roxylady skrev 2012-01-04 21:55:28 följande:
Sant så sant.. han kanske har bytt sida. Vet inte riktigt :) Tycker det känns likadant som när min BM sa att han låg åt höger som den andre BM sa att han ligger åt vänster nu. Men ska bli intressant att se vad min egna BM säger på Onsdag!
Fy vad jobbigt att det kan bli så :( Ja jag känner också så faktiskt.. men det är nog för att jag är så rädd för smärtan som är så okänd för mig än så länge.. det där med när huvudet ska ut är största rädslan nu tror jag..
Nä men fy tänk inte så leia :( Ja du har ju haft mkt ont redan tidigt.. dumma krämpor!!! Ja hoppas du får en god natts sömn nu och att det börjar kännas lite bättre tills imorgon! Eller att bebis vill komma nu nu nu!!
Ska även önska mig själv det.. är så trött.. suck.. och trots att jag haft en ganska så ok graviditet så börjar jag bli trött på att vara gravid faktiskt. Börjar mer å mer känna att det kanske inte skulle vara så dumt om han kom ut tidigare ändå.. men det återstår att se när han bestämmer sig för det.. har ju knappt nån känning alls...
Min byter inte sida helt men flyttar sig lite fram och tillbaka så ibland knör den fram i magen och ibland i höger sida så ryggen ligger bak eller åt vänster beroende på vad den känner för.
Jo, jag hade ju bara ont i ryggen med Leon och hade konstant smärta sista 1,5 timmen så det stämmer ju egentligen ganska bra in på vad dom beskriver att det känns att föda när den ligger i vidöppet läge men det är ändå läskigt när man läser alla skräckhistorier. Visst, blir det långdraget och supersmärtsamt så kan jag ju alltid ta EDA, men det skrämmer mig med historier om barn som får syrebrist och grejer för att man får krysta så länge eller att få krystningskänsla innan man är helt öppen men tänker tala om när jag kommer in att den förmodligen ligger så och att jag vill att dom tjatar på mig att stå på alla fyra för att hjälpa bebis att rotera rätt, samt att jag vill att dom har stenkoll på att bebisen inte får syrebrist. Tyckte det var väldigt skönt att dom hade skalpelektrod på Leon eftersom hans hjärtljud krånglade lite och när dom tog hål på hinnorna visade det sig ju att han bajsat lite i vattnet så han var ju stressad, men sen stabiliserade sig allt. Men det var en trygghet att veta att dom hade sån koll på honom.
Jo det är ingen hit när huvudet ska igenom, men det är en väldigt kort liten del av förlossningen plus att man är så nära målet så du får försöka tänka så :)
Jo det brukar bli så det sista, att man bara önskar ut dom :P Hoppas din kommer ett par dar tidigare i alla fall ;)