• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MrsMattsson

Hoppar in här...
    Är gravid... med oviss framtid än så länge. Är i v. 5+1 och min make vill men tycker vi inte har råd. Det har varit ett par omtumlande dagar. Var hos BM igår och pratade, de kollade lite och gjorde tester. Den 23/5 ska jag på läkarbesök.

Vill verkligen ha barn, och hoppas min man ändrar sig.

Linnea 050512 & Elias 070602
  • curiosa

En till ny.
    Har bf troligtvis 6/1. testade positivt förra måndagen.
    Dock så var jag inne på vul idag och där så såg de bara hinnsäcken men inget i den. Hon trodde antingen att det var för tidigt eller att se eller så är det nått som är fel. Den satt iafl där den skulle.
    Har ny tid om två veckor för att se om det utvecklat sig eller ej.

Och inte nog med att de inte såg nått på ulet idag, när jag kom hem så låg det ett brev efter att jag tagit cellprov i april, cellförändringar....

Hoppas att jag är här för att stanna.

Har två barn sen innan men pv har inga.

• LillaEko

Min mage är riktigt uppblåst på kvällen och precis efter jag ätit. Va likadant sist minns jag.

• LillaEko

Nojjig, har knappt känt det minsta av illamåendet idag :s
    Går in i v 7 imorgon.
    Önskar ul.et va NU och inte om 3 veckor :(

• SmoochiePoo

Alltså jag har sådan mensvärk nu så jag tror jag snart går under. Riktigt moler och drar i hela magen och bakåt ryggen. Känner mig rapig, uppblåst och som om att jag måste gå på toan. Är detta normalt??

• Majskorn
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 15:43:50 följande:
    Alltså jag har sådan mensvärk nu så jag tror jag snart går under. Riktigt moler och drar i hela magen och bakåt ryggen. Känner mig rapig, uppblåst och som om att jag måste gå på toan. Är detta normalt??
    Då är vi två :) va och kollade på bebiskläder förut (kunde inte låta bli) men va tvungen att gå hem när jag inte kunde hålla inne pruttarna längre....hahaha i v6...hur ska det gå i v36?
  • shadowstorm
    MrsMattsson skrev 2011-05-10 14:33:54 följande:
    Hoppar in här...
    Är gravid... med oviss framtid än så länge. Är i v. 5+1 och min make vill men tycker vi inte har råd. Det har varit ett par omtumlande dagar. Var hos BM igår och pratade, de kollade lite och gjorde tester. Den 23/5 ska jag på läkarbesök.

hej, tänkte bara ge lite stärkande ord. Jag var arbetslös & lika så min kille när jag blev gravid med min son. Vi hade många om och men. Och jaa ekonomin var inte den bästa det kan jag lova, men killen min fick jobb sista 3 månaderna innan sonen min kom. Men något vi kom underfund med är att första året/åren kostar barn inte mycket. Och de månadskostnader som kommer kan man använda barnbidraget till. Och ammar du kostar det ännu mindre ;)

Vi valde att pengar skulle inte styra ett liv, men det var vårat val. Ni måste ju fatta rätt beslut för er. Lycka till och grattis.

Jag var arbetslös 1 månad efter jag inte var mammaledig längre så ibland löser sig allt. Och jag ångrar inte en dag att jag valde behålla min gosse han är verkligen ljuset i vårat liv. Och nu när jag väntar nummer 2 så känner jag ju lite att jag kanske inte hunnit jobba ihop den högsta FP men det tar vi, för vi vill ha 2 barn och sen har vi våra 2 barn och kan jobba tills vi blir gammal och grå ;)

Ha en bra dag
  • shadowstorm
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 15:43:50 följande:
    va glad du känner nåt :) Här går jag och oroar mig för tvärtom ;) Jag mår så förbannat bra! Och det gjorde jag INTE med sonen. Kände mig yr, spydde från vecka 5, trööött, ont i magen från och till. Nu liite ont i brösten vad är detta?

Jag sa till killen idag, ja antingen är det nåt fel eller så är det en tjej :P
  • Prinzessan
    MrsMattsson skrev 2011-05-10 14:33:54 följande:
    Hoppar in här...

Hoppas att han ändrar sej!!
  • bumbi 84
    Välkomna alla nya och grattis till eran graviditet{#emotions_dlg.flower}
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012