• minjalin

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2012-01-02 17:39:49 följande:
    Jo alltihopa är väl förvärkar.. men jag reagerar inte på mina förens de gör ont. I alla fall tyckte BM det. Men nu har jag iofs inte haft regelbundna en längre tid mer än kanske i en timme nån natt.
    Men det märks nog när det är på G har jag tänkt hihi! Ska bli spännande att se iaf.
    Okej, i så fall har jag haft förvärkar sen v 15 och det känns lite konstigt att kalla det förvärkar då men :P Men bm säger i alla fall bara sammandragningar när dom inte gör ont men det är säkert olika :) När man är i slutskedet på förlossningen är det nog svårt att missa att det är på riktigt i alla fall ;)
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-02 23:30:55 följande:
    "skönt" att det inte bara är min bebis som blivit lugnare. Det kanske är som dem säger, platsbrist...
    Min bebis knör och bökar som sjutton så det gör ont, men sparka har den inte plats till. Men nog är det liv och rörelse alltid. Men tror det blir en bebis på runt 4 kg om jag går till bf så det är nog svårt för den att röra sig utan att jag märker det ;) Hoppas bara inte det betyder att den är stressad istället men sonen rörde sig också mycket hela tiden om jag inte minns fel. Oroar man sig inte för för lite rörelser så oroar man sig för förmycket ;)
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 13:36:48 följande:
    Hur har ni bäddat liggdelen nu inför bebis ankomst? Jag har bara åkpåse och en liten vagnskudde. Är det för lite?? När min sambo kom hem efter jobbet igår så var han så förvånad hur andra hade bäddat sina. Det var täcken och kuddar så de låg högt med huvudet. Ska dom det? Tycker ett täcke känns lite mkt när man har en åkpåse??
    Här blir det fårskinn i botten och så en mjuklift för smidighetens skull i den hårda liggkorgen och sen overall på bebis och ett hemmasytt täcke ovanpå + en liten kudde. Hade samma på sonen (fast ingen mjuklift) och han höll sig så varm och go så, och då var det upp till 15 minus men det verkar det ju inte bli den här vintern xD
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 13:53:23 följande:
    Okej kanske man ska lägga i ett fårskinn då Nä precis det verkar ju inte bli någon riktig kyla nu så då behöver man ju inte så mkt. Dock trist hur vädret är nu.. blött å mörkt  
    Men ett täcke är väl onödigt om man har en varm åkpåse? 
    Ja fårskinn är bra då det isolerar bra underifrån plus att jag fattat det som att det är svårt att bli för varm med fårskinn för de svalkar på sommaren och värmer på vintern. Det är vad jag hört i alla fall. Täcke känns väldigt onödigt när du har åkpåse. Inte bra att bli för varm heller för då svettas ju bebisen och blir nerkyld istället.
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 13:59:45 följande:
    Provade att lägga i ett av dem i bottnen nu och det blev ju jättegosigt att ha åkpåsen uppe på den. Får prova så. Tack för tipset! Ja precis för varmt får det ju inte bli.

Men det här med att folk håller huvudet högt uppbäddat. Är det så bra? 
    Vi hade som sagt bara en vanlig kudde som är för vagn och vagga och då kommer inte huvudet speciellt högt upp :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 14:05:11 följande:
    Precis som jag lade i nu också. Tror med att det räcker
    Ja annars blir det nog bara obekvämt :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 14:08:24 följande:
    Haha ja knöligt också om inte annat. Ja tänk vilka funderingar man har när man inte har bäddat en liggdel förut! Tur att ni som kan finns här
    Gå på din känsla :) Du märker ju snart om bebis är alldeles svettig när du klär av den eller är alldeles kall. Jag tycker det är jobbigast när de sover i vagnen och man ska in i en affär eller nåt och lyckas plocka av dom utan att dom vaknar och sen få på dom igen när man går ut :P 
  • minjalin

Själv har jag haft en riktig helvetesnatt! Är förskyld och känner mig så där matt i kroppen som man kan göra vid förkylning. La mig tidigt igår kväll för jag var så trött och mådde illa och hade ont i bäckenet, magen och ner på insidan låren. Foglossningen tillbaka men det lustiga var att det gjorde konstant ont även när jag var stilla vilket inte min foglossning brukar göra. På natten hade jag konstant ont i ländryggen och mådde illa plus svaga oregelbundna förvärkar. Sen var bebis helt vild i magen och så fort den rörde sig så kändes det som knivar i ryggen så det kändes som värkarna förra förlossningen men de betedde sig inte som värkar som stegrar i smärta för att nå en topp och sen gå ner igen och magen var inte alltid hård utan bara lite halvhård. Och så rörde sig bebis som sagt super mycket så tror mer på att den klämde mot tarmarna. Men en gång stod jag bara itne ut med smärtan liggandes utan ställde mig upp och då hade jag sammandragning och det kändes som att ryggen skulle gå av och sånt tryck mot tarmen att jag seriöst trodde jag skulle bajsa ner mig men kom inget när jag gick på toan och jag mådde illa och kallsvettades av smärtan. Sen kom det inget mer och jag la mig och sen var det bara lite småont när bebis rörde på sig och den konstanta molvärken i ryggen så kl 5 hade jag sovit 3,5 timme uppdelat på 3 tillfällen. Tur jag fick sovit lite till morgonen och att mamma kommer och sysselsätter sonen lite idag när han sovit middag för själv är jag död. Jag står snart inte ut längre om det ska hålla på så här och det är 8 dagar kvar till bf!!!! =/

Svar på tråden Januaribebis 2012