• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Prinzessan

Jag ahr som molande verk nästan hela tiden. Inte så det gör ont, men det känns skönt att det känns lite så man vet att det händer nåt där inne. Vad är X som ni pratar om? Jag vill göra VUL, men ska prata med barnmorskan nästa vecka när jag ska dit på samtal.

• Kissekatten

Undrar också vad X är. Hjärtat börjar slå i v. 5-6, då har du tur så kan det ju ha kommit igång. Jag går in i vecka 7 idag. 5 veckor kvar till mitt tidiga UL.

• Västeråsmamman

Kan man bli sjukskriven pga illamående? Jag har inte mått illa knappt alls de andra gångerna men nu är det mkt sjösjuka. Jag vet inte hur jag skall klara av att jobba med detta?

• RaraS

X är ett foster som växer utanför livmodern=utomkvedshavandeskap. Mitt växte i äggledaren och såklart, ju mer tiden gick desto trångare blev det för fostret i äggledaren och då började det göra ont, i mitt fall började det i vecka 6 och blev jobbigare under vecka 7.

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko

Idag har mitt illamående satt igång ordentligt :s
    Arbetar på särskolan i en klass med miltihandikapp, älskar mitt jobb men idag har det varit riktigt jobbigt med dregel och blöjbyten. Är ALDRIG kvackig magad, men känt mig helt spyfärdig flera gånger under dagen :(
    Men försöker tänka positivt, att det är för den goda saken ju ;)

• Maximumtaste

Det var jobbigt för mig också idag på jobbet.. Jobbar inom äldrevården och jag har aldrig haft svårt för lukter men idag fick jag världens kväljning när jag kände urinlukt.. Men men:)

• emilysvensson

Idag har det gått ytterligaren en vecka, så idag går jag in i vecka 6.. Önskar att tiden kunde gå lite snabbare :)

• Gladamamsen

Ringde o fick tid till 23maj för inskrivning :) spännande:) e i v6 nu :)

• Mamman76
    Maximumtaste skrev 2011-05-09 11:43:06 följande:
    Mamman76: hehe och jag har silikon så mina kommer ju bli gigantiska:O.. Jag opererade mig efter att jag fick sonen så får se hur detta blir :)
    Hahaha!!! Härliga tiderSkrattande
  • Prinzessan
    RaraS skrev 2011-05-09 15:25:58 följande:
    X är ett foster som växer utanför livmodern=utomkvedshavandeskap. Mitt växte i äggledaren och såklart, ju mer tiden gick desto trångare blev det för fostret i äggledaren och då började det göra ont, i mitt fall började det i vecka 6 och blev jobbigare under vecka 7.
    Vad läskigt, jag har inte ont på nåt särskillt ställe.. utan mest em molnande verk på lite olika stället i nedre delen av magen. Och sen i ryggslutet. Man håller tummarna för att den lilla pricken ska ligga rätt. :)
Svar på tråden Januaribebis 2012