• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979
    roxylady skrev 2011-07-04 11:15:19 följande:

Är idag 10+4 och var på inskrivningen för en liten stund sedan. Hade gått upp 2 kilo och hade bra värden.
    Men fy vad läskigt det var att ta blodproverna :S Hade en nål i armen i flera minuter.. ugh.. hur många ggr under graviditeten gör man detta?
    Förstår ju att det blir några ggr.. men ungefär hur ofta? Ska inte till MVC nu förens i Oktober sedan.. gud vad långt bort!! Och ultraljudet blir när jag är i v17-19.. långt bort ju... :(

Förra graviditeten togh jag bara blodprov i armen en gång i början och döärefter bara stick i fingret vid varje besök, däremot fick man ju kanyl i handen sen på förlossningen för dropp etc.
  • Syoss

Jag blev faster för en timme sen! :D En underbar liten brorson. Han var beräknad den 13:e men vattnet gick i går morse, så alla blev lite tagna på sängen :P
    Dock bor min bror och hans sambo långt från oss så vi kommer inte ses så ofta. Men jag och sambon har semester denna och nästa vecka. Så orkar min bror med ett besök så ska vi hälsa på dom :)
    Åh va jag längtar till min egen bebbe tittar ut! :)

• Frökenolson
    Syoss skrev 2011-07-04 12:31:39 följande:
    Jag blev faster för en timme sen! :D En underbar liten brorson. Han var beräknad den 13:e men vattnet gick i går morse, så alla blev lite tagna på sängen :P
    Dock bor min bror och hans sambo långt från oss så vi kommer inte ses så ofta. Men jag och sambon har semester denna och nästa vecka. Så orkar min bror med ett besök så ska vi hälsa på dom :)
    Åh va jag längtar till min egen bebbe tittar ut! :)
    grattis faster!
  • zatori
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-04 11:00:11 följande:
    Ska du fortsätta med zumba efter sommaruppehållet? Hur länge tror du man klarar av att träna det? Jag har sagt upp mitt Sats-kort eftersom jag inte kommer iväg tillräckligt ofta men tänkte köpa zumba och träna hemma istället. Älskar det!
    LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
    Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
    Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
    Min kondis är som bortblåst, jag orkar ingenting. Cyklade en sväng igår, var visserligen länge sedan jag cyklade, men herregud vad jobbigt det var. Joggat har jag inte gjort sedan nån vecka efter att jag plussade, orkar helt enkelt inte. Blir det bättre sen? *hoppas* Känner mig som en soffpotatis nu, det enda jag gör är att gå långa promenader.

Hur länge kan man träna egentligen? Och hur är det med att träna magen, när måste man sluta det med? Tänkte fråga BM nästa gång jag ska dit men ni verkar ha en del erfarhet och kan kanske svara på det?
    Jag tänkte fortsätta med det om jag känner att jag orkar. :) Min BM sa att så länge man mår bra och det inte känns obehagligt när man tränar kan man hålla på ganska länge. Men om man inte tränat innan så ska man såklart inte bege sig ut på en mils springtur eller värsta bodypump-passet under graviditeten. Försöka träna det man gjort innan så länge man orkar är bättre. Inte försöka bli någon atlet, för det kan man isf göra efter graviditeten. Om du känner att det blir för mycket kanske du ska byta ut tex cykelturen mot exempelvis promenader istället. :)
  • Mirakelbäret
    roxylady skrev 2011-07-04 11:15:19 följande:

Är idag 10+4 och var på inskrivningen för en liten stund sedan. Hade gått upp 2 kilo och hade bra värden.
    Men fy vad läskigt det var att ta blodproverna :S Hade en nål i armen i flera minuter.. ugh.. hur många ggr under graviditeten gör man detta?
    Förstår ju att det blir några ggr.. men ungefär hur ofta? Ska inte till MVC nu förens i Oktober sedan.. gud vad långt bort!! Och ultraljudet blir när jag är i v17-19.. långt bort ju... :(

Jag fick ta blodprov i armvecket vid flera tillfällen under min första graviditet (vartannat besök), men min BM sa att det berodde på att jag hade negativ blodgrupp. Kan ju hoppas att du slipper det!
  • chreb

Kan någon tipsa om gravidbloggar som ska föda ungedär samtidigt som oss? Kanske mellan dec-feb, har inte hittat någon att följa :)

• Sunflower Sthlm
    zatori skrev 2011-07-04 12:38:12 följande:
    Jag tänkte fortsätta med det om jag känner att jag orkar. :) Min BM sa att så länge man mår bra och det inte känns obehagligt när man tränar kan man hålla på ganska länge. Men om man inte tränat innan så ska man såklart inte bege sig ut på en mils springtur eller värsta bodypump-passet under graviditeten. Försöka träna det man gjort innan så länge man orkar är bättre. Inte försöka bli någon atlet, för det kan man isf göra efter graviditeten. Om du känner att det blir för mycket kanske du ska byta ut tex cykelturen mot exempelvis promenader istället. :)
    Jo, men det är ju så långtråkigt att bara promenera. Glad Vill ha lite variation. Men, men... vi får se, jag lär nog inte jogga iaf om jag inte börjar må toppen efter de första 12 veckorna. Bara två kvar, wohoo! Är less på att vara såhär trött.

Ytterligare en anledning till att jag vill hålla igång så gott det går är att jag har en stillasittande jobb och vet att ryggen tar stryk om jag inte tränar. När man dessutom blir tung och får mage så vet jag att ryggen måste vara i form om jag ska orka. Men jag får lösa det på nåt vis. Ska cykla några korta turer iaf och se om det blir bättre än premiärturen. Tror att jag cyklade för fort... det är lätt att glömma att kroppen inte är som vanligt.
  • curiosa

Best tid till RUL idag och skall dit 3 aug är då i vecka 17+4. Spännande och känns inte alls så jätte långt borta :) (13+2 idag)

• annasmörblomma

Hej!
    Är i v.11 och ska på vårt andra besök hos BM imorgon för blodprov mm. Måste även ta beslut om vi vill göra KUB test eller inte. Vet fortfarande inte hur vi ska göra!!! Är 26 år och inte i riskzon.

Ni som blivit erbjudna KUB i v 12...Hur har ni gjort?

• roxylady
    Moniqe1979 skrev 2011-07-04 12:31:24 följande:
    Förra graviditeten togh jag bara blodprov i armen en gång i början och döärefter bara stick i fingret vid varje besök, däremot fick man ju kanyl i handen sen på förlossningen för dropp etc.
    Okej hoppas det blir lika för mig som för dig då! Får se om man får hem nått svar sedan på hur proverna såg ut. Får man det?
    Mirakelbäret skrev 2011-07-04 12:44:47 följande:
    Jag fick ta blodprov i armvecket vid flera tillfällen under min första graviditet (vartannat besök), men min BM sa att det berodde på att jag hade negativ blodgrupp. Kan ju hoppas att du slipper det!
    Hoppas man slipper det då.. minns inte vad jag har för blodgrupp men det visar ju sig när de fått fram det.
Svar på tråden Januaribebis 2012