• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Mamman76

Jag börjar få ångest redan nu över att berätta om bebisen. Ska börja nytt jobb i augusti, sa upp mitt gamla idag..känner mig som värsta boven Chefen på nya jobbet är jätteglad att jag ska börja där och allt. Usch!

• Malinmamman

Hej!
    Har också precis plussat på mitt andra, undrar om jag får vara med också?

Malin med världens bästa Ida
  • LillaEko
    Shirin85 skrev 2011-05-10 16:48:22 följande:
    Har sovit nästan hela förmiddagen idag, har blivit jättetrött de senaste dagarnaObestämd
    Jag är också sjukt trött.
    Somnade innan 20.30 igår och sov 10,5 tim i natt, sen lyckades jag somna 30-40 min på jobbet i en sackosäck när eleverna hade avslappning och nu r jag grymt sugen på att krypa i säng......riktigt jobbigt. Men känns som det är aningens för tidigt att somna 18.30 =S

Kul att det bara blir fler och fler här. Grattis alla nya. 
  • minneli
    Mamman76 skrev 2011-05-10 18:00:14 följande:
    Jag börjar få ångest redan nu över att berätta om bebisen. Ska börja nytt jobb i augusti, sa upp mitt gamla idag..känner mig som värsta boven Chefen på nya jobbet är jätteglad att jag ska börja där och allt. Usch!
    Känner igen mig lite... jag måste ju gå upp 100%, men ska inte säga ngt förrän det är absolut nödvändigt och därför läggs ju tex sommarschema fel. Och vi har haft möte om hur det kommer se ut till hösten...
    Jag måste gå upp till 100% 1 juli så jag ska prata med min chef nu på måndag hade jag tänkt.
  • Maximumtaste

Jag är också jättetrött hela tiden.. Skulle kunna sova dygnet runt om jag inte vore tvungen att gå upp och jobba, ut med hunden och lämna sonen på skolan:) det är tur sambon städar och håller det fint hemma för jag har inte orkat nått de senaste tvä veckorna hehe..

Hur gamla är ni föresten?:) och har ni fler barn? jag fyller 24 i år och har en son som blir 7 till hösten:)

• MissT

Jag har också börjat bli trött men ännu inte så extremt trött som jag trodde att jag skulle bli så tur är. Jag pluggar till socionom och har praktik denna termin så det finns liksom inte så mycket tid till vila just nu, känner ju att jag vill göra bra ifrån mig under praktiken. Till hösten är det dags för sista terminen, skriver c-uppsats över jul så det ska bli spännande att se om jag hinner klart innan bebis kommer

Jag är 31 år och har två barn sedan tidigare. De blir 9år och 6år till hösten.

• curiosa
    Maximumtaste skrev 2011-05-10 18:40:30 följande:
    Jag är också jättetrött hela tiden.. Skulle kunna sova dygnet runt om jag inte vore tvungen att gå upp och jobba, ut med hunden och lämna sonen på skolan:) det är tur sambon städar och håller det fint hemma för jag har inte orkat nått de senaste tvä veckorna hehe..

Hur gamla är ni föresten?:) och har ni fler barn? jag fyller 24 i år och har en son som blir 7 till hösten:)
    Jag är 31 och har två barns en innan. De är 11 och 9 så detta blir verkligen en sladdis :)
  • Marsätt

Jag är också trött, slut i kroppen. I natt hade jag så ont i brösten så jag kunde inte sova på magen. Det har inte inträffat tidigar.

Jag är 32 år och har en dotter som blir 7 i sommar och en son som snart blir 4.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • MiAmore
    minneli skrev 2011-05-10 17:57:01 följande:
    Ja blir typ rädd när det kommer en flytning, får för mig att det är blod.

Idag blev jag typ äcklad av att äta middag, tänkte bara på popcorn.. så det fick bli en påse micropopcorn.

Idag är jag i vecka 7! Ingen vet något än... bara min doktor eftersom jag äter medicin i vanliga fall och var tvungen att höra hur jag skulle göra med den.
    Kommer ihåg det där.. När jag var gravid med sonen så dem 2-3 första veckorna (eller hur länge det nu varade) hade jag sjukt mkt flytningar, och varje gång det kom sprang jag in på toaletten för att jag var livrädd att det var blod. Denna gången har jag inte alls lika mkt flytningar.

Jag undrar om det kanske är en liten flicka i min mage denna gången. Där är rätt många skillnader på denna och förra graviditeten nämligen
    * Med sonen ömmade mina bröst konstant från det att jag plussade till ett par veckor framåt (eller hur länge det nu varade). Denna gången ömmar dem bara när jag haft BH på mig hela dagen och lite på kvällen när jag ligger i sängen
    * Med sonen var jag mkt sällan yr i början. Tror jag fick totalt 2 yrselattacker. Denna gången får jag små yrselattacker så fort jag reser mig upp, oavsett om jag reser mig fort eller sakta
    * Med sonen hade jag sjukt rikliga flytningar dem 2-3 första veckorna. Denna gången har jag inte mycket mer flytningar än jag brukar ha runt äl.
    * Med sonen var jag inte så värst trött. Kom perioder då jag var väldigt trött, men inte varje dag. Denna gången känner jag mig trött så fort jag gjort någonting i ett par timmar
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012