• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit

Kosttillskott magnesium ska vara bra vid utbetalningar benen, men man får nog fråga först så det är ok att ta då man är gravid!

• minneli

Ringde försäkringsbolaget igen idag och fick reda på att det inte var försent att anmäla det som hände förra gången, skönt! Trodde att det hade gått för lång tid (april 2009).

Idag går jag in i v.17!  

• Snusmumriken80
    minneli skrev 2011-07-19 08:44:45 följande:
    Ringde försäkringsbolaget igen idag och fick reda på att det inte var försent att anmäla det som hände förra gången, skönt! Trodde att det hade gått för lång tid (april 2009).

Idag går jag in i v.17!  
    Och jag går in i v.17 idag=)
  • RaraS

Idag kommer en varning från mig! Om ni ska köpa Angelsound, köp ej från medistore.se!

Jag har beställt en "Angelsound" från medistore.se. Jag kunde inte hålla mig! Ville ha en! Men när jag fick hem den igår var det tydligt att den var importerad från ett asiatiskt land (det fanns tex endast instruktion på ett asiatiskt språk) och den var INTE CE-märkt.  Jag jobbar lite med CE-märkta produkter, dock ej inom medicin utan inom industrin, men jag vet vilka regler som finns vid import från länder utanför Europa.

Jag skrev och klagade på detta, att produkten ej är CE-märkt, och därmed ej heller kontrollerad och riskbedömd. Att jag inte vågade använda den när det verkar som att den inte var kontrollerad. Och jag var väldigt ödmjuk och skrev om det är ett missförstånd så skicka mig "Försäkran om överensstämmelse" för produkten (som ska finnas till varje CE-märkt produkt) så kommer jag våga använda den. Men svaret jag fick var endast att "Ledsen att du inte är nöjd med din Angelsound. Om du inte är nöjd så skicka tillbaka den till denna adress." Herregud!!! Det är ju inte att jag inte är nöjd, jag har ju inte ens vågat prova den ännu. Den ska ju ändå användas för att kontrollera att mitt barns hjärta slår, så då vill jag ju veta att den är säker först!

Borde ha köpt en från Teknikmagasinet som jag läst att några andra av er gjort. Skrev tillbaka igen till medistore.se, lite argare denna gång, får se vad de skickar för svar. Funderar på att anmäla dem till Konsumentverket. Vad de håller på med är ju olagligt, man får ej sälja icke CE-märkta produkter inom EU, och om jag skickar tillbaka denna produkt kommer de bara skicka vidare den till någon annan, som kanske inte kan vad det är för lagar som gäller.

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko

Intim fråga,
    Någon mer som har tjockare vita flytningar?
    Jag har det ibland och ibland är de nästan trådiga?!?!?!?! 

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-07-19 08:52:21 följande:
    Intim fråga,
    Hmm...jag har läst att svamp är vanligt när man är gravid. Inte för att jag vet om det är det du har, men i vintras hade jag tjocka vita flytningar, som ej kliade, men ändå var lite störiga, men efter ett tag kom jag fram till ändå att jag trodde det var svamp, när det inte försvann. Köpte något sådant där paket på apoteket och sedan försvann det!

Ville mest säga att det kan vara svamp, fast det inte kliar... du kanske kan fråga barnmorskan, om du ändå ska dit någon gång? Det kan säkert vara helt naturligt också!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • fabler

LillaEko de har jag med och hade även när jag var gravid med sonen och jag tror inte att det är svamp var då inte de när jag va gravid med sonen. Men om du är orolig så kolla med bm.

elias är världens sötaste!!!
  • Snusmumriken80
    LillaEko skrev 2011-07-19 08:52:21 följande:
    Intim fråga,
    Jag har det, min kompis har det som också är gravid. Är ganska vanligt har jag förstått.
Svar på tråden Januaribebis 2012