• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    Syoss skrev 2011-07-12 22:38:52 följande:

MaHo89 - Härligt med bra resultat! :)

Imorrn går jag in i v.14! Längtar tills jag kan känna bebben i magen :) Imorrn ska jag och sambon ut och åka lite, jag blev ju faster för en vecka sen så vi ska åka och hälsa på min bror och hans familj :)
    Vi har varit och skrivit på papper nu ikväll för ett hus som vi budat på! En mysig enplansvilla nära vattnet i ett bra område. Vi får tillträde första september. Mycket spännande som händer nu :)

kul med hus! grattis, tänk vad mycket du kommer greja med inför bebis hela hösten i det nya huset :)
  • Alltochinget

Idag ska vi göra kub! Åh jag är så nervös så jag knappt sovit nåt inatt..... Snälla ni, håll gärna tummarna för oss att allt ser bra ut! Vecka 12+1 idag.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Carolaj83
    Syoss-kul med hus

vill ha större hus, känns som vi börjar växa ur vårt, men vi trivs, får väl se hur vi fixar plats  
  • Vesslan
    Alltochinget skrev 2011-07-13 06:44:42 följande:
    Idag ska vi göra kub! Åh jag är så nervös så jag knappt sovit nåt inatt..... Snälla ni, håll gärna tummarna för oss att allt ser bra ut! Vecka 12+1 idag.
    Jag gick in i v16 igår och var på KUB test i v13+1. Jag var så nervös att jag mådde illa och spydde precis innan vi skulle in. För min del gick det kanon bra och fick fina resultat.

Självklart håller jag alla möjliga tummar för att det ska gå bra för er! Lycka till !
  • LillaEko

LillaPricken. Jag arbetar som elevassistent på gymnasiesärskolan i en klass med elever som har flerhandikapp. Så mycket lyft och upp och ner från golvet.

Jag har också en blogg men skriver inget om graviditeten än, tänkt skriva mer om kommande pyssel sen i höst som jag ska göra inför bebis ankomst.
    Frunerolindstrom.blogspot.com

• Empa86

Urk, är det någon som har erfarehet av migrän under graviditeten? I natt när jag skulle sova fick jag ont i huvudet, inte svinont utan mer "tryckande" värk. Halva ansiktet domnade bort, jag blev supersnurrig, såg blixtar och behövde kräkas. Kan det vara migrä på g?

• mia1986

Går in i v 14 idag känns underbart! Sedan ca 1 v tillbaka har illamåendet lättat, nu är jag bara illamående ibland, inte varje dag . Tröttheten har lättat under de senaste dagarna

• shadowstorm
    Empa86 skrev 2011-07-13 08:32:05 följande:
    Urk, är det någon som har erfarehet av migrän under graviditeten? I natt när jag skulle sova fick jag ont i huvudet, inte svinont utan mer "tryckande" värk. Halva ansiktet domnade bort, jag blev supersnurrig, såg blixtar och behövde kräkas. Kan det vara migrä på g?
    Jag hade migrän 12 veckor när jag vänta sonen :/ Det var fruktansvärt än har jag inte känt av den mer än några gånger under denna grav. Ta alvedon för de tar bort en liten del av huvudvärken men jag tyckte det var värt även om det var mycket lite så gjorde alvedonen att jag iaf kunde se.

Idag har jag inskrivning :) Och enligt min BM är jag ju i vecka 15 men enligt mig själv är jag i vecka 15 imorgon haha :P
  • Frökenolson
    Empa86 skrev 2011-07-13 08:32:05 följande:
    jag har väldigt ont i huvudet till och från, igår var det riktigt jobbig. Har haft migrän innan grav. men har hitintills sluppit det, tack och lov.

Igår kunde jag nästa inte göra något på hela dagen, det började strax efter tolv tiden, det gick aldrig bort, lade mej tidigt och vaknade imorse och det känns bättre, det känns som det skulle kunna komma ikväll igen men man får väl se..
    Hoppas du mår bättre snart!

Personalkväll idag på jobbet, vi ska ut och lyssna på stefan andersson, käka gott och umgås, härligt!
Svar på tråden Januaribebis 2012