• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    got2b skrev 2011-07-18 21:08:43 följande:
    Någon om fått åderbråck? Jag har fått ett på vaden. Vad gör man åt det?

Jag har inte fått det men en kompis hade problem men det och hon använde stödstrumpor nästan hela graviditeten. Det förebygger och hennes försvann sen!
  • Marsätt

Jag kommer att ta samma som barnen har och de har trygghansa... man är ju lite bekväm också.. De var bäst när vi valde för 7 års sedan.

Kan inte förtså att min lilla tjej fyller 7 år på torsdag...åren går såååå snabbt.   

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • jessielarsson
    got2b skrev 2011-07-18 21:08:43 följande:
    Någon om fått åderbråck? Jag har fått ett på vaden. Vad gör man åt det?
    STÖDSTRUMPOR säger jag bara!! Det hjälper även mot dom där krypningarna i benen framför allt på kvällen. Har köpt mig två par nya idag, blev i nylon, nästan lika tunna som nylonstrumpor. Ett par svarta och ett par hudfärgade. Dom sitter på från morgon till kväll annars håller jag på att dö av smärta i benen och fötterna. Och vill man inte ha det när man är ute så ha det iaf när ni är hemma, det underlättar jätte mycket.
  • Kissekatten

Jag hade början till åderbråck före första graviditeten. Som blev värre då. Var på sjukhuset för några månader sedan och gjorde ultraljud på benen och det blev bestämt att jag ska operera bort ett kärl på höger ben efter förlossningen någon gång. På med stödstrumpor så fort du kan så kan du nog förebygga och slippa en operation!! Men mina bråck är ärftliga också, både mamma och mormor har fått operera.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • kikidil

Lika bra att teckna gravidförsäkring nu så är det gjort. Vi valde länsförsäkringar mest eftersom vi har alla våra försäkringar och bank där. Hade deras gravidförsäkring även när vi väntade sonen och vi fick ut några tusenlappar eftersom han var svårt sjuk efter födseln och vi fick vara kvar på sjukhuset i en månad. Man vet aldrig vad som kan hända så det känns självklart att teckna försäkring, både gratis- och plusdelen. Även om det inte täcker allt så känns det ju ändå skönt att ha den lilla tryggheten.

• Jamirl

raraS: Bli inte stressad, jag har aldrig haft gravidförsäkring Men barnförsäkring sen när de är födda.

• Jamirl

har oxå haft mycket krypningar i menen mina förra graviditeter, mannen har fått små vaderna me hammare typ Men än har jag inte känns så mycket denna gång.

• roxylady

Imorgon kväll är det dax för UL. Är så nervös!! Hur ska jag kunna sova i natt!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012