• minjalin

Januaribebis 2012

Får man haka på här? Är beräknad 10 januari :)

• minjalin
    MissT skrev 2011-07-13 12:59:27 följande:
    Anonyym - Åhhh vad härligt Stort grattsi!

leia - Välkommen hit! Jag är också beräknad 10 januari
    Tack :) Åh vad roligt! Hur mår du?
  • minjalin
    MissT skrev 2011-07-13 13:06:24 följande:
    Jag mår bra. Har i stort sett sluppit illamåendet, bara känt av det lite då och då, tack och lov.
    Är däremot extremt trött och har drabbats av foglossning.
    Fyller år den 10 januari så det ska bli spännande att se om den lille kommer då eller om det blir någon annan dag  Hur mår du själv?
    Vad skönt. Jag har mått mer illa än med första, spytt några gånger och mår fortfarande illa då och då. Är jättetrött och har halsbränna och foglossning så den här grav verkar bara bli ännu värre än den första, men nu har man ju en liten som påminner en om varje dag varför man går igenom det här ;) Men man får väl vara glad så länge man inte ligger och spyr 5 ggr om dan hela grav ;) Oj, ja det blir ju spännande :P I min familj så fyller sonen i november, sambon i december, bebisen förmodligen i januari och jag i mars så vi får väl tajma in nästa bebbe i februari så har vi hela familjen samlad efter varandra ;)
  • minjalin
    MissT skrev 2011-07-13 13:23:44 följande:
    Haha ja det får ni göra
    Jobbigt att må så illa, är glad att jag sluppit men samtidigt gör det ju att man tvivlar på om allt är ok där inne. Har varit på fyra vul (pga av att jag åt pergo och att jag tidigare haft två MA) och allt har sett bra ut förutom första gången (då läkaren trodde jag drabbats av en ofostrig graviditet, vilket det tack och lov inte var) men oron finns kvar.....

Jag har två tjejer sedan tidigare och de är födda 1 och 3 oktober så de fick i alla fall varsin födelsedag tack och lov. För egen del spelar det ingen roll men jag vill gärna att barnen ska ha egna födelsedagar och slippa dela med varandra.
    Ja det är ingen hit, men försöker tänka på dom som har det så mycket värre. Nu när du gått så här långt så är det nog inget att ora sig för ska du se :) Jag gjorde ett vul i v 10+6 för jag var så orolig och allt såg så bra ut så. Har rul 19 augusti så låååång väntan =/

Oj, ja skönt när barnen får egna födelsedagar :) Det är ju deras stora dag och inte så roligt att dela med syskon :p Ska ni ta reda på könet eller blir det en överaskning?
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-07-13 14:35:10 följande:
    Då var man hemma ifrån inskrivningen :) Och min BM får det till att jag har BF 8 jan men jag får inte ihop det haha...eftersom jag säger samma som jag själv räknat att jag hade min sista mens 4 april hehe...men hon får det till 8 jan hmmm...aja vi ser väl :)

Sedan fick jag lyssna på hjärtat :) Mysssss slog 150 slag/m sen fick jag RUL tid :) 15 Aug så inte jäääätte länge kvar
    jag hade sista mens 6 april och har bf 10 januari enligt både familjeliv och min barnmorska så det låter väl ganska rimligt att du har 8 januari :)
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-07-13 15:00:21 följande:
    hehe inte enligt fl ;) men jag har lång cykel kanske är därför de räknar på annat sätt här på fl
    ja det kan ju vara det då :) man får ju ett datum på rul sen som är mer korrekt :)
  • minjalin
    jessielarsson skrev 2011-07-13 16:25:41 följande:
    Vet inte om alla vet, men tänkte tipsa om ett bälte som man kan använda sig av om man har foglossning.

www.gulare.com/shop/index.php?main_page=produ...

Har min sista semester vecka nu och borde passa på attt gröa saker, men jag har så ont i ryggen, emellanåt så känns det även i ljumskarna så jag vet inte om det är lite foglossning eller vad det är Brukar aldrig ha ont i ryggen så det tar på energin. Försöker att röra på mig men blir så trött att jag bara vill sitta och vila. Tycker det är skit jobbigt när energin bara tar slut. Vilade innan för att ha tålamod vad gäller gossens läggning, han strular som fan, tar mellan 1-1.5 timme varje kväll, och det tar på tålamodet när man själv är jätte trött. Det är tur att man inte har såna här dagar varje dag, men när man har dom är det svårt att vara positiv när man bara suckar hela dagarna. Ursäkta min negativitet.
    sånna bälten kan man få låna gratis hos sjukgymnast. Tror besöket kostar 80 kr, i alla fall där jag bor.
  • minjalin

Jag har gått upp 2 kg och är i v 14+1. Gick upp 12 kg med sonen så det blir spännande att se hur det blir den här gången. Hade gått upp 6 kg tror jag när jag nådde v 20 förra gången.

• minjalin
    anmaelli skrev 2011-07-14 10:40:24 följande:
    Jag har inte gått upp någonting, max 1 kg i så fall (lite olika när man väger sig ju). Är i v 13 (12+1). Men magen har vuxit så jag förstår inte vart de kilona har tagits ifrån...

Tycker det börjar bli svårt med kläder. Gillar inte när det trycker på magen, och många av mina vanliga kläder har börjat göra det, men jag är långt ifrån så stor att jag kan köpa mammakläder redan. Hur gör ni? Så tråkigt att alltid se så tråkig ut :( 
    Jag hittade ett par byxor i stl 36 på hm, ända paret i så liten storlek och dom funkar ett tag tills amgen blir för stor. Sen är leggings och tunika jättebra. Har ett par gamla mammabyxor kvar från förra gången också som är löst sittande trekvarts långa i nåt bomullstyg där man kan vika ner mudden så dom funkar också jättebra. Sen har jag börjat använda mina förstora jeans som jag har en hel del av eftersom jag gick ner massa i vikt efter att jag fått barn men det är också gränsfall runt magen nu. Sen kan man ju använda gummiband runt knappen på jeansen om man har en lång tröja till :)
Svar på tråden Januaribebis 2012