twistedtofit skrev 2011-07-05 17:18:05 följande:
Var på inskrivning idag. Fick samma barnmorska som jag hade med sonen. När jag hade henne då tyckte jag att hon var konstig, virrig och inte alls förstod skoj! Men jag måste säga att jag efter idag tyckte hon var rätt rolig och verkade glad!
Jag var orolig innan att få kastat i ansiktet att jag var överviktig och inte fick gå upp i vikt och bla bla bla. Men hon var väldigt försiktig och tillslut tog jag upp det själv. Men hon sa bara att man inte alltid kunde göra nåt åt viktuppgång vid graviditet och att man skulle äta sunt och röra på sig så mycket man orkar, forsätter man gå upp är det inget man kan göra nåt åt.
Däremot är hon faktiskt lite virrig - hon räknade ut vilken vecka jag är i jättekonstigt. Det gjorde hon när jag väntade sonen med tror jag. Jag räknar på mitt sätt ;) Jag ska i alla fall boka till för ul nästa vecka och hon trodde det skulle bli i slutet av augusti och sen skulle jag ringa och boka tid för kontroller. Hon sa att jag skulle boka tid för kontroll i oktober, då är jag i v 25.. kan det stämma? Lite virrigt som sagt! hihi
På vad vis räknade hon ut konstigt vilken vecka du är i? Dem har väl en sådan snurra som dem sedan räknar ut bf utefter din senaste mens. Sådan har dem på min mvc iaf. Sedan stämmer det att nästa kontroll (förutom rul som är i v. 18-20) är först i v.25. Lång väntan! Här har man också lite glesare besök som andraföderska. Men jag ska gå lite tätare då jag hade spökande blodtryck och havandeskapsförgiftning förra graviditeten
RaraS skrev 2011-07-05 17:39:37 följande:
Hej! Jag har inte skrivit så mycket för jag har inte mått så bra...men i söndags gick jag in i vecka 13 och åkte till släkten i sommarstugan och blev offer för undersökande blickar. Jag sa till moster att jag nog bara har lågt blodtryck för det snurrar ibland. Klart,vad gör moster då(hon är distriktsköterska), hon hämtade utrustning i bilen och jag hade 90/60...inte konstigt jag snurrar omkring hela dagarna. Någon annan som har erfarenhet av lågt blodtryck... Har läst att blodtrycket fortsätter sjunka till v 20. Hemska tanke...kan ju inte räkna med att bli bättre på 2 månader till...man blir ju jäkla less på att inte orka något och fasar att komma tillbaka till jobbet om två veckor...
Det är fullt normalt att ha lågt blodtryck i början av graviditeten, så tror inte du behöver oroa dig

Jag hade jätte mycket problem med yrsel i början