• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Antar det, tyckte det var konstigt att inte ha fler besök men är så med andra barnet sa dom.

• RaraS
    missable skrev 2011-07-19 13:34:01 följande:
    Visst känns det som en evighet?? ska tänka på dig, vi ska dit kl 11:00, börjar redan bli nervös, helt sjukt!
    Jo, exakt en månad! Men jag längtar!!! Min man kommer hem tidigare den veckan också från två månaders utomlandsjobb så jag håller på att längta ihjäl mig efter den veckan!

Vi ska dit klockan 08:00! Meddelar här sedan hur det gick! ....men det är skitnervöst, tyvärr har jag läst alldeles för mycket om olika sjukdomar som de kan upptäcka... Rynkar på näsan 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko
    Empa86 skrev 2011-07-19 12:18:59 följande:
    Jag har också det och BM sa att det bara är bra och ett tecken på att man är gravid:)
    Vad skönt!
    Tack för alla svaren. Trodde inte heller det var någon fara, men man vet ju aldrig!
    Ska ju inte till bm förrän efter rul den 15/8 så lär ju dröjja ett tag.
    Skönt med detta forum då man istället ofta kan få svar på mycket frågor via varandra =) 
  • sandy87
    jessielarsson skrev 2011-07-19 12:54:40 följande:
    Idag har jag sjukt ont i ryggen!! Fattar inte varför, om det kan vara foglossning el vad det är. Det gör ont precis i svanken mitt på ryggraden. Var ute och tog en promenad på 1 timme för jg hoppade att det skulle hjälpa att röra på mig, men det har det inte gjort. Har även tagit 2 panodil men dom hr hjälpt föga. Ska ta en panocod om en stund, ska ivög och jobba idag och då vill jag inte ha ont i ryggen.

Har för övrigt en liten krabat i magen som rör på sig väldigt just nu. Det fladdrar som bara den  Har inte kännt av den på någon veka nu så det var roligt att han skickade en hälsning.
    Hej!
    Ville bara säga att man inte skall äta panodil under graviditet, endast alvedon.
    Panocod innehåller kodein som absolut inte är något att rekomendera under graviditet! Vilken läkare är så jäkla dum så dom skriver ut det till gravida?... Ursäkta att jag blir så upprörd över detta men har tidigare jobbat som medicin ansvarig & förstår inte när man tar olämpliga mediciner...
  • sandy87
    sandy87 skrev 2011-07-19 14:34:53 följande:
    Hej!
    Ville bara säga att man inte skall äta panodil under graviditet, endast alvedon.
    Panocod innehåller kodein som absolut inte är något att rekomendera under graviditet! Vilken läkare är så jäkla dum så dom skriver ut det till gravida?... Ursäkta att jag blir så upprörd över detta men har tidigare jobbat som medicin ansvarig & förstår inte när man tar olämpliga mediciner...
    Panocod är likvärdiga med citodon (som man bör undvika även om man inte är gravid då dom är beroende fram kallande) samt med morfin, inget man bör ta som gravid. Samma så med voltaren mfl.
    Tänk på vad ni stoppar i er som gravida/ickegravida. 
  • Sapato

Tar bara värktabletter om jag verkligen verkligen behöver dvs typ aldrig. Är anti värktabletter även som icke gravid så nu är jag 100% mer anti. Tycker det är läskigt på nått skumt sätt!

• minjalin
    RaraS skrev 2011-07-19 13:26:51 följande:
    Jag ska också på RUL 19 augusti! Hoppas det blir en bra dag för oss båda!!! *längtar*
    jag ska också på rul den 19 augusti :)
  • minjalin
    sandy87 skrev 2011-07-19 14:34:53 följande:
    Hej!
    Jag har alltid fått förklarat för mig av sjukvårdsupplysnig och apotekspersonal att panodil och alvedon är samma och att paracetamol är helt okej när man är gravid, men självklart ska man inte äta det om man inte behöver. Däremot typ treo och ibumetin ska man inte äta som gravid. Min barnmorska har också sagt att jag får lov att ta panodil eller alvedon.
  • Moniqe1979

från Fass.se Ang läkemedel och graviditet.  Min förste son fick tyvär inte leva pga fosterskadorsom är direkt läkemedels relaterade och då åt jag inte ens läkemedlet som gravid utan långt innan men tydligen lagras det i kroppen, både det barn jag har samt det som ligger i magen kontrolleras extra noga just av den anledningen. (det jag hade ätit var brufen en "släkting" till ipren och då långvarigt pga en skada i axlarna)

panocod
      Graviditet
    Långvarig behandling under graviditet kan påverka fostret. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

Panodil
    Graviditet och amning
    Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.
    Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
    Går över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Panodil under amning.

Alvedon
    Graviditet
    Inga kända risker vid användning under graviditet

Ipren
    Graviditet
    Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

• elinson

Nu har vi vart på första ultraljudet (köpte ett privat då vi inte kunde vänta har RUL 1 sept).
    Bebis i v13. Galet, aktiv liten tjej (gissade barnmorskan på) jag som skrivit ett inlägg tidigare att jag trott det är en pojke. Magiskt att se den lille för första gången allt blev verkligt, jag började nästa gråta (gravidhormoner JA).

ja detta kan nog vara den finaste lilla 13 veckors räka jag nånsin sett ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012