• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 13:05:38 följande:
    Om man fått en remiss till att få komma och göra ett VUL någon som vet hur snabbt de brukar komma i kontakt med en för tid?
    jag var hos bm i tisdags förra veckan, remissen låg i brevlådan igår, tid på tisdag..
  • SmoochiePoo
    Frökenolson skrev 2011-05-10 16:41:51 följande:
    jag var hos bm i tisdags förra veckan, remissen låg i brevlådan igår, tid på tisdag..
    Ahaaa så pass stor framförhållning alltså! Flört Jag får nog slå dom en pling Skrattande Tackar för svaret.
  • Shirin85

Har sovit nästan hela förmiddagen idag, har blivit jättetrött de senaste dagarnaObestämd

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • RaraS

Jag har kommit från sjukhuset nu! Det var för tidigt att se något redan i v 4+2. Men fick göra ett hcg-test och ska göra ett igen på torsdag! Hade lite vätska i buken som oroade lite men han sa att det kunde vara normalt också.

På fredag ska han ringa ge besked på testerna och om det ökar normalt blir det nytt VUL om två veckor...och ökar det inte normalt...då skulle vi diskutera igenom nästa steg på telefon på fredag...  *suck*

Långa väntan!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-10 16:50:52 följande:
    Jag har kommit från sjukhuset nu! Det var för tidigt att se något redan i v 4+2. Men fick göra ett hcg-test och ska göra ett igen på torsdag! Hade lite vätska i buken som oroade lite men han sa att det kunde vara normalt också.

På fredag ska han ringa ge besked på testerna och om det ökar normalt blir det nytt VUL om två veckor...och ökar det inte normalt...då skulle vi diskutera igenom nästa steg på telefon på fredag...  *suck*

Långa väntan!
    Bah ja denna långa väntan...hoppas för oss båda att allt står rätt till. Kan de se om det skulle sitta fel så tidigt eller ser de inget alls förutom vätskan då?
  • RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 14:07:37 följande:
    Ja hon skickade iväg en remiss till Liljeholmen och sa att de kommer kontakta mig om tid och att de vill typ träffa en runt vecka 7. Nu är jag ju bara v5+3. Är de nästa vecka isåfall de vill träffa mig eller om 2 veckor?
    Känns lite tight då jag fick X:et i 8de veckan förra gången. Bah denna ovisshet!
    Om du är i v 5+3 så är det vecka 6. Så i så fall är det ju dags nästa vecka om du vill ha VUL i vecka 7. Förstår du tycker det är tight...jag opererade bort min äggledare i 6+4, i vecka 7. Så därför känns det bra att redan ha börjat med kontroller fast jag bara är i vecka 5.
  • RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 16:53:23 följande:
    Bah ja denna långa väntan...hoppas för oss båda att allt står rätt till. Kan de se om det skulle sitta fel så tidigt eller ser de inget alls förutom vätskan då?
    Oj, du hann svara innan mig...nej, de kunde inte se om det satt fel ännu. Men hcg-testet ger ju mycket besked. Det är ju ovanligt att ett X utvecklas normalt. Och så får jag kommer tillbaka om två veckor i alla fall!
  • Maximumtaste

RaraS: du tror inte du skulle känna att du hade ett x då? Eller gör man det senare? Jag är i v7 nu och har varit orolig för x men hcg har stigit normalt och jag har som vanlig växtvärk tror jag.. Inge direkt smärta på någon av sidorna..

Någon som haft vattniga flytningar? Har haft det idag.. Känns dom man har kissat på sigibland.. Lite obehagligt.. Illamåendet har börjat mer på kvällarna nu och jag har väldigt ömma bröst.. Jobbar kväll idag, så segt.. Vill bara hem och sova!:)

• minneli

Ja blir typ rädd när det kommer en flytning, får för mig att det är blod.

Idag blev jag typ äcklad av att äta middag, tänkte bara på popcorn.. så det fick bli en påse micropopcorn.

Idag är jag i vecka 7! Ingen vet något än... bara min doktor eftersom jag äter medicin i vanliga fall och var tvungen att höra hur jag skulle göra med den.

Svar på tråden Januaribebis 2012