• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday

För att få veta om fostret löper risk för Downs syndrom görs ett KUB test där man mäter spalten i nacken. Vissa mått medför vissa risker. Ett RUL ger inte det svaret. På RUL undersöker de däremot så att allt ser normalt ut och om någonting avviker görs ytterligare undersökningar av läkare.

• Sunflower Sthlm
    LillaEko skrev 2011-07-06 06:17:14 följande:
    Vi är ju 26 och 28 år, ska iväg och göra det idag.
    Själv jobbar jag ju inom särskolan och med just olika handikapp, men är kluven på hur jag vill göra om det skulle visa sig att något var fel.
    Nä, positivt tänkande nu, men nervöst, trots att jag sett liten 3 gånger redan.
    Nu hoppas vi de ynka 3,5 tim jag ska jobba går fort! 
    Lycka till idag! Vi gör vårt om två veckor, håller på att längta ihjäl mig, men men... det är ju bara att vänta. Jag kommer att vara i vecka 12+6 när jag gör det, vilken vecka är du i? Verkar vara lite olika när man gör det, iaf när jag frågar vänner.
  • MissT

Lycka till idag LillaEko Det kommer alldeles säkert gå kanon.
    Jag var iväg på KUB förra veckan och det var underbart att se lilla pyret igen

• fabler
    zatori skrev 2011-07-05 22:18:29 följande:
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
    tzetze skrev 2011-07-06 01:16:56 följande:
    zatori skrev 2011-07-05 22:18:29 följande:
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
    Jaaaaaaa, det är så jobbigt, denna huvudvärk som aldrig vill ge med sig. Tror i o för sig att det varit väldigt tryckande väder nu också. Men nej, Panodil eller Alvedon hjälper inte mot denna skallebank. 

Bort med allas huvudvärk, bort bort. Hjälpte det?
    Må så gott allihop.
    Igår kväll gjorde de så sjukt ont i huvudet och även idag. Jag åkte dock till jobbet för att testa men väl där ringde jag BM och hon sa att de eventuellt kunde vara pollen som spökar så nu är jag hemma och har tagit allergimedicin och ska vila och hoppas på att detta går över. Som de var förra veckan så gick de an och va på jobbet i alla fall. Men så ont jag har nu är inte roligt. Så nu blir jag hemma idag och imorgon och är de inte bättre då så ringer jag vc på fredag så får en läkare kolla på mig vad som kan va fel.
    elias är världens sötaste!!!
  • Marsätt
    fabler skrev 2011-07-06 12:39:40 följande:
    tzetze skrev 2011-07-06 01:16:56 följande:
    Jaaaaaaa, det är så jobbigt, denna huvudvärk som aldrig vill ge med sig. Tror i o för sig att det varit väldigt tryckande väder nu också. Men nej, Panodil eller Alvedon hjälper inte mot denna skallebank. 

Bort med allas huvudvärk, bort bort. Hjälpte det?
    Må så gott allihop.
    Igår kväll gjorde de så sjukt ont i huvudet och även idag. Jag åkte dock till jobbet för att testa men väl där ringde jag BM och hon sa att de eventuellt kunde vara pollen som spökar så nu är jag hemma och har tagit allergimedicin och ska vila och hoppas på att detta går över. Som de var förra veckan så gick de an och va på jobbet i alla fall. Men så ont jag har nu är inte roligt. Så nu blir jag hemma idag och imorgon och är de inte bättre då så ringer jag vc på fredag så får en läkare kolla på mig vad som kan va fel.
    Så hade jag när jag väntade sonen under några veckor. Då blev jag sjukskriven på halvtid och fick starka tabletter utskrivna. Men det gav med sig som tur var till slut.
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • Pebbles82
    bumbi 84 skrev 2011-07-05 20:59:40 följande:
    min livmoder är ända uppe vid naveln redan. 12+0 idag.

lättare att känna om man är riktigt kissenödig. 
    Just ja, man skulle vara okissad ja... Måste testa och se sen om jag kan "känna" den, fast min är då inte uppe vid någon navel iaf.. :o
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-07-06 12:59:25 följande:
    Så hade jag när jag väntade sonen under några veckor. Då blev jag sjukskriven på halvtid och fick starka tabletter utskrivna. Men det gav med sig som tur var till slut.
    jag hade hoppats på att orka jobba denna och nästa vecka för sen är de ju ändå semester i 4veckor. Men de kan ju även va skönt att få nått mot huvudvärken nu så man slipper ha huvudvärk på semestern.
    elias är världens sötaste!!!
  • Pebbles82

Idag hade jag verkligen kunnat gjort vad som helst för att ett par mammabyxor. Det trycker, svider och bultar över magen.. :( Men två dagar kvar på jobb, sen kan jag ta på mig andra kläder. Här skulle nyfikna i en strut tjejerna se på en gång att det var något konstigt annars.. ;) 

ames: Finns inget värre än huvudvärk, hade det några gånger med dottern men aldrig så ihållande som du verkar ha.. :( Hoppas det släpper snart!  

• LillaEko

Allt såg jättebra ut och värderna på kubtestet var kanonbra. Så en riktig glädjefylld dag.
    Tillbakaflyttad 2 dagar, så 13+5 idag istället för 14+0, med bf 5 jan.
    Fick även tid för rul 15/8 så lite mer än en månad kvar, blev först erbjuden tidigare men vi har ju sen sem så väntar hellre än vecka.

• zatori

LillaEko:

Grattis till lyckat KUB-test. Måste kännas oerhört skönt! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012