• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sunflower Sthlm
    Moniqe1979 skrev 2011-07-05 18:37:23 följande:

eftersom jag väljer att tro på livsedelsverkets rekomendationer att man KAN äta lakrits men ej mer än 50 gram/dag (lika även för icke gravida)  så delar jag med mig av det råd jag fick från min barnmorska ang lågt blodtryck. att äta en bit saltlakrits 3 ggr/dag då det är blodtryckshöjjande.  (äter pingvinlakrits från ålandsbåten och tycker det funkar superbt även mot illamåendet)

Ja, det stämmer att det är blodtryckshöjande, men det kan även orsaka hjärtklappning. Helt galet jag vet, men det drabbade en kollega till mig. Hon åt väldigt mycket lakrits en period men tänkte inte på att det kunde vara orsaken till att hjärtat började bete sig konstigt. Hon fick göra EKG och hela baletten innan läkaren kom på henne med att äta en massa lakrits. När hon slutade med lakritsen så betedde sig hjärtat som vanligt igen. Sjukt ju! Glad
    Men nu åt ju hon visserligen lite mer än några bitar per dag så så att äta det i blodtryckshöjande syfte lär ju inte vara någon fara. Men jag tycker att det är en rolig och lite dråplig historia. Glad
  • shadowstorm

Detta blir heeelt klart mitt sista barn!!! Har börjat som med sonen att illamåendet satte igång på riktigt efter vecka 12!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu vill jag gräva ner mig och önska veckorna går FORT! Som sagt jag borde vetat bättre än ge mig på en gång till :P

• RaraS

Tack! Jag ska börja äta lite lakris! Och nej, jag är inte orolig, det är bara grymt jobbigt att behöva finna sig i horisonten läge hela tiden.;) Men jag har semester nu, thank god! ;)

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • bumbi 84
    curiosa skrev 2011-07-05 13:58:09 följande:
    Ok jag får väl testa igen med mer klet. Jag har dock ingen olja utan det var nått man fick med som jag hade.
    kanske bättre med olja, vilken sort?

jag har babyolja.

lättare att hitta när man vet var dom ligger. första gången är svårast. 
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Pebbles82
    Krikiz skrev 2011-07-05 17:27:49 följande:
    Det är långt ifrån alla som känner livmodern nu. Hormonerna gör den avslappnad för att den lättare skall kunna växa och därmed blir den lite svår att känna. Det står i litteraturen att man KAN känna den från v.12 ungefär. Sedan spelar det ju roll hur den ligger - framåt, bakåt, snett osv... Jag kan möjligtvis ana den vissa kvällar, men det är långtifrån alltid.
    Ta det lugnt och njut så länge det varar av att kunna röra dig obehindrat - det dröjer inte länge förrän livmoder tar i både här och där och vi förbannar vår otymplighet
    Du har så rätt.. ;) Ska njuta av att fortfarande kunna röra mig fritt och göra (det mesta)  som jag vill! Inbillar mig bara att jag kände den så mycket tidigare förra gången... Fast då var jag ju bra mycket smalare, så den kanske låg bättre till då - vad vet jag! :) 
  • bumbi 84

min livmoder är ända uppe vid naveln redan. 12+0 idag.

lättare att känna om man är riktigt kissenödig. 

• Kissekatten

Men blåsan trycker väl upp livmodern när den är fylld? Min livmoder syns tydligt på morgonen när jag ligger och efter jag kissat så sjunker livmodern ner igen.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • bumbi 84
    Kissekatten skrev 2011-07-05 21:05:50 följande:
    Men blåsan trycker väl upp livmodern när den är fylld? Min livmoder syns tydligt på morgonen när jag ligger och efter jag kissat så sjunker livmodern ner igen.
    ja och då blir den lättare att känna.

min är där uppe ändå men jag menade till dom som inte kände den. 
  • jessielarsson

Jag känner oxåefter livmodern, men jag tycker att den är över hela magen  Så det är inte lätt att hitta den ännu, blir ju lättare när magen har växt  tills sig lite och blivit hårdare. Men jag vet egentligen inte varför jag känner efter den, blir ju inte lyckligare av det  precis

Längtar SÅ tills i augusti, då ska jag och sambon åka till Götet och ligga på hotell och åka skärgårdskryssning med skaldjursbuffé.   http://www.skargardslinjen.se/
    Ska bli så himla skönt att komma bort utan barn. Har en gosse på 2.5 år, han är inte direkt jobbig, men jag har så himla dåligt tålamod och tröttheten har kommit tillbax tycker jag och det gör ju inte humöret bättre.
    Har ingen lust el ork till någonting tycker jag. Suckar och pustar och gnäller det är det jag gör på dagarna. Har ju varit så kvalmigt och varmt dom sista dagarna så det har säkert påverkat oxå.

• Moniqe1979

har precis (10 minuter sedan) tvingat min käre man att springa till affären efter smör då jag skulle ta en kvällsmacka mot skit illamåendet och mina hormoner tålde INTE att han tagit det sissta ur paketet... hoppas han hinner

Svar på tråden Januaribebis 2012