• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • vinterbarn2012

Ringde till barnmorskan idag, allt känns så overkligt men samtidigt så underbart!

• emilysvensson

Jag och min sambo har också pratat med det här att det kan bli december. Men eftersom jag var med om PSD i magen när jag var i vecka 27 sist så hoppas jag att jag får bli igångsatt tidigare och då blir det en decemberbebis :) Om bebisen är klar så tror jag inte att mitt psyke orkar med att undra om h*n lever eller inte. Men som barn tror jag att man nog hellre fyller år i januari än i december. Men vi får väl se, ett barn som mår bra är det jag hoppas mest på :)

• nya mamman
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-09 19:48:38 följande:
    Ringde till barnmorskan idag, allt känns så overkligt men samtidigt så underbart!
    skulle också ringa idag men dom hade inte telefontid pga studieresa... men imorgon bitti ska jag slå dom en pling =) känns helst overkligt! Fattar inte att det är på riktigt. Gud va jag längtar efter UL, hjärtljud och bebismage!
  • Shirin85
    MissT skrev 2011-05-09 19:31:48 följande:
    Jag känner också att det viktigaste är att barnet mår bra. Att graviditeten flyter på och att bebisen föds friskt, välmående och välskapt vore underbart och det är allt jag önskar oavsett om det blir i dec eller jan.
    Har 4 grannar som fått/får barn i år + andra jag känner så visst vorde det roligt med en liten född i år fast å andra sidan är jag själv januaribarn (fast beräknad i dec) och jag kommer ihåg att jag under uppväxten var glad att jag kom i början och inte i slutet av året men samtidigt spelar det ingen roll alls så länge allt är väl med den lille.
    Jag är född i December, kommer inte ihåg att det var något särskit men det var inte jätteroligt att altid vara sist med allt och alltid vara yngst, jag hoppas att bebis föds i Januari också för vi har ingen som fyller i Januari i familjenGlad
     Oj, babyboom då!Glad Kul med så täta grannbarn som kan leka hos/med varandra om några år!
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Carolaj83

ringde mvc idag och fick tid för inskrivning 1 juli(nästan vecka 13 då)
    känndes sent men kanske är så när man har barn innan

• MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 20:48:54 följande:
    Jag är född i December, kommer inte ihåg att det var något särskit men det var inte jätteroligt att altid vara sist med allt och alltid vara yngst, jag hoppas att bebis föds i Januari också för vi har ingen som fyller i Januari i familjenGlad
     Oj, babyboom då!Glad Kul med så täta grannbarn som kan leka hos/med varandra om några år!
    Ja det är roligt. Är bara två gator precis där jag bor så det vore kul om de börjar skolan samtidigt....men det blir som det blir och jag är nöjd vilket som, så länge graviditeten flyter på och bebisen mår bra
  • sandra8686

Hej!
    Tog ett test i morse, (Wondfo Graviditetstest, sticka) som visade ett svagt positivt resultatGlad(BIM 13e maj).
    ska ta ett till test om ett par dagar, men om allt går som jag vill så får vi en januari-bebis! (Bf 18-19/1 -2012)

• jessika1988

Hej!

Tar och hoppar in här.
    Plussade i lördags BIM-5! Lycklig!

MA för ett år sedan så orolig är man dock.. "bebis" slutade växa i vecka 4-5. Kom ut 10 veckor senare..

Ringde därför till MVC idag för att boka inskriving + för att jag ville boka tid för tidigt vul för att se då allt är som det ska va.
    Blev ombedd att boka tid på kvinnokliken så jag ringde dit. Men det var inget som dom ville hjälpa mig med. Berättade om mitt MA förra året, men ändå inget som hon varken ville eller kunde hjälpa mig med. skandal enligt mig..

slutade att jag nu bokat tid på emmakliniken i malmö i slutet av juni. Man vill såklart veta att allt är som det ska va!

Grattis alla och hoppas att ni mår bra!

LYCKA TILL!!!

• APEW

Hej alla.

igår ringdes det till mvc, och fick tid för samtal den 23 Maj.
    De tyckte det var bra att jag ringde så tidigt, för de ville träffas tidigt, sa de.

Jag har sån himla "växtvärk", eller mensvärk som jag säger. Vaknade inatt och hade så sjukt ont. Är det någon mer som känner igen sig i det?

• shadowstorm
    APEW skrev 2011-05-10 06:00:22 följande:
    Hej alla.

igår ringdes det till mvc, och fick tid för samtal den 23 Maj.
    De tyckte det var bra att jag ringde så tidigt, för de ville träffas tidigt, sa de.

Jag har sån himla "växtvärk", eller mensvärk som jag säger. Vaknade inatt och hade så sjukt ont. Är det någon mer som känner igen sig i det?
    Jag hade kraftig molvärk med sonen från en mycket tidig vecka. Denna känner jag som sagt inte och det gör mig liite smått oroad men alla graviditeter är ju olika säger det ju. Ska ju till min BM den 20 maj så då ska jag ta upp det om jag inte börjat känna nåt.
Svar på tråden Januaribebis 2012