+4 så det blir spännande att se vad BM säger på Onsdag.
Svar på tråden Januaribebis 2012