• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico

Jag känner fortfarande ingenting mer än lite mensvärk...... jag kan till och med dricka kaffe fortfarande och de har jag inte kunnat dem andra gångerna, är iofs bara i v.5

• Majskorn

Jag tog ett digitalt till idag...nu står det 3+ istället för 2-3 som det gjorde i tisdags :D

• IsPlumpeN8281

Hej!
    Jag ringde BM idag och ska få komma dit den 20 maj. Är i vecka 5 enl digitala gravtestet. Min dotter föddes för tidigt pga GBS så jag är livrädd för att jag ska ha det denna grav också. Men det lät som att vi fick en kanon BM som förstod min oro. Usch kan inte bara denna oro försvinna, hur stor är chansen att få missfall igentligen.

Mina bröst gör satan ont, mensvärk och svullen mage. En del säger att man får större mage andra gången Glad

• ellabella04

Tillbaka efter en helg i fjällen och OJ vad mycket nytt det stod att läsa. Välkomna alla nya. Känner själv ännu inte av grav så värst my och det gör ju en såååå orolig. Är i v 5+3 nu. Har lite ömma bröst på kvällarna och kan ana lite åksjuka till och från. Molvärk i magen me.

• RaraS

Hej!

Ringde sjukhuset idag för att be om en VUL-tid. Hade tänkt mig själv att ett VUL i vecka 6 eller 7 blir bra. Men så sa jag att det ömmade lite på högersida ibland och man blir ju lite nojjig...då sa hon att oj, då är det bäst du kommer snart, så jag fick en tid imorgon. Jag är bara i vecka 4+2 i morgon....

Är det någon som vet om man kan se hinnsäcken i livmodern så tidigt? (För om de inte ser någon så kommer jag bli orolig för ett nytt X....)

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Maximumtaste

SaraS: läkaren sa till mig att det är väldigt svårt att se så tidigt.. Men va in förra veckan och hon trodde hon kunde se en liten blåsa där inne men jag ska tillbaka på torsdag och då e jag i v 5+5.. Får se om det syns tydligare då.. Jag har också varit lite småöm på sidan men det är både på höger och vä.. Och i mitten.. Och det ska ju vara normal växtvärk? Vid ett x så borde det väl smärtan vara mer centrerad på ett ställe?

• RaraS
    Maximumtaste skrev 2011-05-09 13:49:42 följande:
    SaraS: läkaren sa till mig att det är väldigt svårt att se så tidigt.. Men va in förra veckan och hon trodde hon kunde se en liten blåsa där inne men jag ska tillbaka på torsdag och då e jag i v 5+5.. Får se om det syns tydligare då.. Jag har också varit lite småöm på sidan men det är både på höger och vä.. Och i mitten.. Och det ska ju vara normal växtvärk? Vid ett x så borde det väl smärtan vara mer centrerad på ett ställe?
    Nej, vid mitt X var den inte på samma ställe...äggledaren rör sig så det onda flyttade runt hela tiden.... Men jag fick min kvarvarande äggledare kontrollerad vid förra operationen så det borde inte vara något problem. Blev bara oroad när sköterskan lät oroad och gav mig en tid redan imorgon fast jag helst ville vänta en vecka. Jaja, ser man inget så får jag väl komma tillbaka!
  • partouze

Hur kändes ditt ex? Är ju i V5 har ömmande känsla i vänster sida mot ljumsken nu i en vecka ?

• SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-09 14:02:04 följande:
    Nej, vid mitt X var den inte på samma ställe...äggledaren rör sig så det onda flyttade runt hela tiden.... Men jag fick min kvarvarande äggledare kontrollerad vid förra operationen så det borde inte vara något problem. Blev bara oroad när sköterskan lät oroad och gav mig en tid redan imorgon fast jag helst ville vänta en vecka. Jaja, ser man inget så får jag väl komma tillbaka!
    Jag sitter i samma sits som dig, har ett X bakom mig där jag fick vänstra äggledaren bortopererad, den högra sa läkaren "flöt på fint" vilket betyder att den är okej antar jag.

Ska till läkaren imorgon v5+2. Vet inte om de gör VUL då eller om jag blir skickad till Huddinge. Har haft molvärk i hela magen men känner mig "mer" gravid denna gången än förra då jag hade X:et, så som ömma tuttar och illamående osv. Så läskigt..tänk om det blir som förra gången där läkaren säger att de ser en hinnsäck men inget i den Obestämd usch usch nu ska jag inte vara så negativ...

Hoppas och håller tummarna för dig att allt är bra med det lilla pyret!!
  • RaraS

Jo, falska hinnsäckar har man ju också hört om. Men vid mitt X så hade jag ingen hinnsäck alls. Men att få se ett hjärta slå redan imorgon (4+2) känns ju helt omöjligt. Hoppas jag får ett återbesök! Kan bli många svängar till sjukhuset de närmsta veckorna...

Hoppas det går bra för dig också Kiyona!!!

partouze skrev 2011-05-09 14:16:41 följande:
    Hur kändes ditt ex? Är ju i V5 har ömmande känsla i vänster sida mot ljumsken nu i en vecka ?
    I början gjorde det inte ont alls...men det ökade och när jag var i vecka 7 så fick jag ta alvedon för att kunna sova. Så är smärtan lika stark hela tiden så är det nog normalt men känner du att du behöver ta tabletter för att kunna leva normalt så kontakta sjukhuset.
Svar på tråden Januaribebis 2012