-
Nä verkligen inte. Jag kan känna huvudet genom slidväggen om jag känner efter med fingrarna så längre ner kan den nog inte komma ;) Min tror jag växlar mellan att ha ryggen bak mot min rygg och att ha den lite åt min vänstersida. Har knän och fötter fram och på sidorna. Huvudet är fixerat. Min kliar inte heller speciellt mycket utan känner mer att om jag har tajta byxor kan det bli lite irriterat och kliigt och jag känner mig torr och har lite sånna vita flytningar. Det var i samband med ett läkarbesök i v 22+ som hon konstaterade svamp och då hade jag inte heller nån speciell klåda. Hade haft en kväll när det kliat som satan och bara blev värre om jag kliade men sen la det sig igen. Men hon såg det på flytningarna. Mina slemklumpar är som du säger lite typ genomskinliga/gula/gröna. Svårt att beskriva :p Spännande att du blivit flyttad så men att det första datumet verkar stämma :P Återstår att se när den kommer då ;) Jag blev flyttad från 10/1 till 12/1 så det kanske finns lite hopp att få ett par dar tidigare ;) Ja fråga du så kan hon ju alltid kolla :)ccecy skrev 2011-12-25 13:31:04 följande:Kan ju inte vara så mysig känsla att ha en kokosnät mellan benen! :) jag tror min lilla krabat har svängt sig inatt eller igår natt, för nu ligger ryggen mot höger istället för vänter känns det som :p Okej, ja tror endå inte att det är svampinfektion men vem vet, kanske man kan ha det utan att det kliar :p mensvärk har jag inte upplevt eller känslan av det, men sammandragningar alla dagar :p vissa kan känna mer andra mindre :p oh du har så få dagar :D har 23 ännu :) möjligen mer :) blev flyttad från 26.1 till 17.1 på Ulraljudet i v 18, men nu stämmer vikten in på 26.1 mer än 17.1 så så svårt o säga :D Men syns svamp infektion på domhär kissproven man gör hos mvc ? mina slemklumpar är nog vitaktiga, så därför funderar ja men vid svamp infektion brukar dom vara gulgröna eller något har jag läst, kanske borde fråga nästa gång jag är hos bm försäkerthets skull :) -
Nä här flyttar dom för minsta lilla dag. Men jag vet att jag fick ägglossningsflytningar på en onsdag och enligt mensen skulle jag väl ha på fredan men min cykel varierar lite mellan 29-33 dar och sen hade jag likadana flytningar igen på fredan så vi fick till det bägge dagarna för att vara på den säkra sidan. Och det första datumet (10 jan) stämmer ju med ägglossning på onsdagen och det datumet jag fick av RUL stämmer med ägglossning på fredagen :p Förra gången hade jag noll koll för då var mensen jätteoregelbunden så då gick jag bara på RUL-datumet och det var ju uppenbarligen väldigt rätt för han kom på BF ;) Spännande att se om din är fixerad. Min fixerade sig i v 34 (eller det var i alla fall då hon kände att den var fixeradmen sen hade jag ju inte vart där på 4 veckor innan). Jag hoppas i alla fall att den kommer lite tidigare för jag tror den är ganska stor. Min son vägde 3785 gram och var 51 cm på BF och det sägs ju att man får större barn för varje gång. Det känns i alla fall vääääldigt välfyllt i min mage :pccecy skrev 2011-12-26 08:49:19 följande:Okej :) du blev då inte många dagar flyttad, här heter de att dom inte flyttar om de inte är mer än 5dagar eller något i den stilen :) jag kan också känna huvudet genom slidväggen konstaterade jag häromdagen, så antar att hon fixerat sig, men har dock en känsla av att hon inte har, får ta reda på det på torsdag också ! :) okej nä men ja tror ja förstår :p mina är bara vita, men kanske de kan vara svamp ändå, får ta reda på :) men ja får se när hon vill komma ut, hon kommer nog när hon själv är redo :)
Fy vilken storm vi har här, blåser runt 25-30 meter i sekunden ännu, gjort det hela natten, hoppas de avtar snart så får vi strömmen tillbaks!
Här har också blåst massor!!!!! -
Ja det är märkligt det där. Haha, då är det nog troligt att dom mätt fel på dig då ;) Jag har ingen aning om vad min väger för jag har inte gjort nåt tul men jag tycker som sagt det känns välfyllt. Har ju ett huvud mellan benen (inte bokstavligt men nästan) och fötter bakom revbenen xD min har nog legat med huvudet neråt sen v 20 för den hade i alla fall huvudet neråt när läkarn kollade tappen v 22+ och jag har hela tiden känt det som att de tvar fötter som vart uppe och sparkat och bara lätta rörelser nere som borde vara händer, men man vet ju aldrig. Men nu ska det ju vara ett huvud som är fixerat enligt bm i alla fall så jag hoppas hon har rätt ;) Jo det säg så, men min mamma fick första på bf, andra på bf+2 och tredje på bf så jag vågar inte hoppas på för mycket ;)ccecy skrev 2011-12-26 10:16:53 följande:okej! :) konstigt hur de kan skilja på ställe till ställe :p Jag tycker att den 17.1 vore konstigt datum, för fick mens 21.4. o skulle då blivit gravid under mensen, men visst går ju de också! återstår och se, mig spelar de nog inte så stor roll :) vikten låg nu i 35+3 på 2188g, så bm misstänkte att de inte går till mycket mer än 3kg, men återstår att se! :) här har bebis legat neråt sen v 28, vet dock inte om de är fixerat :p men tror nog inte hon kommer vända på sig mera nu :p Men de är skönt att veta att bebisarna ligger neråt, kanske du får bebis lite tidigare då, dom brukar ju säga att andra barnet brukar komma nån dag före :) -
Jag undrar om inte jag fick ordentliga förvärkar idag när jag gick på stan. Fick sjukt ont i magen, främst nedre delen och det gjorde mer ont när magen blev hård och mindre ont när den inte var hård men helt släppte det inte. Höll väl i sig en timme ungefär och sen bara försvann det. Hade ju bara förvärkar i ryggen förra grav (en hemsk i magen bara men inget mer) och förlossningsvärkarna satt också i ryggen så svårt att avgöra om detta var värkar eller om det bara var nåt annat. Men just det att det kändes mer när magen blev hård talar ju för att det skulle vara förvärkar. Blev lite skraj att det skulle sätta igång i alla fall eftersom sambon är med sonen och firar hos farfar i Jönköping (bor i Göteborg) så det hade vart riktigt typiskt om det hade satt igång xD men nu är dom snart hemma så sen är det fritt fram i alla fall (fast har jag ändå klarat så här länge kan den gärna få hålla sig till söndag) ;) BF 12 januari :p
-
Hehe, ja, men nu borde dom komma väldigt snart så det är nog ingen risk ;) Har precis druckit en kopp jag med, men jag tycker ju det är jättegott (i alla fall om jag har honung i) så jag kommer fortsätta :P Järntabletterna kommer jag nog äta ett tag efter förlossningen också så jag får lite reserver igen. Sist fick jag stränga order om att fortsätta eftersom jag förlorade mycket blod vid förlossningen och var svimfärdig efteråt. Men jag mår inte dåligt av järntabletterna så för mig spelar det ingen roll :p Men din bebis kommer nog snart för du har ju verkligen inte långt kvar till BF nu :Dfabler skrev 2011-12-26 19:06:46 följande:ja de hade ju vart riktigt typiskt om de satte igång nu för dig när dem inte är hemma. Håller tummarna för att bebis vill stanna tills dem kommit hem i alla fall.
Här äts de just nu ananas och dricker hallonbladste
men på onsdag är mitt hallonbladste slut... vet inte om jag känner för att köpa mer heller faktiskt eftersom jag är inte nått större fan av de. Och på söndag är mina järntabletter slut... där är jag inte heller så sugen på att köpa fler... men lär väl bli tvungen om ingen bebis tittat ut då. -
Okej. Skadar ju inte att äta upp järntabletterna om man har över heller :)fabler skrev 2011-12-26 19:23:45 följande:Jag mår ju egentligen inte heller dåligt av järntabletterna, men de känns bara så onödigt. Men de är ju för att jag förra gången inte behövde äta nå mer efter förlossningen och fick då kasta en massa järntabletter till sist. Men ska väl ändå köpa på lördag om ingen bebis kommit för de är ju ändå bra att äta dem tills bebis är här. -
Kommer säkert igång inatt ska du se :) Är ju ofta så att förlossningar sätter igång på natten! Försök sova en stund så väcks du förhoppningsvis mitt i natten sen av värkar :p De där timmarna sömn är guld värda om man lyckas få dom i alla fall för dom behövs ju sen ;)Frökenolson skrev 2011-12-27 18:59:16 följande:jag dansar runt här hemma, shakar lite springer upp och ner för trappan, sitter och hoppas i sängen, det börjar kännas lite tycker jag så jag hoppas det kommer igång! -
Oroa dig inte. Du ser jättefin ut på bilderna du lägger upp och det kan vara skönt att ha lite extra eftersom du vad jag förstått varit väldigt väldigt smal för några år sedan? Då kanske du är en sån som bara rasar i vikt efter graviditet och då är det skönt med extrakilon. Jag gick upp från 56 till 68 med sonen och bara rasade i vikt sen tills jag stannade på 51 kg. Kvittade hur mycket jag åt. Min mamma hade likadant men rasade ännu värre. Hade räknat med att min kropp skulle känna av att jag behöver gå upp mer än 12 kg denna gång och i alla fall sluta på samma slutvikt men väger bara 63 kg nu och tror knappast jag går upp 5 kg till på 2 veckor. Hade stl 38 på HM's mammajeans förra gången men nu har jag fortfarande mina 36-mammajeans. Så jag kan tala om att jag är orolig åt andra hållet och undrar om jag ska rasa ännu värre efter denna. Sen skrev väl du nåt om att du inte kunde ha din ringar på dig längre och det tyder väl på vätska i kroppen? Mina ringar funkar utan problem fortfarande och inga problem med skorna. Sist däremot gick inte ringarna på sista 2 månaderna eller nåt sånt och fick låna skor av min mamma så jag hade en stl större. Sen säger min bm att det varierar väldigt och att man mest ska kolla på hur man ser ut och inte stirra sig blind på siffrorna på vågen. Så du kan nog slappna av. Kanske stannar upp jättemycket nu med och knappt går upp nåt mer innan bebis är ute :) Tycker 6-8 kg låter vääääldigt lite om man inte har massa övervikt redan innan man blir gravid.roxylady skrev 2011-12-28 10:44:28 följande:Åh jag är lite orolig över min vikt. Jag vägde från början 56-57. Nu väger jag 17kg mer. Blir man verkligen av med allt efteråt?? Var till en annan BM idag då min var ledig och hon sa att man skulle gå upp runt 6-8kg. Jag har ju redan gått upp dubbla:( känner mig gigantisk nu fast jag i stort sett fortfarande kan ha mina första gravidkläder jag köpte. Min egen BM sa att jag hade gått upp så här mkt för att jag vägde så lite innan. Vet inte vad jag ska tro nu..
Hur som så såg allt kanon ut idag i alla fall. Han är fortfarande fixerad så det känns ju bra. -
Precis, du är ju längre än mig och kan du ha 36 i mammajeans så är du knappast tjock ^^ Jag hade lätt att gå upp i vikt innan jag blev gravid första gången så det måste hänt nåt med hormonerna på nåt sätt, men har förstått att vissa får det så efter en graviditet. Klantig bm du hade helt enkelt. Min bm är underbar, men vet att jag hade en under hennes semester en gång förra grav så satt och korsförhörde sambon om huruvida vi hade egen lägenhet, jobb, bil m.m. och när han kunde svara ja på allt så sa hon typ "oj, ni är verkligen väl förberedda för att vara så unga föräldrar) jag var 20 och han skulle fylla 23. Man märkte direkt att hon hade fördomar mot unga föräldrar medan min bm alltid har uppmuntrat unga föräldrar och ser nästan bara fördelar med det. Så det finns ju verkligen vissa som inte borde jobba med det dom gör. Hade en annan bm nu med för min är bortrest, men henne hade jag första besöket också när min fått förhinder och hon är jättegullig precis som min ordinarie och verkar verkligen trivas med sitt jobb så det finns verkligen alla sorter. Jag tycker det är skönt att dom inte tjatar en massa om vikten utan min bm har bara frågat lite försiktigt första besöken om jag äter ordentligt och så och mest vart orolig för min del men när jag har förklarat att det gör jag så har hon köpt det och mer bara uppmuntrat om jag gått upp lite extra mycket nån gång. Men undersköterskan som tar alla prover slängde ur sig nån kommentar på inskrivningen typ "oj, ingen tungviktare här inte" och sånt tycker jag är så onödigt >.< det är som att det är okej att påpeka att folk är för smala men man säger inte lika ofta "oj vad tjock du är!" :proxylady skrev 2011-12-28 13:24:05 följande:Tack vad snäll du är!
Jo man var ju smal som bara den. Ja just ja.. jo om det kommer att bli likadant för mig så kan det ju vara skönt att ha lite extra. Har alltid haft snabb förbränning annars och lätt för att gå ned så det känns ju som att det kommer att bli likadant för mig som för dig och din mamma.
Ja 12kg låter bara bra tycker jag! Du är ju också lite kortare än vad jag är så det kanske är samma samma ändå i slutändan. Kände mig inte alls oroad över detta tidigare.. men kom nu när hon sade sådär. Onödigt sagt kan man tycka då. Ja jag har också fortfarande mina 36-mammajeans.
Ja det var någon dag där jag inte kunde ha min ring. Men nu kan jag ha den igen så jag vet inte om det var vatten jag hade samlat på mig.. för vatten kan väl inte släppa på några dagar??
Det har du rätt i. Tack för dina ord Leia! :)
Ja jag tyckte också det lät lite för lite faktiskt.. Iofs finns det ju dem som går upp den vikten.. men det måste ju bero på hur mkt man vägde innan då.
Vätska kan försvinna fort. Jag samlar på mig vätska när jag ätit vissa saker (typ glutamat eller saker med glukossirap och sånt) men det är på morgonen efter att jag ätit det. Typ svullna ögonlock och det gör lite ont att gå på fötterna och händerna känns kraftlösa, men det försvinner efter ett par timmar och det är ju inte så ringarna inte går på. Men min mamma är jättekänslig för vissa saker och innan hon slutade med gluten kunde hon ha så mycket vätska i fötterna på kvällen att hon inte kom i sina skor när hon skulle hem från folk så det kan verkligen variera.
Precis, eller om man spytt flera gånger om dan hela graviditeten. Då är det ju svårt att gå upp nåt i vikt. -
Men det är ju bra. Ja större är man ju, men konstigt vore väl annars ;) Jag undrar också vad som väger på mig och det gör min bm också :proxylady skrev 2011-12-28 14:06:20 följande:Nä jag känner mig inte tjock. Klart jag känner mig större än vad jag var innan. Men det lär man ju vara hehe.
Men men.. jag vet inte vad det kan vara som väger så..
Min ordinarie BM är också bra.. bra och lugnande vilket passar mig. Denna BM jag hade nu har vi träffat förr och är bra och pushande så. Det var bara det här som jag inte riktigt förstod varför hon sa så..
Ja men eller hur! När jag var sådär jättesmal så tyckte folk att de kunde kommentera min vikt hur de ville till höger och vänster. Det var man direkt inte glad över.. Gud vad jobbigt med ett sådant korsförhör.. suck.. Ni var ju ändå vuxna människor! Folk har ju sådan fördomar ja.. Man märker verkligen hur olika folk är.
Okej det visste jag inte. Men antog att det var något sådant. Kan vara lite svullen om händerna på mornarna men det släpper bara jag haft händerna i högt läge ett tag. Då är jag sedan som vanligt igen. Fötterna har jag dock inte upptäckt någonting alls på ännu.
Det är tur att våra ordinarie är bra för det är ju det viktigaste ;) Precis, likadant när jag rasade så när jag fått barn. Alla kommenterade hur smal jag var så till slut höll jag på att bli tokig på alla :p
Jo morgonen och kvällen är väl vanligast att svullna på.