• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    jessika1988 skrev 2011-05-09 23:08:07 följande:
    Hej!

Tar och hoppar in här.
    Plussade i lördags BIM-5! Lycklig!

MA för ett år sedan så orolig är man dock.. "bebis" slutade växa i vecka 4-5. Kom ut 10 veckor senare..

Ringde därför till MVC idag för att boka inskriving + för att jag ville boka tid för tidigt vul för att se då allt är som det ska va.
    Blev ombedd att boka tid på kvinnokliken så jag ringde dit. Men det var inget som dom ville hjälpa mig med. Berättade om mitt MA förra året, men ändå inget som hon varken ville eller kunde hjälpa mig med. skandal enligt mig..

slutade att jag nu bokat tid på emmakliniken i malmö i slutet av juni. Man vill såklart veta att allt är som det ska va!

Grattis alla och hoppas att ni mår bra!

LYCKA TILL!!!
    Stackare! Att du inte fick något VUL! Det är så olika i landet... Finns det inte några privata klinker som du kan gå till och få ett tidigare VUL?

Jag ska till sjukhuset första gången idag (v 4+2) och är skitnervös!!! Men jag försöker vara inställd på att det kanske inte syns något ännu. Men just nu vet jag inte om jag mår illa pga besöket eller pga graviditeten....
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko
    jessika1988 skrev 2011-05-09 23:08:07 följande:
    Hej!

Tar och hoppar in här.
    Plussade i lördags BIM-5! Lycklig!

MA för ett år sedan så orolig är man dock.. "bebis" slutade växa i vecka 4-5. Kom ut 10 veckor senare..

Ringde därför till MVC idag för att boka inskriving + för att jag ville boka tid för tidigt vul för att se då allt är som det ska va.
    Blev ombedd att boka tid på kvinnokliken så jag ringde dit. Men det var inget som dom ville hjälpa mig med. Berättade om mitt MA förra året, men ändå inget som hon varken ville eller kunde hjälpa mig med. skandal enligt mig..

slutade att jag nu bokat tid på emmakliniken i malmö i slutet av juni. Man vill såklart veta att allt är som det ska va!

Grattis alla och hoppas att ni mår bra!

LYCKA TILL!!!
    Du har bara testat att ringa kk 1 gång?
    Kan spela stor roll vem man pratar med.
    Jag fick mitt tidiga vul direkt (har 1 mf och 1 ma i bagaget 2010),.

3 veckor kvar exakt idag tills vi ska se den lille, hoppas tiden rusar fram.
    Håller med många tidigare skibenter, hellre en bebis i dec än ingen bebis alls.
    Vill bara ha en frisk och välskapt liten krabat och sen när den väljer att titta ut spelar ingen roll alls.
  • jessika1988

Jag har bokat en tid i Malmö på en privat klinik, kostar visserligen 1000kr men det är det värt... Har ingen kraft eller ork att bråka med kvinnokliniken här i Kristianstad.. Tycker bara det är tragiskt att man iaf inte kan få ett vul kring vecka 12 iaf när den jobbigaste perioden är över + när man fått MA innan.. Så nu längtar jag tills den 30 Juni i hoppas på att få se en frisk krabat Om jag får min bebis i dec eller januari spelar mig heller ingen som helst roll, det som spelar roll är att barnet mår bra! Nu ska jag sova, har jobbat inatt! Hoppas alla får en bra dag! Kram alla!

• RaraS

Om ni vill så kan ni ju kolla BF-listan så ni forfarande ligger kvar. Jag hade "trillat ur" listan på något sätt och jag såg åtminstonde något mer namn som saknades som har varit där innan.

• vinterbarn2012

Men åh jag är borta från listan.. Kan någon vänlig själ lägga till mig? Bf 9/1 första barnet o första försöket :)

• IsPlumpeN8281
    Mamman76 skrev 2011-05-09 18:20:57 följande:
    Vad är GBS? Jag fick en mycket större mage med andra och mycket tidigare också. Nu var det ju 7 år sen sist, så nu vet jag inte hur det blir med detSolig
    Det är elaka B streptockoker. Det gör så att man kan föda tidigt. Läs detta, är ur kass på att förklara med att skriva Skrattande.
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Grupp-B-streptokocker/
  • IsPlumpeN8281

Är det någon som har märkt något på era magar? Jag har blivit svullen och det har blivit en liten tjej mage. Ser inte gravid ut bara lite mullig. Undrar om det är normalt?

• Frökenolson
    IsPlumpeN8281 skrev 2011-05-10 09:34:54 följande:
    Är det någon som har märkt något på era magar? Jag har blivit svullen och det har blivit en liten tjej mage. Ser inte gravid ut bara lite mullig. Undrar om det är normalt?
    samma här, tycker jag ser fet ut... men på kvällen känns det mer som bebismage. Det är något med tarmarna, de arbetar långsammare eller nåt åt det hållet...
    Ska berätta för mina och sambons föräldrar idag! =) Berättade för tjejerna på jobbet igår..
  • RaraS
    IsPlumpeN8281 skrev 2011-05-10 09:34:54 följande:
    Jag fick en liten tjejmage när jag hade mitt X, magen kom redan i vecka 6-7. Väldigt störande då jag vanligtvis har platt mage och då såg väldigt otränad ut....och kunde inte ens skylla på att jag var gravid ännu eftersom jag ville hålla tyst till v 12....
  • MiAmore

Känns konstigt, men jag funderar faktiskt på att hoppa av denna tråden för att den är FÖR aktiv för mig. haha Jag har absolut inget emot er tjejor, men tråden är så aktiv att jag inte alls hänger med

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012