• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(

• Someday
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 13:21:09 följande:
    Idag hade jag verkligen kunnat gjort vad som helst för att ett par mammabyxor. Det trycker, svider och bultar över magen.. :( Men två dagar kvar på jobb, sen kan jag ta på mig andra kläder. Här skulle nyfikna i en strut tjejerna se på en gång att det var något konstigt annars.. ;) 

ames: Finns inget värre än huvudvärk, hade det några gånger med dottern men aldrig så ihållande som du verkar ha.. :( Hoppas det släpper snart!  

Kan du ha kjol/sommarklänning torsdag och fredag? Eller en tunika med leggings? Det har räddat mig ett par veckor, men jag har ett jobb där jag kan klä mig som jag vill =)

• curiosa
    zatori skrev 2011-07-06 14:12:36 följande:
    En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(
    Det beror helt på var man bor. Här beställer man det själv medans ett par mil härifrån så får man en kallelse...
  • curiosa
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 13:21:09 följande:
    Idag hade jag verkligen kunnat gjort vad som helst för att ett par mammabyxor. Det trycker, svider och bultar över magen.. :( Men två dagar kvar på jobb, sen kan jag ta på mig andra kläder. Här skulle nyfikna i en strut tjejerna se på en gång att det var något konstigt annars.. ;) 

ames: Finns inget värre än huvudvärk, hade det några gånger med dottern men aldrig så ihållande som du verkar ha.. :( Hoppas det släpper snart!  
    Jag har endast använt mammabyxor sen v 7 typ. Finns inte en chans att få på sig något annat.
  • Pebbles82
    Someday skrev 2011-07-06 14:16:27 följande:

Kan du ha kjol/sommarklänning torsdag och fredag? Eller en tunika med leggings? Det har räddat mig ett par veckor, men jag har ett jobb där jag kan klä mig som jag vill =)

Jag kan visserligen klä mig hur jag vill, men vi har iskallt på kontoret. Jeans är ett måste, gärna en tjock tröja också (kortärmat är helt otänkbart). Eftersom ventilationen står och blåser rakt över mig fryser jag ihjäl om jag tar på mig mindre, då får man ju ont överallt för att man spänner sig.. :( 

Och just leggings har jag typ inga, har aldrig förstått grejen.. :( 
  • Pebbles82
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 14:44:19 följande:
    Jag kan visserligen klä mig hur jag vill, men vi har iskallt på kontoret. Jeans är ett måste, gärna en tjock tröja också (kortärmat är helt otänkbart). Eftersom ventilationen står och blåser rakt över mig fryser jag ihjäl om jag tar på mig mindre, då får man ju ont överallt för att man spänner sig.. :( 

Och just leggings har jag typ inga, har aldrig förstått grejen.. :( 
    Förrän nu altlså. Måste nog investera i många par. 
  • Pebbles82
    curiosa skrev 2011-07-06 14:30:59 följande:
    Jag har endast använt mammabyxor sen v 7 typ. Finns inte en chans att få på sig något annat.
    Nej, då är det ju en annan femma. Jag kommer ju fortfarande i mina gamla kläder, även om de spänner åt en del över magen när jag sitter ner långa perioder... 
    Och nya mammakläder måste jag nog köpa insåg jag just. Lönlöst att tro att jag skulle komma i samma byxor som förra graviditeten när jag vägde en 10 kg mindre... :D 
  • Sessissen

Fick se mitt lilla pyre idag;) Han/hon vinkad till oss ;) Längtar så tills pyret vill titta ut :)

• Snusmumriken80

Var till mvc idag, allt va bara fint. Tog dock ett bra tag innan hjärtljuden hittades, men hittades till slut:) 150 låg de på:) Hb var 121, sjunkit lite, men ingen fara ännu iaf. Allt annat var bara fint, nu är det bara att vänta tills 22/, då blir det rul=) Är i v. 14+2 idag, tiden går:)

• MiAmore
    fabler skrev 2011-07-05 21:59:36 följande:
    Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.
    Jo jag har mkt problem med huvudvärk. Men det är inget ovanligt i början av graviditeten. Men 9 dagar i rad lät inte helt bra iofs. Tycker du gör rätt i att ringa din bm.
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
Svar på tråden Januaribebis 2012