Januaribebis 2012
Jag lyckades till slut somna efter 3 nån gång och nu har värkarna avtagit, men har molande mensvärk som jag haft i 1,5 vecka nu. Jag var hundra på att det skulle starta nästan för exakt så började förlossningen med sonen, regelbundna men inte så smärtsamma värkar och satt i ryggen. Har ju haft lite förvärkar i magen denna gång och vart nervös för att förlossningsvärkarna kommer sitta i magen denna gången (har mycket svårare att hantera smärta i magen än ryggen) så det känns ju skönt att i alla fall veta att dom troligtvis kommer sitta i ryggen denna gången också. Men tycker faktiskt det är lite taskigt av bebis och dra igång verkar på i princip exakt 1 minut och 10 sekunder med 3-4 minuter från att en värk startar till att nästa startar och i 5 timmar utan att det är på riktigt :O Men skönt att det inte blev nåt just i natt för det var ju inte det smidigaste när alla firar nyår :P Men nu skulle det däremot inte göra nåt om det satte igång ;) Lycka till alla ni andra med känningar! Och speciellt du lilla pricken som vet att du snart har bebis! :D

Du har verkligen rätt i vad du skriver. Tycker det är konstigt att de på förlossningen inte är mer öppna ändå, de om några borde ju veta att alla variationer finns... Tack för att du delade med dig av lite förlossningsberättelser - alltid lika spännande!