• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.

elias är världens sötaste!!!
  • zatori
    fabler skrev 2011-07-05 21:59:36 följande:
    Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
  • Zimmis

Jag hoppar in här med en liten fråga till er andra, hoppas det är ok!

Jag vet att det är helt normalt med förhöjd kroppstemperatur under graviditeten. Det jag dock inte har kunnat läsa mig till är om den är konstant hög under hela graviditeten eller om det är normalt att den efter en tid börjar sjunka. Jag hade som högst de första veckorna, sedan har den stegvis blivit lägre och lägre (dock inte riktigt ner till normal kroppstemp). Är i vecka 11 och har kvar alla andra graviditetssymtom. Någon som vet eller har samma erfarenhet?

• twistedtofit

MiAmore Hon måste kommit mot snurran, för hon sa att jag är v 13 imorgon (bm säger ju alltid fulla v). Jag hade senaste mens 15 april och hur jag än räknar blir det 12 fulla på fredag. Strunt samma! Det spelar eg inte så stor roll för på rul får man ju veta definitivt!

• Krikiz
    Moniqe1979 skrev 2011-07-05 21:59:20 följande:
    har precis (10 minuter sedan) tvingat min käre man att springa till affären efter smör då jag skulle ta en kvällsmacka mot skit illamåendet och mina hormoner tålde INTE att han tagit det sissta ur paketet... hoppas han hinner
    Nosce te ipsum.
  • tzetze
    fabler skrev 2011-07-05 21:59:36 följande:
    zatori skrev 2011-07-05 22:18:29 följande:
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
    Jaaaaaaa, det är så jobbigt, denna huvudvärk som aldrig vill ge med sig. Tror i o för sig att det varit väldigt tryckande väder nu också. Men nej, Panodil eller Alvedon hjälper inte mot denna skallebank. 

Bort med allas huvudvärk, bort bort. Hjälpte det?
    Må så gott allihop.

• Dontbeshy

Ja då ska man försöka komma upp i tid idag då...

Man har ju inskrivningen efter lunchen idag så det ska bli kul att se vad dom säger där nu då..
    Men det förutsätter ju att man somnar nån gång..
    Jäspar -check-
    seg i kroppen -check-
    vill sova -check-
    kan sova...... inte så mycket...! Rynkar på näsan

♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • LillaEko
    Syoss skrev 2011-07-05 17:04:16 följande:
    Jag är bara 24, så jag har ju åldern på min sida. Och vi har inga kromosomfel eller andra missbildningar i släkten. Så jag och sambon diskuterade fram och tillbaka innan vi bestämde oss för att göra testet. Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av innan jag vet att bebben mår bra, jag blir lätt orolig för allt möjligt. Och eftersom vi blev erbjudna testen så kände vi att vi lika gärna kunde ta chansen.

Blodprovet tog vi i förra veckan, så ska på ultraljud nu på fredag, då är jag i v.12+2. Hoppas så klart på ett bra resultat men vi är beredda på att det även kan gå åt andra hållet...     
    Vi är ju 26 och 28 år, ska iväg och göra det idag.
    Själv jobbar jag ju inom särskolan och med just olika handikapp, men är kluven på hur jag vill göra om det skulle visa sig att något var fel.
    Nä, positivt tänkande nu, men nervöst, trots att jag sett liten 3 gånger redan.
    Nu hoppas vi de ynka 3,5 tim jag ska jobba går fort! 
  • Alltochinget

Jag känner en liten boll på morgonen eller natten när jag är kissnödig men när jag kissat försvinner den. Ni skrev att det är urinblåsan som pressar upp livmodern, men jag trodde det var urinblåsan jag kände? När jag kollat på tecknade bilder ser det ju ut som blåsan ligger framför livmodern. Nån som vet?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • RaraS

Bokat tid för RUL nu. 19 augusti och det är ju perfekt för då ska min man vara hemma igen efter två månaders utlandsjobb. Jag längtar av flera anledningar till v 33 nu! Hoppas sommaren går fort! Mycket prat om KUB här, är det någon som vet om man ser DS på RUL ? Jag ska inte göra KUB, man kan inte göra det i Luleå och jag orkar inte åka till Umeå, jag är "bara" 30....men om det ev skulle vara DS så skulle det kännas skönt att att veta innan förlossningen....borde kanske åkt till Umeå ändå...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012