Haanky skrev 2011-12-29 19:53:47 följande:
ja det är svårt det där speciellt när man behöver barnvakt... man vill inte oroa nån i onödan:P tror inte min mamma skulle somna om ifall ja ringer och tror att det är på g.... .

tur är så har vi alla barnvakter ca 5min från oss :D:D jag har bf den 29 enligt rul och 23 enligt mig ;) hehhe men min dotter kom i v 36 så jag är beredd

är i v 36 på måndag så... men den gången startade det men vattenavgång och värkarna kom några timmar senare på fl innan jag fick kejsarsnitt så jag har ingen aning hur det ska kännas om fl börjar med värkar.
aa som du säger så löser det sig tillslut :) jo de säger väl att andra fl går snabbare?? men det är väl olika:)
vad är gbs om man får fråga :P har hört det tror ja :/ men du får gärna berätta om du vill :)
Precis, plus att det hade vart roligt om mamma kunde vara med oss på förlossningen denna gången, men får se hur allt löser sig tillslut :P Det blir spännande att se när din behagar titta ut nu då :p Min son kom ju på bf så de tär liksom så svårt att tänka att man ska gå över bara för det :P
Jo det sägs ju det men min förlossning får gärna vara likadan som med sonen fast 45 minuter kortare och dom 45 minutrarna vill jag ta från krystvärkarna ;) Hade 1 timme krystvärkar förr gången. Så jag beställer en förlossning på 4 timmar och 25 minuter typ ;) Man vill ju gärna hinna med förlossningen också för det var så häftigt :p Känns lite trist att bara vakna av värkar och 1 timme senare är bebis född, men det viktigaste är ju såklart att man får sin bebis, inte hur det går till :p
GBS är när man har streptokocker i urinen. Det är bakterier som normalt finns i tarmen tror jag men som kan ta sig in i urinröret och orsaka en typ av uvi som kan sätta igång en förlossning om dom växer till sig ordentligt. Jag hade väldigt lite så dom höll bara koll på det och så fick jag antibiotika vid förlossningen för att minska risken att det skulle gå över till sonen. Om man har mycket sånna bakterier och inte får behandling under förlossningen kan det gå över till barnet som då kan bli jättesjukt. Så det var skönt att dom tog det säkra före det osäkra och behandlade fast jag hade så lite. Antar att om man har mycket under grav så det ger sammandragningar som påverkar tappen och så så får man väl säkert behandling under grav också. Dom har inte hittat nåt denna gången i alla fall så det känns skönt :)