• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Jag hoppas kunna jobba fram till vecka 50. Kommer väl vara i v 33-34 då tror jag. Efter det tar jag ut semester och komp fram till bf. Har ett jobb med ganska lika rörelser och en del påfrestning för kroppen. Men tror det kommer lugna ner sig framåt hösten/vintern när jag blir större. Vi hade en på jobbet för ett par år sedan som var gravid men hon klarade inte längre än till v 25 innan sammandragningarna blev för mycket. Så vi får hålla tummarna att det går bra till vecka 50. Skönt att bara kunna ta det lugnt sen fram till bf.

• SysterAnna

Värsta morgonen på länge!!! Vaknade vid nio, hade lite ont i magen och mådde illa. Gick på toaletten, magen kass... (Dock inget ont i bebismagen). Fick i mig några jordgubbar och lite juice. Fick gå på toa efter en stund igen. Tvingade mig att stå i köket och laga frukost. Ringde mannen som frågade om jag hade mina armband på mig, nej det hade jag ju inte. Gick och hämtade dem och tog på mig dem. Sambon har tyvärr ingen komp att ta ut, han ville åka hem till mig. Jag ska ju dessutom börja jobba efter semestern idag! och cykla till jobbet (8 km). Men döm min förvåning när jag 10 minuter efter att jag tagit på mig armbanden mådde mycket bättre och kunde få i mig frukosten utan problem och känner nu att jag nog kan cykla i lugn takt till jobbet vid ett! Känns så skönt, hade inte varit roligt att sjukanmäla mig 1:a dagen efter semestern

• iwannarock
    SysterAnna skrev 2011-07-12 11:54:12 följande:
    Värsta morgonen på länge!!! Vaknade vid nio, hade lite ont i magen och mådde illa. Gick på toaletten, magen kass... (Dock inget ont i bebismagen). Fick i mig några jordgubbar och lite juice. Fick gå på toa efter en stund igen. Tvingade mig att stå i köket och laga frukost. Ringde mannen som frågade om jag hade mina armband på mig, nej det hade jag ju inte. Gick och hämtade dem och tog på mig dem. Sambon har tyvärr ingen komp att ta ut, han ville åka hem till mig. Jag ska ju dessutom börja jobba efter semestern idag! och cykla till jobbet (8 km). Men döm min förvåning när jag 10 minuter efter att jag tagit på mig armbanden mådde mycket bättre och kunde få i mig frukosten utan problem och känner nu att jag nog kan cykla i lugn takt till jobbet vid ett! Känns så skönt, hade inte varit roligt att sjukanmäla mig 1:a dagen efter semestern

Jag kör ju oxå med armbanden och ta mig tusan så tycker jaf att det gör skillnad, jag mår iaf inte alls lika illa som jag gjorde innan.
  • iwannarock
    I går kväll hade vi en tid på Mama Mia i sthlm för ett UL, ville ju kolla om det va fler än en därinne och så att allt va ok med den lill* Ja det va en där inne en väldigt livlig liten rackare h*n sparkade och for runt som bara den gud va underbart det va att se. I dag går jag in i vecka 12+0 och BF den 23 januari, ska skriva in mig på listan  
  • roxylady

iiihhhh ska på UL i sthlm på Tisdag kväll! Är supernervös!!!
    Är dock orolig att allt verkligen är okej där inne.. därför jag gör detta. Bara för att man inte fått mkt till mage å så ännu.. och att man inte mår illa längre. Men det ska väl inte kännas så mkt nu? är 11+5 idag.

• roxylady
    iwannarock skrev 2011-07-12 11:59:43 följande:
    I går kväll hade vi en tid på Mama Mia i sthlm för ett UL, ville ju kolla om det va fler än en därinne och så att allt va ok med den lill* Ja det va en där inne en väldigt livlig liten rackare h*n sparkade och for runt som bara den gud va underbart det va att se. I dag går jag in i vecka 12+0 och BF den 23 januari, ska skriva in mig på listan  
    Åh det är till ett av deras mottagningar jag ska på tisdag! Hur mkt känner du som är 12+0?
    Hoppas också på att få se en liten sparkande bebis :)
  • iwannarock
    roxylady skrev 2011-07-12 12:03:22 följande:
    Åh det är till ett av deras mottagningar jag ska på tisdag! Hur mkt känner du som är 12+0?
    Hoppas också på att få se en liten sparkande bebis :)
    Min mage har växt ganska mycket (tycker jag själv iaf) och jag mår väldigt mycket illa och är konstant trött, hungrig hela tiden mår illa om jag äter för mycket vilket jag gör hahah . Men jag har trott att jag känt sparkar men jag vet inte om det bara är jag som inbillar mig, det är ju mitt 3,e barn så jag vet ju "hur dte ska kännas" men känns ändå som att det är för tidigt (???)
  • Stellan

Funderar på att köpa ett angelsound på teknikmagasinet! Vad tycker ni som har ett? Onödigt eller bra investering ??

• roxylady
    iwannarock skrev 2011-07-12 12:07:11 följande:
    Min mage har växt ganska mycket (tycker jag själv iaf) och jag mår väldigt mycket illa och är konstant trött, hungrig hela tiden mår illa om jag äter för mycket vilket jag gör hahah . Men jag har trott att jag känt sparkar men jag vet inte om det bara är jag som inbillar mig, det är ju mitt 3,e barn så jag vet ju "hur dte ska kännas" men känns ändå som att det är för tidigt (???)
    Okej men är det ditt tredje så förstår jag att det är annorlunda för dig Glad
    Sägs ju att man får mage snabbare då? Jag känner ju ifos av att jag har något där med tanke på linamenten osv. Okej!! Ja illamående har jag varit.. och hungrig konstant är man ju också ;) man kan ju se att man har fått lite mage i alla fall men det är nog bara jag som märker av det.. iofs min sambo med :)

Nej då det tror jag inte :) Har en väninna som är i v14 nu och kände av ssin bebis för ett par veckor sen :) Vilken mama mia mottagning var du på?
  • iwannarock
    Stellan skrev 2011-07-12 12:37:29 följande:
    Funderar på att köpa ett angelsound på teknikmagasinet! Vad tycker ni som har ett? Onödigt eller bra investering ??
    Vad är det för något?
Svar på tråden Januaribebis 2012